Coxy Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #1041 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg har tenkt til å amme, absolutt!! Ser ingen grunn til å bevist la være..? :klø: Jeg lever fortsatt i en sånn verden at "jeg skal fullamme og det kommer til å gå helt bra, amming er en selvfølge". Men jeg vet jo egentlig at noen har ikke melk, andre får bare ikke til ammingen... Så det er jo faktisk ingen selvfølge.. Men jeg lever i trua!!
SummerJoy Skrevet 22. oktober 2008 #1042 Skrevet 22. oktober 2008 Satser på å amme jeg også! Masse fordeler for baby, og fordeler for mor også (Man går visst lettere ned i vekt og sånn..)
Concertina Skrevet 22. oktober 2008 #1043 Skrevet 22. oktober 2008 For de fleste så fungerer jo ammingen, og for min del så vil jeg gjøre det jeg kan for å få det til å fungere... Synes det høres veldig greit ut, tanken på å måtte varme mme midt på natta er ikke veldig fristende
Coxy Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #1044 Skrevet 22. oktober 2008 tanken på å måtte varme mme midt på natta er ikke veldig fristende Signerer den!!!
SummerJoy Skrevet 22. oktober 2008 #1045 Skrevet 22. oktober 2008 Synes det høres veldig greit ut, tanken på å måtte varme mme midt på natta er ikke veldig fristende Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Hehe... Ja, det må jo virkelig være mye lettere å bare ta frem puppen, da e jo melken akkurat passe temperatur, klar for servering.
Arkana Skrevet 22. oktober 2008 #1046 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg har tenkt å amme ja. Bra for babyen og ikke minst lettvint.
Mariblom Skrevet 22. oktober 2008 #1047 Skrevet 22. oktober 2008 Klart jeg skal amme. Enkelt og greit, praktisk og lettvint - og best for baby.
Gjest *Mim* Skrevet 22. oktober 2008 #1048 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg vil også amme, og håper det går fint. Og til dere førstegangs: det var helt uproblematisk første gangen. Masse melk og lite stress. Har slitt litt på stellet etterhvert, og hadde trøbbel forrige gang. Vekslet mellom amming og flaskemating, men håper det kan gå bedre denne gangen.
Mirabella76 Skrevet 22. oktober 2008 #1049 Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Eg har veldig lyst til å amma, og kjem til å gjera alt eg kan for å få det til! Det er lettvint, i tillegg til at morsmelk er det absolutt beste for babyen. Endret 22. oktober 2008 av Mirabella76
Mirabella76 Skrevet 22. oktober 2008 #1050 Skrevet 22. oktober 2008 Begynte plutseleg å lura på ein ting. Er det noko ein må gjera før ein får utbetalt barnetrygd - f.eks fylla ut skjema, senda inn fødselsattest e.l.? Eller skjer dette automatisk, uten at eg treng å gjera noko?
SummerJoy Skrevet 23. oktober 2008 #1051 Skrevet 23. oktober 2008 Begynte plutseleg å lura på ein ting. Er det noko ein må gjera før ein får utbetalt barnetrygd - f.eks fylla ut skjema, senda inn fødselsattest e.l.? Eller skjer dette automatisk, uten at eg treng å gjera noko? Jeg tror barnetrygden er det eneste man slipper å søke om. Det skal visst komme automatisk
Gjest *Mim* Skrevet 23. oktober 2008 #1052 Skrevet 23. oktober 2008 Tja, hvordan var det der igjen? :klø: Tror man får noen papirer tilsendt etter fødsel.
Concertina Skrevet 23. oktober 2008 #1053 Skrevet 23. oktober 2008 Så lenge du er registert bosatt i Norge osv så skal barnetrygden komme automatisk. Står endel om det på NAV. Da er jeg 36 uker og har vært hos jordmor på sjekk, heldigvis så målte hun SF-målet mitt til å følge den vanlige kurven (litt over rødlinja, men innenfor det grønne), så da ser alt finfint ut og jeg trenger ikke noen UL eller noe annet! Hun kjente og styrte masse og mente babyen kom til å være rundt 3kg utifra det hun kunne kjenne, men det er estimatet er jo enda mindre sikkert enn UL-estimat så jeg tar det med en klype salt. Og forresten, hodet er festet!
Mirabella76 Skrevet 23. oktober 2008 #1054 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg tror barnetrygden er det eneste man slipper å søke om. Det skal visst komme automatisk Høyrest bra ut!
Mirabella76 Skrevet 23. oktober 2008 #1055 Skrevet 23. oktober 2008 Tja, hvordan var det der igjen? :klø: Tror man får noen papirer tilsendt etter fødsel. Så lenge du er registert bosatt i Norge osv så skal barnetrygden komme automatisk. Står endel om det på NAV. Takk for oppklaring!
Scheherazade Skrevet 23. oktober 2008 #1056 Skrevet 23. oktober 2008 Da er jeg 36 uker og har vært hos jordmor på sjekk, heldigvis så målte hun SF-målet mitt til å følge den vanlige kurven (litt over rødlinja, men innenfor det grønne), så da ser alt finfint ut og jeg trenger ikke noen UL eller noe annet! Hun kjente og styrte masse og mente babyen kom til å være rundt 3kg utifra det hun kunne kjenne, men det er estimatet er jo enda mindre sikkert enn UL-estimat så jeg tar det med en klype salt. Og forresten, hodet er festet! Hodet festet, det er jo supert! Det er det ikke her iallfall, men han ligger iallfall rett vei om ikke annet. Bra at du slipper UL og slikt, det er bare noe styr uansett. Jeg tenker også å amme, ser ikke noe grunn til å bestemme seg på forhånd for ikke å gjøre det iallfall. Og veldig enig i at det unektelig virker praktisk. Skal bare se at jeg blir komfortabel med å flashe puppen i tide og utide også, det er vel eneste bøygen for meg. Ellers har jeg fått vite i dag at dette neppe går til termin, som jeg fortalte i dagboken min. Babyen er nemlig litt liten. Så nå fikk jeg det plutselig litt travelt her, for alle sier jo at førstegangsfødende går på overtid. Nå vet jeg at det ikke blir overtid, og mest sannsynlig før det også, så da er det jo snart! Ikke helt klar ennå, skulle jo se tre filmer på kino og den slags... Nå må jeg vaske babyklær også, og så var det denne hersens fødebagen. Litt skrekkblandet fryd her kjenner jeg!
Gjest *Mim* Skrevet 23. oktober 2008 #1057 Skrevet 23. oktober 2008 Så spennende at det nærmer seg! Vi skal hente vogn i morgen, og nå tror jeg vi er klare. Det vil si, vi har alt klart. Jeg er fremdeles ikke så fødelysten, men bittelitt på glid. Prøvde å sprike med beina i senga i natt, men det kjentes fremdeles ikke ut som om det var plass til at det skulle komme ut en hel baby der. Men hildrande du, så godt det skal bli å bli kvitt den helsikes halsbrannen!
Concertina Skrevet 24. oktober 2008 #1058 Skrevet 24. oktober 2008 Scheherazade: Veldig glad for å slippe UL og alt det styret ja, jeg misunner deg virkelig ikke det! Flashing av pupp blir man vel vant til, tror kanskje akkurat det å flashe puppen foran svigerfar eller bestefar blir det verste... Satser på at det kommer til å føles naturlig etterhvert, og hvis ikke så kan man jo dekke seg litt til, amme i sjal elns... Er nok ikke dumt å vaske litt klær, jeg har drømt flere ganger at ungen bare kommer og jeg blir stressa over at jeg ikke har vasket klærne Så nå har jeg vasket 4 maskiner... sengeklær og tepper og kluter og slikt tar vanvittig med plass har jeg konkludert med, riktignok blir det tre halve maskiner med klær - en mørk, en lys og en ullvask. Har ikke tørkekapasitet til å vaske våre klær samtidig Men hildrande du, så godt det skal bli å bli kvitt den helsikes halsbrannen! JA! Kan knapt vente! --- Her begynner ting å komme på plass. Har som sagt begynt å vaske, er nesten ferdig, må bare vaske ullklærne og skylle opp og dampe hentesettet. Det ble vanvittig mye stæsj, nå har jeg vasket en maskin på 90 grader med nesten bare bleier da, men 60-graders maskina med sengetøy etc var jo stappfull så jeg måtte hive noe av det på 90 grader... Svigers kommer innom med bilstolen i kveld, og dersom vi bare kommer oss på Babyshop i dag eller i morgen så får den stakkars ungen en madrass også Må vel også få handlet stellebag, regntrekk til vogna og etpar småting til. Er absolutt ikke helt klar for at h*n skal kommme ut riktig enda, men blir vel det i løpet av etpartre uker tenker jeg... Har tenkt på å gå på kino nå i en evighet, tror jamen meg jeg skal ta med meg mannen på Burd After Reading i helga
Coxy Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #1059 Skrevet 24. oktober 2008 Her er alt klart nå, så baby kan bare komme. Fødebagen ble pakket klar i går, men en liste på toppen over de få tingene jeg må pakke med meg i det vi drar. Eller, han kan forresten gjerne vente til etter tirsdag!! Da skal jeg nemlig ha bilen på vinterservice og skift av olje og oljefilter..
Gjest *Mim* Skrevet 24. oktober 2008 #1060 Skrevet 24. oktober 2008 Vi har hentet vogn i dag. Nå er alt klart. Men ikke jeg. Har ikke ork til å føde.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå