Gå til innhold

Kona reiser på byen med venninner...

Anbefalte innlegg

Gjest Gunnlaug Ormstunge

og gjør seg mest mulig "lekker". Hvorfor gjør hun det...?

La oss anta at en er i et godt forhold og synes ikke sjekking eller flørting er passende.

Hun skal bare ut å snakke med venninner, men likevel sminker og steller seg som hun skulle i fint selskap... Er det rimelig å anta at det likevel er litt for "å se og bli sett"...? (dette er ikke ment som en debatt hvorvidt dette er riktig eller galt, men mer en diskusjon hvorfor en pynter seg slik når en bare skal ut å snakke...Jeg skjønner ikke alle behovene her...)

Gunnlaug Ormstunge (som aldri klarer å huske passordet og da blir det mye pes å logge seg inn...)

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/324412-kona-reiser-p%C3%A5-byen-med-venninner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bellatrix

Hun pymter seg fordi hun har lyst til å være fin. Å føle seg fin når man er sammen med venninner er for mange viktig. På en måte kan du se det som en måte å imponere de andre, men det er nok også fordi det å være fin i godt selskap er koselig i seg selv.

Gjest Gunnlaug Ormstunge
Hvorfor gidder du å kle deg pent, barbere deg etc?

For å se pen ut for andre damer?

Ja, hvis jeg går på byen med et par kompiser så steller jeg meg ikke "spesielt" for de andre gutta. Ren og pen ja, men ikke noe "fest antrekk" og ekstra gele i håret. Hvis jeg stelte meg slik var det for å ta meg godt ut for damene...

Jeg kjøper poenget med at jenter til en viss grad styler seg for hverandre. Men ikke poenget en styler seg for velvære. Her må dere se at hun steller seg "som til fest" og det er mao ikke for velvære, men noe mer ekstraordinært.

Ja, hvis jeg går på byen med et par kompiser så steller jeg meg ikke "spesielt" for de andre gutta. Ren og pen ja, men ikke noe "fest antrekk" og ekstra gele i håret. Hvis jeg stelte meg slik var det for å ta meg godt ut for damene...

Jeg kjøper poenget med at jenter til en viss grad styler seg for hverandre. Men ikke poenget en styler seg for velvære. Her må dere se at hun steller seg "som til fest" og det er mao ikke for velvære, men noe mer ekstraordinært.

En tar det ganske enkelt for gitt, og med god grunn, at de andre styler, pynter og steller seg. Da er det ikke noe særlig å være den eneste som er som ellers i hverdagen.

Selv hadde jeg jenteparty her hjemme for noen uker siden, og vi pyntet oss alle sammen som om vi skulle på byen, selv om vi alle visste at vi bare skulle være hjemme hos meg.

Det er bare noe som hører med, og vi liker jo å pynte oss, selv om det er bare jenter til stede.

Endret av Nabodama

Annonse

Gjest Gjest-M-

Dette er et velkjent jentefenomen. Vi liker å pynte oss for hverandre, og for vår egen del.

Jeg har f.eks en jobb hvor jeg alltid må gå i slitte jeans og stusselige gensere, og syns det er stas å kunne style meg litt ekstra når jeg har fri. Selv om jeg kanskje bare skal på kjøpesenteret eller kino....

Gjest Gunnlaug Ormstunge
Enig med de andre her, hun gjør det for å føle seg bra. I forhold til de andre jentene.

Hvis hun kler seg ekstra utfordrende vil jeg si at det kanskje er for å få oppmerksomhet fra det andre kjønn.

Ok,ok!!!

Jeg må herje med ungene før jeg må legge de. Hardt liv å være tøffel....

Men ikke poenget en styler seg for velvære. Her må dere se at hun steller seg "som til fest" og det er mao ikke for velvære, men noe mer ekstraordinært.

det er nok ikke alle jente-ting gutter helt skjønner poenget med, det betyr likevel ikke at det er slik, om du skjønner. ;)

selv kler jeg meg litt for andre og mye for min egen selvfølelse. Føler jeg meg litt nede en dag, kan det å pynte meg litt, kle meg eller fikse meg i noe litt spesiellt, gjøre at humøret mitt følger pynten, f.eks.

skal jeg ut med jentene, vil jeg føle meg "bra"/"like bra" som jeg oppfatter dem, det å pynte jeg og style litt, gjør at jeg føler meg det. Hadde jeg kommet uten å gjøre noe pynt, ville jeg kanskje følt meg litt kjedelig i forhold.

Klart man ikke egentlig bør sammenligne seg, men jeg tror det er veldig vanlig for jenter å gjøre akkurat det.

om jeg skulle ut på byen med jentene, så hadde jeg mest sannsynelig kledd meg stilig og sminket og stylet etter alle kunstens regler. Ikke fordi jeg har noe behov for å bli sett av mannfolka, jeg har min kjære og trenger ikke bli sett av andre, men fordi jeg liker å stæsje, det gir meg velbehag og velvære.

På lik linje med at jeg kan bruke en hel dag alene, med hårkur, ansiktskur og masse annet stæsj, som jeg er fullt klar over at andre mest sannsynelig ikke ser engang, men som gjør at jeg føler meg finere.

på noen områder er det kanskje greit å akseptere at menn ikke fungerer likt som kvinner, og at man derfor bare må stole på sin kjære når hun sier hun pynter seg for seg selv og vennindene.

Gjest Gunnlaug Ormstunge
Lykke til med unga!

Takk.De sover (nesten...).

Kunne dratt inn mange aspekter her, men dette hadde vært mer interessant over noen glass rødvin med en jentevenn. Men det blir fort vanskelig...

Noe av dette går jo på behovet for bekreftelse. Eller kanskje bare legge absolutt all energi og slike tanker til sin partner. Jeg tror jeg må evt komme tilbake til det ved en senere anledning (lille tulla roper på pappa'n sin)

Annonse

Annonse

Jeg dusjet og sminket meg i går kveld fordi jeg skulle få besøk av søsteren min. Vi skulle bare sitte i sofaen og drikke vin og se film, men jeg følte likevel et behov for å pynte meg litt etter å ha gått som en slask i joggebukse hele dagen... :fnise:

Skal ikke mer til for meg i hvertfall!

Ellers så hender det at det faktisk er hyggelig med et kompliment fra det motsatte kjønn selv om det ikke nødvendigvis er på grunn av dem man har pyntet seg!

:)

Jeg dusjet og sminket meg i går kveld fordi jeg skulle få besøk av søsteren min. Vi skulle bare sitte i sofaen og drikke vin og se film, men jeg følte likevel et behov for å pynte meg litt etter å ha gått som en slask i joggebukse hele dagen... :fnise:

Skal ikke mer til for meg i hvertfall!

Ellers så hender det at det faktisk er hyggelig med et kompliment fra det motsatte kjønn selv om det ikke nødvendigvis er på grunn av dem man har pyntet seg!

:)

Det hadde helt sikkert jeg også gjort, dusjet og sminket meg, og kledd meg i noe jeg følte meg fin i, selv om jeg "bare" skulle være sammen med søstern hjemme.

Gjest Chili Pepper

Vel... Synes du kun det er naturlig å pynte seg når man prøver å få noen på kroken, ts?

Det handler om å føle seg vel, og om å gi et visst inntrykk utad. Du hadde kanskje reagert om hun gikk med joggebukse med knær på byen også, eller hadde det vært mer komfortabelt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...