Gå til innhold

Nov/des-2008-klubben!

Coxy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er vi flere i fin form. :)

Er litt lei av bedrevitende venninner med barn som sier "bare vent". Jeg har jo aldri påstått at jeg ikke kommer til å få en eneste plage noensinne, men jeg må da få lov å nyte at jeg så langt har kommet til tredje trimester uten nevneverdige problemer. Noen ganger lurer jeg på om man ikke er skikkelig gravid før man har minst en håndfull ting å klage på om noen spør.

Ellers er det kontroll og ny UL på onsdag. Det er jo UL hver fjerde uke nå. Ser fram til å se hvor mye han har vokst siden sist og spennende om han fortsatt er nøyaktig på gjennomsnittet.

Nå begynner babypakkene å komme også. Fikk babyverden sin i går og hente apotekpakken i dag (og så hentet jeg den fra Weleda for flere uker siden). Fint med vareprøver så man får testet ut litt.

Og nå synes jeg ukene virkelig raser av gårde. Sommeren er helt klart over og kanskje har vi en baby før den første snøen er kommet. :)

Så flink du har vært i dag kiri. Kan ikke på noen måte skryte på meg den slags innsats i dag. Vi sov til kl 13, var ute og handlet litt og spiste lunsj på en café og ellers har vi bare latet oss og spist god middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Skjørt som ikke er mamma-type??? Har du ikke noe særlig mage, eller...?

NYT det å slippe bekkenplager, for det er ikke noe å stå etter!! ;)

Ja, det er egentlig pinnekjøtt-skjørtet mitt, det jeg pleier å ha på julaften. Er ikke linning på det, bare et kjempebredt, elastisk bånd, som egentlig skal brettes dobbelt. Men hvis jeg ikke bretter, dekker det egentlig magen akkurat som et mammaskjørt. Har ikke så mye mage heller da, det er det vel mange som kommenterer.

Jeg merker jo at jeg er mer sliten enn før, i går var jeg i byen med mamma og pappa og trakket i et folkehav av mennesker, det var matfestival, og minst 80% av Bergen må ha vært i byen. Da jeg kom hjem, måtte jeg sove litt, og så satt jeg apatisk i sofaen resten av kvelden.

Jeg har heldigvis ikke så mye som må ordnes ute til høsten kommer, men i dag er det inne-ryddetid. Kjedelig siden jeg er alene hjemme, syns det er mye greiere å være to. Det er vel derfor jeg fortsatt sitter i sofaen. Jeg er ikke like effektiv som Kiri, er jeg redd.

Jeg har bestilt Rimi-pakken, men det er vel det. Vet ikke helt om jeg skal bestille flere, er det egentlig noe gøy i de? Mest bleier eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt Rimi-pakken, men det er vel det. Vet ikke helt om jeg skal bestille flere, er det egentlig noe gøy i de? Mest bleier eller?

Det blir jo mye av det samme i pakkene, vareprøver og litt sånn. Pamperspakken/apotekpakken hadde en rangle, Mam-smokk, liten babybok, spesialutgave av Foreldre & Barn, 6 Pampers Newborn-bleier, 6 Pampers Mini-bleier og prøveflasker på babyolje, såpe (begge parfymefrie) og tannkrem. Babyverden/Sandvik-pakken hadde en liten bok om fødselen, gavekort på gratis pakke bleier fra Rema, CD med klassisk musikk til babyen og prøver på babyolje, noe badegreier samt sensitive våtservietter. Om det er gøy eller ikke kan jo diskuteres, men det er jo gratis så da synes jeg like gjerne jeg kan ta i mot og så får man prøvd ting uten å bruke penger på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner man disse babypakkene? Jeg fant en link til Rimi sin her på KG, og Sandvik sin har jeg fått i posten etter at jeg fylte ut en kupong i en bok jeg fikk av jordmor.

Men disse andre? Babyverden (hva er det?), og Weleda (Weleda har jo superbra produkter, kunne virkelig tenke meg en babypakke derfra :) ).

Andre pakker? Har hørt om noe på apoteket, men tror man må handle for en viss sum før man får den eller?

Mari :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gå inn på apotek1.no og registrer deg der. Print ut kvitteringen og hent pakken på apoteket. Må ikke handle noe. Jeg hentet min i går. Dro så til sverige (nordby senteret) for å handle bilsete, og hadde printet ut en kvittering fra babyproffsen.se og fikk med en pakke fra dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bestilt apotek1 sin babypakke (den er helt gratis, Mariblom!) og Rimi sin. Har ikke fått noen av dem ennå. Har meldt meg inn i Liberoklubben og får vel noe derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner man disse babypakkene? Jeg fant en link til Rimi sin her på KG, og Sandvik sin har jeg fått i posten etter at jeg fylte ut en kupong i en bok jeg fikk av jordmor.

Men disse andre? Babyverden (hva er det?), og Weleda (Weleda har jo superbra produkter, kunne virkelig tenke meg en babypakke derfra :) ).

Andre pakker? Har hørt om noe på apoteket, men tror man må handle for en viss sum før man får den eller?

Mari :)

Babyverden og Sandvik sin er den samme, du får den enten ved å melde deg inn på Babyverden.no eller ved å sende inn kupongen fra en av bøkene man får på første kontroll.

Apotekpakken bestiller du her. Du trenger ikke kjøpe noe som helst, bare ta med kvitteringen på apoteket.

Liberopakken bestiller du hos libero.no. Da får du en hentelapp når det er to måneder igjen til termin og pakken hentes på Lindex. Så vidt jeg husker får du både med denne og med apotekpakken en ny pakke når babyen er noen måneder gammel.

Weleda-pakken (pakke og pakke, det er en liten eske med tre prøvetuber på salve, olje o.l.). Du bestiller den her og får en kupong i posten som du bruker på en helsekostbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gå inn på apotek1.no og registrer deg der. Print ut kvitteringen og hent pakken på apoteket. Må ikke handle noe. Jeg hentet min i går. Dro så til sverige (nordby senteret) for å handle bilsete, og hadde printet ut en kvittering fra babyproffsen.se og fikk med en pakke fra dem også.

Fikk du til den svenske du da??! Fikk ikke til det jeg, da jeg skulle dit. Konkluderte bare med at man sikkert måtte være svensk og ha svensk personnummer...! :gjeiper:

===

Jeg prøvde å registrere meg på alliance apotek sin nettside, men fikk beskjed om at jeg var reg fra før, og at jeg bare kunne få pakken en gang. Merkelig, jeg har da aldri vært inne der før!?!! :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt så er ikke denne effektiviteten vanlig, altså. Det er såpass skjelden vi får ut finger'n slik vi gjorde i går og dermed blir det en ekstra stor "wow-opplevelse" som må deles med hele verden...

Vi er ikke så flinke til å gjøre ting jevnt og trutt, dermed merkes slike skippertak godt, både på det som blir gjort og ikke minst samvittigheten.

Vi (les jeg) driver og "samler" to soverom for å få til et barnerom og i går kveld fikk jeg flyttet en liten sofa halvveis ned i trappa alene. Da hadde den kilt seg bra fast og sperret hele trappa. En veldig effektiv måte på at sofaen faktisk blir flyttet en lørdag natt... Hadde jeg spurt sambo først om vi skulle ha båret ned sofaen sammen, ville han heller foreslått at vi la oss, det var jo godt over midnatt. Da den først sto der og sperret hele trappa var ikke valgmulighetene så mange. Et lite merke i veggen gjør meg ingenting, for nå kan jeg få ferdig resten av rommet nede alene :)

Det er ikke alltid gøy med en mann som jobber mye/er mye borte.

Jeg ser jeg har litt å lære/gjøre når det gjelder disse babypakkene. Jeg vil opprette en g-mailadresse først for nå bruker jeg bare jobbmailen, men det kommer jeg ikke til å gjøre i permisjonstiden og det er greit at sånne infobrev kommer dit.

Er det noen som vet hva de ulike babybutikkene i Sverige heter og hvor de ligger? Jeg skulle gjerne kjøpt vogn (TFK Joggester Twist) i Sverige, men vil forsikre meg om at butikken vi drar til har den før vi drar. Det er Happyland(?) i Svinesund, men hvilke fler? Hva er Nordbysenteret?? Jeg bor i Vestfold, men er ikke vant til å dra på harrytur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga over! Håper dere alle har hatt en fin helg :)

Jeg fikk bestilt time hos legen på fredag, så der var jeg i morrest. Fikk henvisning til fysio og bassengtrening, ringte de med en gang og har time der i morgen. Så da blir jeg forhåpentligvis ikke verre i hvertfall! Ringte også akupunktøren min på fredag, så dit skal jeg også i morgen - skal bli godt å få satt noen nåler, har ikke vært hos henne siden mai (kan ikke ta vanlig behandling så lenge man er gravid...). Tenker jeg ber henne sette noen for denne hersens halsbrannen også ;)

Helga har i hvertfall vært aktiv - dvs jeg har stort sett bare vært håndtlanger og gjort småting ;) I hvertfall er det malt to strøk på barnerommet, manglet takmaling så det må vi kjøpe i dag og male taket før vi tar siste strøket på veggene. Så skal jeg male vinduskarmer og dørkarmer (og finne ut om vi kan få sagd til en av orginaldørene til å passe i bredden - den som er til soverommet er en fæl furudør fra 90-tallet som ikke passer til noe av resten av huset...). Så er det bare å legge gulv og liste litt, skal bli godt å bli ferdig med det i hvertfall. Da har vi bare vårt soverom igjen ;)

Har meldt meg inn i Babyverden og fått pakken fra Sandvik, men har fått vanvittig mye adressert reklame både i posten og på mail etterpå, så jeg vet ikke om jeg gidder å melde meg inn andre steder... Samtidig så er jeg en sucker etter freebies... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for liste, Arkana!

Kanskje jeg lar meg friste av en eller to, men det er kjedelig å få adressert reklame i posten... E-post er helt greit, det er jo bare å slette. Er jo allerde litt sur på alle som skal tjene penger på oss, med halvdårlige vitenskapelige argumenter, og kynisk spill på følelser. ;)

Vi er også nesten ferdige med gutterommet nå. Det var jo egentlig tenkt til kontor, og vi hadde innredet deretter. Imidlertid kom vi aldri så langt at det ble brukt som det, mest fordi vi aldri ryddet frem gulvet ordentlig, litt fordi vi ikke trenger kontor. Så forvandlingen til gutterom gikk egentlig greit, rydde vekk kontorstæsj og pappesker fra gulvet, og henge opp et bilde av en liten gutt med en kosebamse. :)

Var en 11-årig gutt som bodde der da vi kjøpte, så veggene var ganske nymalte i en lyseturkis og lysegrønn farge, og det har vi aldri giddet å male over. Men det passer jo bra nå! Vi la parkettgulv der i vinter, litt spent på hvordan det blir. Det er ikke noe krise med litt hakk i parketten altså, men kanskje det blir et bilbaneteppe etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke fått noe reklame jeg heller. Da jeg hentet Weleda-pakken måtte jeg skrive ned mailadressen min, så jeg forventet en del reklamemail, men det er nå to måneder siden og jeg har ikke hørt et knyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noe vann i kroppen/ hevelser?

En av de få tingene jeg ikke har. ;) Gifteringen går lett av ennå. Ellers har jeg vondt i ryggen og magen. Har stresset litt mye i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er bittelitt hoven, jeg får på meg forlovelsesringen, men da får jeg den ikke så lett av :ler: I tillegg så er jeg litt hoven i beina og de fleste finskoene mine er såpass trange at jeg ikke engang vurderer å ta de på...

Var hos fysio for bekkenet i går, fikk beskjed om at jeg nok kom til å bli verre etter timen, og gjett! Hadde vanvittig vondt i symfysen etter timen, og det ble bare verre, så jeg har sovet vanvittig dårlig i natt og i dag er jeg ikke i noe bra form... Men det går seg nok til, satser på at formen er stigende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt hevelser i føttene og anklene, men det er ikke mer enn jeg pleier å ha om sommeren. Bør vel begynne å bruke støttestrømper fast nå. Tror hendene er normale, men bruker ikke ring.

Bare kort tur innom for å si at jeg sliter med motivasjonen på jobb.

Gleder meg enormt til permisjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...