Gå til innhold

Hvis dere skulle ha lest artikler om kosthold og trening

Anbefalte innlegg

Gjest Bolledeig
Skrevet

Jeg sitter inne med en liten artikkelforfatter i magen, og har bare ikke realisert den helt ennå =D Jeg får helt makk av den vanlige "stram opp og gå ned 10kg på 3 uker" som jeg leser i x antall dameblader, og jeg kan da ikke være den eneste? Jeg tenkte jeg kunne lage en slik tråd, så kanskje jeg fikk en liten "dytt" i riktig retning.

Hva er spennende innenfor verden av kosthold og trening? Hva er helt uinteressant? Ideas :-D?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Alle fordelene med å trene?

Skrevet

Jeg ville likt å lese om ulike detox-kurer :)

Skrevet

Jeg hadde likt å få noen praktiske råd som kan fungere i hverdagen for oss som er late når det kommer til matlaging og ikke har flust med penger.

For eksempel:

- Sunn mat som er billig. Matbudsjettet mitt ble fordoblet da jeg begynte å spise sunnere, noe som er hardt for en fattig student.

- Sunn ferdigmat. Tenker da både på det man plukker opp fra frysedisken når man ikke har tid/ork til å lage noe selv, og hva man skal velge på 7eleven når man er på farten og må ta noe i hånden.

Det er ikke rart Grandiosa er folkets favoritt, når man er lutfattig og slapp er det mer fristende å bruke 30kr på en pizza man slenger i ovnen enn å begynne med kyllingfileter og grønnsaker.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Notert og notert ;) Jeg har også savnet praktiske og billige kostholdstips. Men skal man få noe gjort må man kanskje gjøre det selv etc =D

Gjest Chili Pepper
Skrevet

Jeg liker inspirerende artikler, gjerne om/intervjuer av aktive utøvere.

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Hva med å ta knekken på noen av de ørten mytene som florerer?

Gjest Bolledeig
Skrevet

Diet-Mythbusters ;) ? I like it.

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

For hundre år siden var jeg aktiv i dette forumet, men stanget hodet mot veggen, blant annet pga. hardlivede myter, og har holdt meg unna siden. Derav forslaget. Mythbusters er for øvrig en favoritt her i gården. :)

Gjest Chili Pepper
Skrevet
Hva er spennende innenfor verden av kosthold og trening? Hva er helt uinteressant? Ideas :-D?

Jeg er jo mest opptatt av styrketrening, så jeg synes jo det er dødskult om du fokuserer på det. ;) Men jeg vet ikke helt hva jeg har så lyst til å lese om (bortsett fra det jeg foreslo over); det er liksom skrevet så mye om det meste allerede, så det er egentlig bare å søke eller bla opp et sted. Med mindre du fokuserer på å videreformidle ny, seriøs forskning, da! Det hadde vært noe.

Jeg kunne tenke meg å lese mer om det å gå på diett - nå sikter jeg til diett for folk som trener, ikke for de som bare slanker seg (dvs for å beholde mest mulig muskelmasse). Ulike forslag til dietter, hva som er gunstig for hvem med tanke på antall spisedager og slike ting. Med begrunnelse, selvfølgelig, men det føler jeg meg ganske sikker på at jeg ikke trenger å nevne for deg. ;)

Litt nysgjerrig: hvor har du tenkt å skrive? I en blogg eller for magasiner? Du er veldig flink til å skrive, og virker å ha mye kunnskap, så det lover bra. :-D

Skrevet

Jeg savner artikler som går på hvordan man beholder motivasjonen.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Jeg vet ikke helt ennå. Det kribler litt i fingrene etter å prøve å skrive litt artikler igjen, så vi får se hva tiden bringer. Men jeg er jo også interessert i å skrive ting som folk faktisk kan være interesserte i å lese også, så derfor lodder jeg stemningen litt.

Jeg er også enig i at veldig masse er blitt skrevet mange ganger før. Jeg prøver jo å holde meg litt oppdatert på forskning mtp kosthold og trening, men for lekfolk blir det ofte ganske teknisk, for meg inkludert ;) Ellers er det jo ganske mye kunnskap som ofte strander på de rene treningsforumene/spesialmagasinene, som ikke når massene på samme måte. Det å gjøre ting som tidligere var forbeholdt spesielt interesserte allment tilgjengelig, hadde vært kult.

Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)

Mitt inntrykk er at mange slike artikler er rettet mot de som som skal begynne å trene/gjenoppta treningen, i dameblader osv. Det hadde vært fint med artikler også for de som trener jevnt allerede, men som ønsker variasjon f.eks.

Det å gå myter til livs, er forresten et kjempeforslag. Uten at jeg er noen treningsekspert, så får jeg inntrykk av at det er en del seiglivede myter ute og går.

Endret av Frk Åberg
Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å lære mer om styrketrening og kanskje særlig om bruk av frivekter. Hva med litt fokus på skikkelig styrke for jenter??

Gjest Gjest
Skrevet

Moderasjon! Moderasjon i kosthold og trening. Syns det går helt over stokk og stein med slankekurstoff. Alt i passe mengder sier jeg.

Skrevet
Mitt inntrykk er at mange slike artikler er rettet mot de som som skal begynne å trene/gjenoppta treningen, i dameblader osv. Det hadde vært fint med artikler også for de som trener jevnt allerede, men som ønsker variasjon f.eks.

Tenkte det samme selv! Hadde vært kult med noe utover det som er helt basics.. :)

Skrevet

Styrketrening for jenter og mythbuster!

Gjest Chili Pepper
Skrevet

Det er da ingen egen styrketreningsfasit for jenter.

Skrevet

Nei, men alt for mange jenter tror at de ender opp med bulende muskler om de trener tung styrke og diller avgårde med fluevekter i evigheter uten å få de resultatene de ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...