Gå til innhold

2. og 3.opptak på gjestelisten?


Felix

Anbefalte innlegg

Er det flere her som har det?

Vi har bare plass til 38 totalt ved bordet. Og følgelig kan bare 36 bli invitert.

Vi har derimot langt flere på den listen vi ønsker skal komme. Derfor har vi først sendt ut invitasjoner til de vi "må" be. Nå står det flere vennepar på "venteliste". Så fort noen takker nei, sender vi ut nye invitasjoner.

Er dette frekt? Gjør dere dette også?

Klart jeg hadde blitt litt småsur hvis jeg hadde stått som nr.8 på "venteliste". Men det er jo fordi vi ønsker at alle skal komme, og det passet bare ikke med lokalet.

De som nå får invitasjoner får de ca 2 uker etter de andre. Huff, har litt dårlig samvittighet.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet, jeg. Du har jo et oppriktig ønske om å be flere enn du har plass til - da er det en hyggelig gest å fylle opp fra "venteliste", sånn at du får flere du er glad i rundt deg. Og sånn ville jeg tenkt hvis jeg var invitert etter de andre også, og skjønte at jeg hadde stått på ventelista. Praktiske problemer har man forståelse for!

Det er DIN dag, husk det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du trenger å ha dårlig samvittighet for dette. Det er jo av praktiske årsaker at det er blitt sånn og jeg synes dere har valgt en god løsning på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invitasjon 2 uker senere går helt fint. Men en måned eller to virker kanskje litt merkelig...i såfall bør det i alle fall innledes med en telefon der en forklarer situasjonen og spør pent om de kunne tenke seg å komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min ærlige mening er at jeg aldri i verden hadde valgt et lokal som bare tok...

Synes man skal først skal tenke å hva mange man ønsker å be og så finne seg et egnet lokale.

Hvis noen hadde sagt til meg at jeg vi desverre ikke kom til å bli bedt fordi det ikke ble plass til oss hadde jeg blitt lei meg. enten så vil folk ha meg i brykllupet sitt, eller ikke.

Fruenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er jeg helt imot! Tenk om noen av andre- eller tredjerangs-gjestene får nyss om dette. Hvordan vil de føle seg da? Jeg ville aldri gått i bryllupet hvis jeg ble bedt i andre eller tredje runde. Hvis noen ikke kan komme, ja så blir det færre gjester i bryllupet. Sånn mener jeg det må være, og det praktiserte vi i vårt bryllup også.

Håper ikke dette virket for krasst, men du lurt på hva andre mente, og dette har jeg tilfeldigvis sterke meninger om :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde absoluttt valgt lokale etter hvor mange gjester jeg ville be. Hva betyr mes t for dere; at det ser perfekt ut utad(det estetiske, regner med dette er et flott lokale siden dere absoultt må ha dette) eller at alle dere bryr dere om og ønsker skal dele deres store dag er rundt dere.

Jeg har vel allerede sagt hva jeg hadde valgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang historie kort..

Vi møttes for første gang i en liten bygd. I denne bygda ligger det en nydelig liten kirke, som vi valgte, før vi valgte noe annet. Men så viste det seg at den lille bygda ikke har et eneste hotell. Og samfunnshus er utelukket. Vi ønsker ikke å leie inn personell etc. Vi ønsker oss et ferdig bryllup. Deretter prøvde vi å booke et lekkert selskapslokale i nabobygda, men det var allerede opptatt.

Så da ble det dette. Med maks 38 til bords..

Ja, jeg vet det er ille. Og at jeg hadde blitt fornærmet selv. Men vi vil jo at våre nærmeste venner skal komme.

Obs; Jeg har ikke gjort noen klar over at de er blitt invitert, fordi noen andre takket nei. Kommer aldri til å si det. Bare meg og min kjære tigergutt som vet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Greit å vite grunnen. Nostalgi og romantiske minner!! Skjønner godt at du vil ha deres nærmeste venner der. Du kan vel sette inn venner når tanter og onkler sier nei, men når venner sier nei, ville jeg vært helt sikker på at de nye vennene du da inviterer ikke får greie på det. Eh......Litt klønete formulert da men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente er at venner snakker sammen, og de som ble invitert sist kan få greie på det av de vennene som sa nei..................Eller hvis disse gjestene ikke er venner, men kanskje får høre det av noen andre felles venner igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ok. da skal fruenge moderere seg.

Da hadde jeg kanskje forstått det hvis der var ærlige på at det var viktig for dere å ha dette stedet. Kanskje dere møter forståelse fra gjestne som kommer i 2. og 3 . rekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem. Det er bare en gammel tante med familie som foreløpig har takket nei. Så venter jeg at en tante til vil takke nei. Alle våre venner vil mer enn gjerne komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde gjort det, men mest sannsynlig hadde jeg nok først invitert personlig eller pr. telefon og fortalt hva og hvorfor osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er bare to ukers forskjell på de første og de siste invitasjonene som sendes ut så synes jeg det er greit. Vi hadde såpass stor forskjell, selv om vi ikke hadde noen 2. runde med invitasjoner, rett og slett fordi vi ville gi invitasjonen til noen personlig i stede for å sende i posten. Vi syntes det var koseligere, så vi venta heller litt til vi fikk anledning til å treffe personene. Men en invitasjon som kommer halvannen måned senere er ikke bra, med mindre det følger med en forklaring. Her ser forklaringen ut til å være i boks: "Gamle sure tante ville (heldigvis) ikke komme, så da er vi så heldige at vi får plass til deg/dere slik som vi håpet at vi skulle få." Men hold for dere selv hvem som har fått invitasjon i 2. runde dersom dere ikke sier det til vedkommende. Når mor/far, svigermor/svigerfar vet om det, så vet "alle" det.

Hyggelig at gjester som ikke vil komme har vett til å si i fra i alle fall. Vi fikk veldig mange svar seint, og noen sa faktisk ikke i fra om at de ikke hadde tenkt å komme. Var noen skolekompiser av mannen min som han hadde mye kontakt med før, men selv single unge menn bør da klare å si i fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dele inn gjestene i ventelister synes jeg er uhørt. Tenk om noen får vite om det? Vi har imidlertid gjort noe av det samme - oppgradert noen gjester fra kaffe til middag. Dette var ikke planlagt, da vi selvfølgelig håpet at alle inviterte kunne komme til middag. De parene vi har vært så heldige, og uheldige, å få invitere til middag har blitt informert om at de i utgangspunktet var tenkt til middag (som selvfølgelig er sant), men at det ikke var plass til dem. Vi er lykkelige over å kunne invitere dem til middag. De er lykkelige over å bli invitert til middag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å dele inn gjestene i ventelister synes jeg er uhørt.

Tenk om noen får vite om det?

Vi har imidlertid gjort noe av det samme - oppgradert noen gjester fra kaffe til middag. Dette var ikke planlagt, da vi selvfølgelig håpet at alle inviterte kunne komme til middag.  

Her er det flere utsagn som motsier hverandre. Dere har jo gjort det selv, og "oppgradert" venner som i utgangspunktet ikke var invitert til middag.

Vi har ikke "flere" ventelister, men en "venteliste" over de som var på den originale gjestelisten. Fra før middagsbordet satte begrensninger.

Dessuten synes jeg det er ille at du mener at det "uhørt" fordi kanskje noen finner ut av dette. Jeg synes det er dumt, selv om bare jeg og Tigergutt vet om dette. Og skammer meg. Pluss at jeg er trist over at vi ikke har klart å invitere alle som jeg ønsker å dele vår store dag med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...