Arkana Skrevet 8. august 2008 #621 Del Skrevet 8. august 2008 Jordmødrene er en fin serie forresten. Så den første gang den gikk, så har ikke sett denne gangen. Alt bra på kontroll på onsdag også, ingenting nytt å si egentlig. Neste gang blir det ultralyd og vekstestimering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. august 2008 #622 Del Skrevet 8. august 2008 Og du er fortsatt like slank? Spennende fase dere er i damer. Må innrømme at jeg begynner å bli aldri så lite verpesyk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. august 2008 #623 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Og du er fortsatt like slank? Jeg har begynt å bruke mammabukser, men det er mer pga komfort enn noe annet. Jeg passer fremdeles de gamle buksene mine selv om de strammer litt mer. Vekten har fremdeles ikke forandret seg noe særlig. Har gått opp 1 kg på 2 mnd, så ligger på -1 i forhold til startvekt. Ikke at jeg føler jeg kan ta kreditt for det, for det går ikke akkurat i bare salat og rugbrød her altså. De siste dagene har han endelig begynt å bevege seg litt oppover etter at jeg har levd de siste 5-6 ukene med nesten konstant press på blæra. Utrolig lettelse må jeg si, og dermed har også sparkene flyttet seg fra å være rett nedover 90% av tiden (ikke særlig behagelig) til mer utover. Jeg er nesten litt overrasket over hvor aktiv han er. Det går ikke mange timer mellom hver gang jeg kjenner spark og bevegelser, men foreløpig er det bare koselig. Skal du gjøre noe med verpesyken din da? Edit: Måtte fikse smiley. Endret 8. august 2008 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. august 2008 #624 Del Skrevet 8. august 2008 Du er vel bare heldig da! Verpesyken skal nok gjøres noe med. Mannen er enda mer verpesyk enn meg Tror vi begynner å prøve neste år (pga jobbsituasjoner). Skal bli spennende. Jeg har i tillegg en drøm om tvillinger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 8. august 2008 #625 Del Skrevet 8. august 2008 Godt vi får smittet deg litt, Ciara. Jeg er alt annet enn slank, i alle fall. Eser ut i alle retninger, føler jeg. Men magen er fin, og da er jeg stort sett fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. august 2008 #626 Del Skrevet 8. august 2008 Så koselig Ciara. Kanskje er det du som inntar november-desemberklubben neste år. Her var også mannen klart mer verpesyk. Men han er jo noen år eldre enn meg så det var kanskje ikke så rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 9. august 2008 #627 Del Skrevet 9. august 2008 Her var også mannen klart mer verpesyk. Men han er jo noen år eldre enn meg så det var kanskje ikke så rart. Samme her. Han har i grunnen vært verpesyk i årevis. Vi kan se på tv, det dukker opp en søt baby på skjermen, og mannen sier: "Du? Når skal egentlig VI få en sånn, da?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 9. august 2008 Forfatter #628 Del Skrevet 9. august 2008 Jeg har sett noen episoder på nett, men fortsatt klarer jeg ikke helt å koble tv-serien til magen min. Jeg fikk høre i dag at jeg var så normal. Disse hormonene har jeg ikke merket så mye til selv, og det var tydelig av guttene på jobben hadde forventet litt mer "action". Er hverken mer eller mindre hissig, trist, lykkelig eller noe. Rett og slett ganske som vanlig. Egentlig burde jeg vel utnyttet situasjonen litt mer og skyldt på hormoner. Jeg er nok også ganske normal. Ikke merker jeg at jeg er noe annerledes, og ikke har noen andre påpekt at jeg er forandret. Så disse hormonene som "alle" prater om, har ikke jeg blitt kjent med. Det at jeg er lettrørt og griner da jeg ser f.eks. jordmødrene, det har jeg alltid vært... Det samme sier mannen min. Jeg leser høyt fra innlegg på gravidforum om hormonelle kvinner som stortuter av barne-TV, blir rasende på mannen fordi han har kjøpt feil ketchup på butikken eller som tror at de merkeligste ting kan være farlig for fosteret og da sukker vi oppgitt sammen og han sier han er så glad for at jeg ikke er sånn. Og det er i grunnen jeg også. På den annen side hadde det kanskje fulgt en del fordeler med å være hormonell, som fotmassasje på kommando eller kinesisk take away kl 2 om natten. Vi får utnytte dette litt bedre neste gang. Haha Ekstremtilfeller!!!! Du kan jo bare PLUTSELIG få hormonelle forandringer nå mot slutten av svangerskapet da!!! Samme her. Han har i grunnen vært verpesyk i årevis. Vi kan se på tv, det dukker opp en søt baby på skjermen, og mannen sier: "Du? Når skal egentlig VI få en sånn, da?" Bare å sette i gang, ikke noe å vente på!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 9. august 2008 Forfatter #629 Del Skrevet 9. august 2008 I dag har det blitt bilstol og seng m/div utstyr!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 9. august 2008 #630 Del Skrevet 9. august 2008 Det samme sier mannen min. Jeg leser høyt fra innlegg på gravidforum om hormonelle kvinner som stortuter av barne-TV, blir rasende på mannen fordi han har kjøpt feil ketchup på butikken eller som tror at de merkeligste ting kan være farlig for fosteret og da sukker vi oppgitt sammen og han sier han er så glad for at jeg ikke er sånn. Og det er i grunnen jeg også. På den annen side hadde det kanskje fulgt en del fordeler med å være hormonell, som fotmassasje på kommando eller kinesisk take away kl 2 om natten. Vi får utnytte dette litt bedre neste gang. Det kan være litt morsomt å lese på sånne forum ja. Jeg er veldig usikker på hvordan samboer hadde reagert om jeg hadde vekket ham midt på natten for take away, tror nok det skulle litt mer enn noen løpske hormoner til for å få den igjennom. Men det hadde nesten vært morsomt å prøvd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 10. august 2008 #631 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg fikk høre i dag at jeg var så normal. Disse hormonene har jeg ikke merket så mye til selv, og det var tydelig av guttene på jobben hadde forventet litt mer "action". Er hverken mer eller mindre hissig, trist, lykkelig eller noe. Rett og slett ganske som vanlig. Egentlig burde jeg vel utnyttet situasjonen litt mer og skyldt på hormoner. Dere som er så normale er det fordi dere ikke har dobbelt sett med kvinnelige hormoner i kroppen! Svigerinna mi merket KLART forskjell på første og andre graviditet og det stemte med at det ble gutt og jente. Selv har jeg også hatt fordeler av mine hormoner. Avgjørelser på jobb har vært enkle å "banke" igjennom uten at jeg etterpå tenkte på om jeg hadde tråkket noen på tærne, som jeg ellers ville gjort. Jeg har også fått sagt klart ifra om ting jeg mener til folk som har hatt godt av å høre det på jobb. Blitt mye strengere og "oppdragen" med feks sikkerhet på jobb. Jeg gidder feks ikke å mase på én bestemt maler lenger, nå går jeg til sjefen hans og gir klar beskjed om at det ikke er min jobb å bruke kalorier på at hans ansatte skal vite om og følge reglene som gjelder for alle landets byggeplasser. Det skrittet var vanskeligere å ta før, men du verden så utrolig mye mer effektivt det er! Ulempen med hormonene er at jeg synes jeg er mye mer dyster enn før. Jeg henger meg lettere opp i negative ting og er rett og slett mindre positiv enn jeg var. Håper det går over, selv om det ikke er så ille som det høres ut som. Nå har vi nettopp kommet hjem fra to uker på fjellet. Herlig! En stor fordel med å være på hytteferie 3 av 4 uker av ferien er hvor mye penger man ikke bruker. I tillegg har samboer fått gått sine laaange turer i fjellet, mens jeg har lest, strikket og bare kost meg. Skulle tro det kunne bli for mye latskap, men det kunne det altså ikke i år. Og ennå har jeg en uke til hvor jeg skal kose meg hjemme. En av tingene jeg skal da er å kjøpe gravidklær, for nå er det meste for smått. Skal til legen i morgen og det blir spennende. Har også bestemt meg for å jevnlig få fotmasasje/akupunktur utover høsten. Har begynt å få litt småkramper i bena om kvelden og det vil jeg IKKE ha. I tillegg er jeg plaget med litt hovne føtter fra før. Framover skal vi også både se på vogn og bil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. august 2008 #632 Del Skrevet 10. august 2008 Dere som er så normale er det fordi dere ikke har dobbelt sett med kvinnelige hormoner i kroppen! Jeg har tenkt den tanken selv, men etter å ha sammenlignet de jeg vet om ser jeg ingen sammenheng mellom kjønn og hvor hormonell man var i svangerskapet. Vi er nok bare ulike. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 11. august 2008 #633 Del Skrevet 11. august 2008 Sant nok, Arkana. Men for oss som er hormonelle og venter jenter er det et forståelig/slående/uimotsigbart argument Noen som har strikket eller laget noe til huleboeren? Jeg har stikket en jakke, som blei i str 12 mnd og ikke 1-3 slik jeg hadde tenkt. Skal sy ammepute og trolig vognpose. Noen flere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 11. august 2008 #634 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Kjempekoselig å strikke/sy til babyen da. Hadde gjort det hadde jeg kunnet... Uff, mareritt i natt. Babyen ble født i uke 26 og hadde vannhode og underbitt. Haha... Andre som har rare drømmer? Endret 12. august 2008 av SummerJoy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 12. august 2008 #635 Del Skrevet 12. august 2008 Eg ventar jente, og er ikkje hormonell i det heile tatt - så teorien stemmer iallfall ikkje på meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 12. august 2008 Forfatter #636 Del Skrevet 12. august 2008 Kjempekoselig å strikke/sy til babyen da. Hadde gjort det hadde jeg kunnet... Uff, mareritt i natt. Babyen ble født i uke 26 og hadde vannhode og underbitt. Haha... Andre som har rare drømmer? To ganger har jeg hatt VANVITTIGE drømmer omkring babyen i magen. Ene gangen var før UL. Da drømte jeg at jeg bare åpnet hele magen, tok ut hele livmora og så på babyen som lå inni der i alt vannet. Så at det var en gutt, og det var kjønnet jeg skulle sjekke, og deretter puttet jeg ham bare inn igjen og tok igjen magen. :hår: Andre gangen var for et par uker siden eller noe. Jeg kjente at ungen kom, og la/satt meg bare ned på stuegulvet. Trøkte en liten gang, bare som at jeg var på do, og VIPS kom guttungen ut. Han var STOOOR og hadde klær på, og jeg satte han bare rett i vippestolen som sto ved siden av. Deretter spratt jeg opp igjen og løp ut til ei venninne som var ute, og ropte "nå har jeg født! Kom inn og se på han da!!" :gjeiper: Rare greier... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelhoff Skrevet 14. august 2008 #637 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg hadde heftige blødninger tidlig i svangerskapet, og var stadig redd for at det skulle gå galt (hadde allerede hatt to spontanaborter). Naturlig nok har det derfor blitt sånn at jeg alltid ser på dopapiret når jeg har vært å tisset (noe som jeg jo gjør relativt ofte). Etter en stund snek det seg inn en slags tvangstanke hvor jeg stadig trodde at jeg kom til å få se en liten hånd, eller arm, der nede Blødningene har stoppet for leeeenge siden, men allikevel... er liksom alltid klar for å se noen vinke til meg der nede Kan noen legge meg til i terminlista? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 14. august 2008 Forfatter #638 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Jeg hadde heftige blødninger tidlig i svangerskapet, og var stadig redd for at det skulle gå galt (hadde allerede hatt to spontanaborter). Naturlig nok har det derfor blitt sånn at jeg alltid ser på dopapiret når jeg har vært å tisset (noe som jeg jo gjør relativt ofte). Etter en stund snek det seg inn en slags tvangstanke hvor jeg stadig trodde at jeg kom til å få se en liten hånd, eller arm, der nede Blødningene har stoppet for leeeenge siden, men allikevel... er liksom alltid klar for å se noen vinke til meg der nede Kan noen legge meg til i terminlista? Selvfølgelig!! Når har du termin? Vet du kjønnet? Godt at alt har gått bra så langt! Endret 14. august 2008 av Monica85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. august 2008 #639 Del Skrevet 14. august 2008 Velkommen Angelhoff, og godt at alt er bra. Jeg hadde også daglige blødninger i alle varianter hele første trimester. Og selv om det nå er over 10 uker siden sist synes jeg nesten fremdeles det er merkelig å kunne gå på toalettet uten å se blod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 14. august 2008 #640 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Velkommen hit til oss, Angelhoff! Skjønnar veldig godt at du har vore mykje enstelig, etter at du har opplevd spontanabortar tidlegare - og i tillegg blødde mykje i starten av dette svangerskapet. Eg hadde ein styrtblødning (friskt blod) då eg var 15 veker på vei, etter nokre dagar med brunaktig utflod på forhånd. Var innlagt på observasjonsposten på kvinneklinikken i nokre dagar, og eg blødde ut masse gammalt blod i 5 dagar etterpå. Hadde nemlig ein stor blodansamling i livmora, etter blødningen - som mest sannsynleg kom av eit sprukke blodkar i livmora. Var sjukemeldt i 2 veker etterpå, og hadde panikk for å sjå blod i trusa i mange veker etterpå! Som deg, så leita eg etter antydning til blod i trusa og på papiret, kvar einaste gang eg var på do. Kjempeslitsomt! Eg klarte heldigvis å roa meg ned og slappa meir av etter ultralyden i veke 18, då alt såg kjempeflott ut - og det ikkje lenger var nokon antydning til blodansamling i livmora. Så etter den tid har eg klart å roa meg ned, men det hender fortsatt at eg studerer papiret litt ekstra nøye når eg går på do - berre sånn for sikkerhets skyld. Endret 14. august 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå