Gå til innhold

Nov/des-2008-klubben!

Coxy

Anbefalte innlegg

Vet om ei som bor på småbruk og har katt. De var mer bekymret for hvordan hunden skulle reagere på babyen, men etter en stund var det katten som viste tegn til å være sjalu.

Det tenker jeg også litt på. Jeg er ikke redd for at kattene våre skal gjøre ugagn, både fordi de er snille katter og også fordi jeg er oppvokst med katt selv hvor det aldri var noe problem, men jeg tenker litt på det med at kattene kanskje føler seg tilsidesatt og blir sjalu av den grunn, eller opplever det som et traume (katter kan faktisk slutte å spise pga slike store omveltninger i livet, og sår da i fare for bli alvorlig syk). Så vi får prøve å være bevisst på at de også får oppmerksomhet og kos, for er babyen veldig krevende ser jeg jo for meg at det er lett å la kattene komme i andre rekke, men de er tross alt levende vesener som skal ha sitt de også. Det er vel ikke så lett for dem å måtte dele på oppmerksomheten heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, bagen ja... Hmm... Hva skal man ha med da...? :klø:

-Klær til babyen til hjemreisen

-Klær til meg selv etter hvor mange dager jeg skal være der (hva er praktisk å ha med?)

-Skrive en lapp øverst i bagen for å huske på kamera og mobillader!

- Eeehh...dette kunne jeg visst lite om..

Hehe, jeg har alltid trodd at jeg var av typen som kom til å ha sykehusbagen klar minst tre måneder før termin... :fnise: Tok tydeligvis feil! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bagen ja... Hmm... Hva skal man ha med da...? :klø:

Står endel tips på denne linken - godt mulig det er litt over-the-top, men det gir i hvertfall litt ideer ;)

Kan være kjekt å undersøke om far får mat under fødselen - det gjør han nemlig ikke på AHUS, så vi må huske å pakke ned noe mat til han (det er jo alltids noe åpent i nærheten, men greit å ha med noe).

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om far får mat ja... Kjære vene, så mye man skal måtte tenke på da? Slike ting bør man jo få opplyst da man er på kontroll på sykehuset før fødsel, det er jo ikke akkurat slik man tenker på.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om far får mat ja... Kjære vene, så mye man skal måtte tenke på da? Slike ting bør man jo få opplyst da man er på kontroll på sykehuset før fødsel, det er jo ikke akkurat slik man tenker på.... :sjenert:

Det stod i papirene som jeg fikk fra sykehuset med informasjon etc... Greit å vite på forhånd ja, hvertfall hvis fødselen starter sånn midt på natta og ingenting i nærheten er åpent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal iallfall ha med noen epler + cola, og kanskje en pose nøtter og en flaske vann.

Noen truser til meg selv, tannbørste + deo etc., egne bind (offentlige instanser pleier av en eller annen grunn å tilby Saba Selfsit, og det er bare HELT uaktuelt!).

En kosebukse + genser, ammeinnlegg + klær til hjemreisen.

Kamera. Mobillader.

Et par-tre bodyer til baby, en lue i tynn ull + babyklær til hjemreise. Et kosedyr til baby + et babypledd jeg har strikket. Kanskje noen bleier?

Tror jeg prøver å pakke minst mulig. Kan gjerne bli litt overkill...

Kjenner jeg mannen min rett klarer han seg fint med noen truser, et par t-skjorter, deo og tannbørste :)

Er visst vanlig å være på sykehuset i maks 3 dager ved normal fødsel, og ca. 5 dager ved keisersnitt. Er ingenting som tyder på noe annet enn vanlig fødsel her i gården, så jeg tviler på at vi blir der så veldig lenge. Kommer ikke til å få noe særlig barselbesøk heller, da de fleste bor laaaangt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått noen papirer fra sykehuset, jeg.. :sjenert: Men jeg er jo også klar over at fødeavdelingen på det lokale sykehuset som jeg forhåpentligvis skal føde på, er ganske annerledes enn de store sykehusene.

Forøvrig er det på "mitt" sykehus vanlig å være opptil en uke! ;) Men det er klart, føler jeg at alt er veldig på plass, og jeg har kommet meg etter fødselen, så får jeg jo dra hjem tidligere også, hvis jeg vil det.

Skal på fødselsforberedende samtale med jordmor på tirsdag, gleder meg! :) Får nok mer informasjon da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gjort et skikkelig kupp på posesalg hos en barneutstyrsbutikk som er konkurs. Fikk virkelig kjempemye stæsj med alt fra tisselaken, helsetepper til ammeinnlegg. Veldig tidlig ute med enkelte ting (en pologenser var visst i str 7 år...), men det får heller bli gaver.

Har hørt at noen drakk Red Bull eller annen energidrikk når fødselen var helt på slutten. Da ville ikke ungen rekke å få det i blodet (Må vel det om moren gjør det??) og moren fikk ekstra krefter til utdrivingfasen.

Vet ikke om jeg kommer til å drikke det, men frukt og kanskje noe med høyt sukkerinnhold (sjokolade hjelper da mot alt!) var ingen dum ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man egentlig i stan til å spise noe mot slutten av fødselen da..? :klø: Innbiller meg liksom at man da bare ligger og har J**** vondt og kun klarer å konsentrere seg om nettopp det. Men drikke har man vel behov for, og skal vel klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man egentlig i stan til å spise noe mot slutten av fødselen da..? :klø: Innbiller meg liksom at man da bare ligger og har J**** vondt og kun klarer å konsentrere seg om nettopp det. Men drikke har man vel behov for, og skal vel klare.

Hehe. I min verden (som er lengre fra fødsel enn din,både i tid og realitet) har man tid, ork og mulighet til å både drikke, spise og tja, ha det så hyggelig så :fnise:

Jeg velger å leve i min verden litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. I min verden (som er lengre fra fødsel enn din,både i tid og realitet) har man tid, ork og mulighet til å både drikke, spise og tja, ha det så hyggelig så :fnise:

Jeg velger å leve i min verden litt til :)

Hehe, du kommer fort etter da!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes det ikke døgnåpne kiosker på de fleste sykehus?

:fnise: IKKE her, hvert fall!!

Tror nok det er det på alle sykehusene i de større byene, men langt fra alle i mer "landlige" strøk, eller mindre sykehus. Tror ikke det andre sykehuset som jeg sokner til (15mil unna) har døgnåpen kiosk heller, enda det ligger i en kommune med by-status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: IKKE her, hvert fall!!

Tror nok det er det på alle sykehusene i de større byene, men langt fra alle i mer "landlige" strøk, eller mindre sykehus. Tror ikke det andre sykehuset som jeg sokner til (15mil unna) har døgnåpen kiosk heller, enda det ligger i en kommune med by-status.

Dårlige greier. Hehe...

Nei, men da gjelder det vel å ta med seg litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det ingen døgnåpen kiosk, nei. Sto i sykehuspapirene at pappan ikke får mat på sykehuset, og at det er lurt å ta med matpakke.

Har begynt pakkinga, men ikke kommet så langt. Har et antrekk til babyen, minus strømpebukser, som jeg plutselig skjønte at vi manglet. Har lagt av en myk, lys ulldress på en butikk i dag, den skal han ha utenpå. :) Til meg selv har jeg pakket to par gode sokker, innesko og ... vel, ingenting annet. Satser på at det ikke blir fødsel akkurat i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stille det er her om dagen!

Ingen som føder, vel? ;)

Ingen fødsel på gang her enda iallfall! :fnise:

Trur kanskje mange (inkludert meg) held seg mest i dagbøkene sine. Så kanskje det er forklaringa på at det er så stille her inne?

Ingenting spesielt som skjer hos meg. Men eg begynnar å merka bedre og bedre at eg har ein stadig større baby inne i magen min! ;) Innimellom er veslejenta mi så aktiv, at det rett og slett er litt vondt når ho sparkar som verst der inne. Trur dei begynnar å bli ganske sterke i armar og bein etter kvart, dei små babyane våre. :Nikke:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...