Scheherazade Skrevet 14. august 2008 #641 Del Skrevet 14. august 2008 Og jeg har ikke blødd i det hele tatt - tror jeg hadde blitt ganske stresset om det plutselig hadde begynt nå. Babyen sparker som aldri før, det er koselig for det meste, litt irriterende noen ganger. Utrolig rart at han er blitt nesten en kilo allerede, har vanskelig for å tro det, skulle ønske det var et vindu i magen så jeg kunne sett det med egen øyne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelhoff Skrevet 14. august 2008 #642 Del Skrevet 14. august 2008 De første kraftige blødningene mine kom i uke 10, og da vi var på vei til ultralyd på sykehuset samme dag, var jeg helt sikker på at vi hadde dårlige nyheter i vente. Gynekologens ord: "10 uker, perfekt !!!" kommer jeg nok aldri til å glemme !!! Det føltes som en nådegave, var svimmel og ør lenge, lenge etterpå. :juhu: Nå er jeg sikker på at dette skal ende godt, men det hender jeg skvetter skikkelig etter å ha tørket meg på toalettet. Det er når jeg ser fingrene gjennom papiret Jeg har termin 6. desember og det skal visstnok være en gutt. La inn en presentasjon på en tråd her, men finner den visst ikke akkurat nå .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelhoff Skrevet 14. august 2008 #643 Del Skrevet 14. august 2008 Nå fant jeg det, ja: 1. Nick: Angelhoff 2. Alder: 39 3. Bosted: På landet 4. Samboer/gift/kjæreste etc: Gift 5. Hvor lenge har dere vært sammen: 5 år 6. Barn fra før: Ja, gutt på 15 7. Termin: 6. desember 8. Prøvehistorie: 3 år uten prevensjon, 2 spontanaborter 9. Tanker om svangerskapet: Overstadig lykkelig 10. Har dere noen dyr? Hund og 2 katter 11. Student/yrke: Selvestendig næringsdrivende 12. Magefølelse - jente eller gutt? Ultralyd viser gutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. august 2008 #644 Del Skrevet 15. august 2008 Da har du termin dagen før meg Angelhoff, og jeg venter også gutt. 24 uker i dag, en liten milepæl. Jeg blir ikke helt enig med meg selv om jeg synes det er kort eller lang tid igjen. Synes tiden går veldig fort, men samtidig gleder man seg jo så den kunne nesten godt litt fortere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 15. august 2008 Forfatter #645 Del Skrevet 15. august 2008 Da er du lagt til, Angelhoff!! ======= Syns tida går kjempefort, jeg.. Passert 28 uker, ca 12 uker til termin, 9 uker til jeg går ut i permisjon...... :hår: :dåne: DET er ikke lenge altså!!! Begynner å få litt av den samme skrekkblandetfryd-følelsen, som jeg hadde i begynnelsen av svangerskapet. Men for all del, jeg gleder meg!!!! Idag har jeg husmordag!! Leste i noen sin dagbok for en stund siden om noen som bakte skillingsboller, og siden det har jeg tenkt på det... Så i dag baker jeg, vasker klær, støvsuger og vasker gulv!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelhoff Skrevet 15. august 2008 #646 Del Skrevet 15. august 2008 Da har du termin dagen før meg Angelhoff, og jeg venter også gutt. 24 uker i dag, en liten milepæl. Jeg blir ikke helt enig med meg selv om jeg synes det er kort eller lang tid igjen. Synes tiden går veldig fort, men samtidig gleder man seg jo så den kunne nesten godt litt fortere. Så gøy !!! (Var egentlig 24 uker igår, har visst gjort noe feil med tickeren min.) Vet akkurat hva du mener - synes det har gått superfort. Samtidig er jeg utålmodig og gleder meg sinnsykt til å "se" den lille gutten. Jeg har en sønn på 15, så det er lenge siden sist. Den gangen føltes det som om jeg skulle forbli i en sånn "gravid-tilstand". Trodde aldri han skulle komme ut. Men - det som var så spennende, var at da han endelig kom (litt på overtid) så var det som om jeg allerede kjente ham. Det var en sånn "Aha - det var deg, ja" - følelse. Og jeg er veldig spent på om det blir sånn denne gangen også. Gleder meg utrolig - til og med til fødselen. Vet du om det er jente eller gutt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelhoff Skrevet 15. august 2008 #647 Del Skrevet 15. august 2008 Idag har jeg husmordag!! Leste i noen sin dagbok for en stund siden om noen som bakte skillingsboller, og siden det har jeg tenkt på det... Så i dag baker jeg, vasker klær, støvsuger og vasker gulv!! Jeg er akkurat ferdig Har ganske så stor mage allerede, og føler meg litt som smiley'n her. Som en stor klinkekule som ruller rundt i huset og tilfeldigvis dumper borti hjørner og møbler. Tar tak i 100 ting samtidig for å spare litt på kreftene. Men plutselig var jeg visst ferdig - og det er deilig. Skiringsboller høres ikke dumt ut !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 15. august 2008 Forfatter #648 Del Skrevet 15. august 2008 Angelhoff: Da har du termin dagen før meg Angelhoff, og jeg venter også gutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelhoff Skrevet 15. august 2008 #649 Del Skrevet 15. august 2008 Angelhoff: Ikke kan jeg lese lenger heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. august 2008 #650 Del Skrevet 15. august 2008 (Var egentlig 24 uker igår, har visst gjort noe feil med tickeren min.) I USA teller de visst et svangerskap som 40 uker og ikke 40+2, så for at tickeren skal stemme med vår beregning må terminen du plotter inn flyttes litt. Men det er jo ikke så farlig. Vet du om det er jente eller gutt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 15. august 2008 Forfatter #651 Del Skrevet 15. august 2008 Jeg er akkurat ferdig Har ganske så stor mage allerede, og føler meg litt som smiley'n her. Som en stor klinkekule som ruller rundt i huset og tilfeldigvis dumper borti hjørner og møbler. Tar tak i 100 ting samtidig for å spare litt på kreftene. Men plutselig var jeg visst ferdig - og det er deilig. Skiringsboller høres ikke dumt ut !!! Er ganske stor jeg også, og føler det litt på samme måten!! Dulter stadig borti ting, akkurat som jeg tror at magen ikke er der. Jeg er IKKE ferdig enda, så er bare å sette i gang igjen... Tok det ROLIG fra morgenen av i dag, sto ikke opp før 9.30. Spiste frokost, leste avisa.... Har satt deigen da, og den står til heving. Ei klesmaskin er i gang, og jeg har funnet fram støvsugeren. Men så sto dataen bare der og blinka tin meg , så jeg MÅTTE bare innom en tur... Men nå skal jeg fortsette og være flink husmor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelhoff Skrevet 15. august 2008 #652 Del Skrevet 15. august 2008 Men så sto dataen bare der og blinka tin meg , så jeg MÅTTE bare innom en tur... Men nå skal jeg fortsette og være flink husmor! Kan trøste deg med at min strenge tyske fysioterapeut som er bekkenløsnings-gravid-ekspert sa følgende til meg igår: "Do MÅ legge deg ned om dagen. Do må tenke på den baby ! Den har det bra når mor hviler !!!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 15. august 2008 Forfatter #653 Del Skrevet 15. august 2008 Kan trøste deg med at min strenge tyske fysioterapeut som er bekkenløsnings-gravid-ekspert sa følgende til meg igår: "Do MÅ legge deg ned om dagen. Do må tenke på den baby ! Den har det bra når mor hviler !!!" Hviler med god samvittighet akkurat nå!! Men skal straks oppigjen og bake ut pizzaen også....Men det blir siste gjøremål i dag!!! Lover!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 16. august 2008 #654 Del Skrevet 16. august 2008 Hvile er viktig! Jeg føler meg i så god form nå, men så har jeg også hatt 4 ukers ferie og har hatt null stress eller press. Lurer på om formen føles like fin når jeg må være på jobb 7 og jobbe hele dagen, 5 dager i uka Nå sover jeg til lunsj og lever et slaraffenliv uten like... Har fått meg en a-ha opplevelse når det gjelder økonomi neste år. Jeg hadde ikke tenkt på at jeg går ned mer enn til 80% Jeg hadde i tillegg tenkt til å ta litt ekstra permisjon uten lønn, men det tror jeg vi skal regne på. Æsj.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. august 2008 #655 Del Skrevet 16. august 2008 Har fått meg en a-ha opplevelse når det gjelder økonomi neste år. Jeg hadde ikke tenkt på at jeg går ned mer enn til 80% Jeg hadde i tillegg tenkt til å ta litt ekstra permisjon uten lønn, men det tror jeg vi skal regne på. Æsj.... Rent økonomisk lønner det seg å velge 100% og så ta ulønnet permisjon etterpå. Det er fordi far får samme prosentsats når han har pappapermisjon, og 20% av hans inntekt i 6 uker kan fort utgjøre veldig mange tusenlapper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 17. august 2008 Forfatter #656 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Rent økonomisk lønner det seg å velge 100% og så ta ulønnet permisjon etterpå. Det er fordi far får samme prosentsats når han har pappapermisjon, og 20% av hans inntekt i 6 uker kan fort utgjøre veldig mange tusenlapper. Det der kommer vel litt an på hvor mye en har i lønn fra før da. Ikke sikkert forskjellen blir så stor. Man velger jo mellom 42 uker med 100% lønn, eller 52 uker med 80% lønn... Endret 17. august 2008 av Monica85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 17. august 2008 #657 Del Skrevet 17. august 2008 Rent økonomisk lønner det seg å velge 100% og så ta ulønnet permisjon etterpå. Det er fordi far får samme prosentsats når han har pappapermisjon, og 20% av hans inntekt i 6 uker kan fort utgjøre veldig mange tusenlapper. Jeg er tydeligvis ikke det minste inne i dette Hva mener du her? Hvordan blir fars lønn i permisjonstiden regnet ut? Har jeg hørt at det ikke regnes ut i fra fars lønn, men mors?? Når vi begge tjener over 6G, spiller det da noen rolle hvilken prosentsats vi velger? For da er det 6G det regnes prosenter ut i fra og ikke vår lønn, ikke sant? :klø: :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 17. august 2008 #658 Del Skrevet 17. august 2008 Nå er NAV sine sider oppe igjen. Da fikk jeg i hvertfall bekreftet det med at det lønner seg å ta ut 100%... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. august 2008 #659 Del Skrevet 17. august 2008 Jeg er kanskje litt dårlig på å forklare. Men dere kan lese om det her. Det er en del å tjene på bare noen kryss på et skjema. Og for de som har arbeidsgivere som dekker foreldrepenger for lønn utover 6G er forskjellen enda større. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 17. august 2008 #660 Del Skrevet 17. august 2008 Jeg er kanskje litt dårlig på å forklare. Men dere kan lese om det her. Det er en del å tjene på bare noen kryss på et skjema. Og for de som har arbeidsgivere som dekker foreldrepenger for lønn utover 6G er forskjellen enda større. Interessant link! Så det lønnar seg altså å ta den kortaste permisjonen med 100% lønn, sjølv om ei tar ulønna permisjon dei siste vekene - slik at permisjonen likevel blir like lang som om ein hadde valgt 80% lønn og fått lenger permisjon? (Knotete forklart, eg veit...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå