Gå til innhold

Nov/des-2008-klubben!

Coxy

Anbefalte innlegg

Grattis med overstått UL og ei lita jente i magen, kiri! :klemmer: Og velkommen til jenteklubben, du og. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk endelig brev om ultralydtime! Fikk time om 4 uker!! :dåne:

Sabla lenge til, ble så skuffet! :kjempesinna:

Og så midt i ferien vår. Og jeg har ikke akkurat lyst til å utsette den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*

4 uker er jo en evighet... Har dere planlagt noe, er det sikkert ikke noe problem å flytte litt på timen. Framskynde litt, kanskje...? ;)

Jeg har begynt å få vondt i ryggen. :( Merker at tyngdepunktet mitt er litt forskjøvet, og har lyst til å vagge. :overrasket: Gjør det bare hjemme, da.

I dag sparket småtte voldsomt, jeg så det godt utenpå kjolen. Morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To nye jenter, da begynner det å jevne seg ut litt her ja! Gratulerer til begge to!

Jeg har vært i veldig fin form i det siste, lagt på meg et kilo, og fått nok mage til at det er mammabukser som gjelder, selv om folk som ikke kjenner meg sikkert bare tror jeg er litt kraftig over magepartiet. Kjenner liv av og til, men syns fortsatt det er vanskelig å skille mellom baby og meg selv. Kan også av og til kjenne en hard klump noen steder i magen, som "sklir" vekk dersom jeg trykker litt. :rødme:

I dag våknet jeg med migrene, måtte på Paralgin Forte-kjøret for å komme meg på jobb. Har også vært plaget med "mageknip" rett under ribbeina i dag, ubehagelig. Pussige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 uker er jo en evighet... Har dere planlagt noe, er det sikkert ikke noe problem å flytte litt på timen. Framskynde litt, kanskje...? ;)

Ringte føden nå. Det var ikke sjans å få byttet den. det var smekkfullt nå i ferien sa hun :sukk: Lyst å ringe å få time privat hos en gynekolog.. vet ikke, virker for utålmodig da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uflaks da, skjønner godt at du er utålmodig. Må du utsette ferien da? Det blir jo litt styr det da.

Rolig dag i dag, vi har plukket litt bær hos foreldre på sommerferie, men ga opp da det begynte å regne. Nå skal jeg lage rullekake med ferske bringebær, før vi får besøk av svigerforeldre.

Håper dere andre også har en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk, eg har passert 24 veker allerede! :danse:

Kjemperart og fint å tenka på at eg er så langt på vei allerede, at jenta i magen min har ein sjanse til å overleva om ho skulle bli født no! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på UL. Det blir en jente...:) Og ny termin er 4 desember. Endrer du listen Monica85?? ;)

Åh, herlig!!! Jeg skal endre!! :)

Jeg har også vært på ultralyd og får trolig også ei jente :hjerter_rundt:

Ellers var alt normalt og morkaka ligger foran mot magen, noe som var godt å høre siden jeg ikke har kjent liv ennå. Gleder meg veldig til det.

Terminen ble flyttet to dager nærmere jul, til 12. desember og akkurat den skulle jeg helst flyttet andre vei. Men, men, ungen kommer når den kommer uansett termin eneste forskjellen er at jeg må jobbe to dager til i høst.

Herlig, herlig! :) Jeg endrer på terminlista!! :jepp:

TROLIG...? Lå hun veldig urolig, så det var vanskelig å se..?? ;)

Fikk endelig brev om ultralydtime! Fikk time om 4 uker!! :dåne:

Sabla lenge til, ble så skuffet! :kjempesinna:

Og så midt i ferien vår. Og jeg har ikke akkurat lyst til å utsette den!

:dåne: Så lenge til....!! Skjønner godt at du ble skuffet....!!! :( Men, men....ukene går ganske fort da, likevel!!! Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*

Jeg fikk så vondt i går kveld, og kjente virkelig det "tynget" nedover. Fikk et snev av fødselsangst, som jeg aldri har hatt før! Grudde meg plutselig veldig til å ha det vondt. :( Rart egentlig, synes jeg har hatt fine fødsler, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Jeg hadde et skikkelig nyseanfall før i dag og så kjente jeg at jeg lakk litt for å si det på en ikke så udelikat måte :kjefte: Blæh, dette vil jeg ikke ha noe av. Er jo bare 21 uker og er tydeligvis slapp i lukkemuskelaturen allerede. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et skikkelig nyseanfall før i dag og så kjente jeg at jeg lakk litt for å si det på en ikke så udelikat måte :kjefte: Blæh, dette vil jeg ikke ha noe av. Er jo bare 21 uker og er tydeligvis slapp i lukkemuskelaturen allerede. :kjefte:

Hehe, jeg også, men trøster meg med at det er ganske så normalt. Men jeg er flink å gjøre knipeøvelser for tiden, for å si det sånn. ;)

Spilte Mario Kart mot samboer i sted, ganske høy lyd og mye action og lillegutt hadde turnoppvisning i magen min. Lurer på om han reagerer på lyd og at det skjer noe, eller om det bare var tilfeldig, koselig er det iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferdig med ørtende kontroll i dag. Alt var helt flott som vanlig. Jordmor måtte selvsagt påpeke at vekten min ikke har rørt seg dette svangerskapet, og lurte på om jeg var sikker på at vekten min var normal. Men det er den da. Det var uansett ingen grunn til bekymring, hun var bare vant til at de fleste har gått opp litt innen denne tiden. Jeg satser på at den ikkeeksisterende vektøkningen så langt betyr at jeg ikke trenger bekymre meg for å gå opp 20 kg (eller enda verre) innen svangerskapet er over.

Og den lille gutten er skikkelig livlig om dagene og sier tydelig i fra hvis jeg f.eks. ligger for mye over på magen. Han vil visst ikke bli klemt stakkar. :fnise:

:klem: til *Mim* og Monica85 som har vondt. :(

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkasje har jeg begynt å merke av og til også!!! :fnise:

Spesielt i forbindelse med nysing eller snyting, da kan jeg plutselig kjenne at det kommer en dråpe. Heldigvis ikke noe mye eller fare ennå, men ikke sååå mange ukene før jeg regener med å begynne med truseinnlegg hver dag. Passelig flaut om det plutselig blir en synlig våt flekk gjennom buksene...!! :gjeiper: :sjenert:

Knipeøvelser....hvordan hjelper det i forhold til urinlekkajser...? Skjønner ikke helt det der jeg....Eller gjør jeg det ikke rett? Kniper bare i sjeden min...

Arkana; ikke lagt på det noen ting ennå??!!!! Wow.... Rare greier om hvor forskjellige vi er alle sammen!!! :)

Bekkenet mitt og jeg er fortsatt ikke kompiser... Tenker at jeg skal la det gå til over helga. Jobber i morgen og fredag, men fri og skal prøve å roe ned lørdag og søndag. Må kjenne på litt åssen det da blir, og hvordan det blir å jobbe igjen på mandag. Blir det ikke noe bedre må jeg komme meg til lege og få sykemelding. Orker ikke gå med smertene...selv om jeg kommer til å kjede livet av meg hjemme!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Monica, kan du endre terminen på første innlegg for meg? Jeg har 4. desember. Er litt sløv, så det ved en tilfeldighet nå. Regnet med 6. før siden jeg har hatt litt lengre sykluser før, men UL sier 4. desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Monica, kan du endre terminen på første innlegg for meg? Jeg har 4. desember. Er litt sløv, så det ved en tilfeldighet nå. Regnet med 6. før siden jeg har hatt litt lengre sykluser før, men UL sier 4. desember.

Aha, jepp, selvfølgelig! :jepp: Godt du følger med!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med ørtende kontroll i dag. Alt var helt flott som vanlig. Jordmor måtte selvsagt påpeke at vekten min ikke har rørt seg dette svangerskapet, og lurte på om jeg var sikker på at vekten min var normal. Men det er den da. Det var uansett ingen grunn til bekymring, hun var bare vant til at de fleste har gått opp litt innen denne tiden. Jeg satser på at den ikkeeksisterende vektøkningen så langt betyr at jeg ikke trenger bekymre meg for å gå opp 20 kg (eller enda verre) innen svangerskapet er over.

Synes det ikke i det hele tatt at du er gravid nå? Uansett, se på Nicole Kidman! ;) Hun la jo på seg utrolig lite, fikk et normalt stort barn og var tilbake i gammel matchvekt etter to uker virker det som. Jeg synes slett ikke det høres dumt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ikke i det hele tatt at du er gravid nå? Uansett, se på Nicole Kidman! ;) Hun la jo på seg utrolig lite, fikk et normalt stort barn og var tilbake i gammel matchvekt etter to uker virker det som. Jeg synes slett ikke det høres dumt ut...

Joda, det synes. Men savner ingen stor mage altså, og den lille har det jo bra, så jeg tenker som deg at sjansen for å være tilbake i før-gravid-form raskt og enkelt nok er større om man ikke legger på seg mer enn det man "må". Fosteret veier vel ikke mer enn 400 g nå (og så er det litt morkake og fostervann), så akkurat nå jeg lurer faktisk mest på hvordan det er mulig å ha gått opp 6-7-8 kg på denne tiden. :sjenert:

Jeg synes nesten jeg fortjener å være en av dem som har gått opp mye, for det skal sies at matinntak spares det ikke på. Jeg er sulten støtt. Skulle nesten tro at man fikk høyere forbrenning av å gå gravid, men legen sjekket det sist og den var helt normal. Så hvor kaloriene har gått vet ikke jeg.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe av det som er så fascinerende med graviditeter, hvor utrolig individuelle de er :) Tror man bare må tenke at man får leve sunt, og ellers er det meste normalt. En jeg kjenner la på seg bare 5 kg eller så i løpet av svangerskapet, en annen 30 kg. Begge var i utgangspunktet slanke og sunne kvinner.

Må si jeg er spent på hvordan jeg kommer til å bli selv når jeg blir gravid en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...