Mirabella76 Skrevet 4. november 2008 #1181 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Spennende! Hvordan sjekker jordmora det da? Oiiii!! Moro!!! Hvordan kunne hun mene det da...? Nå skal du se du tar innersvingen på oss alle sammen! Venninnen min fikk høre motsatt på en kontroll, at hun måtte regne med at det kunne gå en god stund ennå. Ungen kom samme natt. Jordmora gjorde ikkje noko anna enn å undersøka meg, og trykka på magen min. Ho kjente at hovudet var godt festa, og låg langt nede i bekkenet. Og så sa ho også at det at eg hadde hatt følelse av nedpress i går + litt mage-/menssmerter i går kveld, tyda på at fødselen ikkje var langt unna. Eg håpar jo at jordmora mi har rett, men eg har vel ein følelse av at eg ikkje kjem til å føda fullt så raskt som ho trur! I dag har eg nemlig følt meg heilt som vanleg igjen, og har egentlig ingen tegn til at noko er på gang enda... Endret 4. november 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
theamoren Skrevet 5. november 2008 #1182 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Jordmora gjorde ikkje noko anna enn å undersøka meg, og trykka på magen min. Ho kjente at hovudet var godt festa, og låg langt nede i bekkenet. Og så sa ho også at det at eg hadde hatt følelse av nedpress i går + litt mage-/menssmerter i går kveld, tyda på at fødselen ikkje var langt unna. Jeg håper ikke det betyr snart fødsel, for sånn har jeg hatt i to uker nå. Hodet festet (og jeg er andregangs) og laaangt nede i bekkenet, magen har sunket helt ned. har dessuten nedpress stadig vekk og menssmerter som jeg av og til må ta paracet for å bli kvitt, og varmepute på ryggen.. Jormora har ikke sagt et pip om fødsel... dessuten har jeg sånne stikkinger "oppi der" det er jo så ubehagelig, kjennes som om noen stikker opp en kniv og vrir rundt.... noen som vet hva det er? huff, tror nok bare min kropp starter litt tidligere med å gjøre seg klar, og er klar lenger enn andre... Endret 5. november 2008 av theamoren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 5. november 2008 #1183 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg håper ikke det betyr snart fødsel, for sånn har jeg hatt i to uker nå. Hodet festet (og jeg er andregangs) og laaangt nede i bekkenet, magen har sunket helt ned. har dessuten nedpress stadig vekk og menssmerter som jeg av og til må ta paracet for å bli kvitt, og varmepute på ryggen.. Jormora har ikke sagt et pip om fødsel... Her har hodet vært festet og langt nede i bekkenet i tre uker allerede (fra uke 32-33) og jeg har menssmerter daglig. Har ikke hørt noe om snarlig fødsel jeg heller, spesielt siden det begynte såpass tidlig, og tror jeg husker at de fleste av de jeg kjenner som har vært gravide har hatt det samme en god stund før fødsel (det er jo også ganske vanlig at hodet fester seg tidlig for førstegangsfødende). En form for forberedelse er det vel, men det er jo en stund igjen for de fleste av oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 5. november 2008 #1184 Del Skrevet 5. november 2008 Legen min mente jo i forrige uke at jeg kom til å føde før termin siden hodet er godt festet og langt nede i bekkenet, og jeg har murringer både i rygg og mage, og har hatt det noen uker. Men jordmor sa i går at det kunne hun ikke si noe om, rett og slett fordi det kan ta tid selvom man har begynt å modne... Så ikke vet jeg, h*n kommer når h*n er klar tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 5. november 2008 Forfatter #1185 Del Skrevet 5. november 2008 dessuten har jeg sånne stikkinger "oppi der" det er jo så ubehagelig, kjennes som om noen stikker opp en kniv og vrir rundt.... noen som vet hva det er? Sånn har jeg også!!! Men jeg har ikke klart å beskrive det.... Din beskrivelse høres riktignok ut som det jeg føler!!! Aner ikke hva det er jeg... :klø: Innbiller meg at det er livmormunnen som sakte og sikkert åpner seg...?!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 5. november 2008 #1186 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg har også slike "stikninger" innimellom på natta... veldig ubehagelig og vondt, men de varer heldigvis ikke så lenge, og når mensmurringene varer i timesvis så er det hakket verre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 5. november 2008 #1187 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Jeg håper ikke det betyr snart fødsel, for sånn har jeg hatt i to uker nå. Hodet festet (og jeg er andregangs) og laaangt nede i bekkenet, magen har sunket helt ned. har dessuten nedpress stadig vekk og menssmerter som jeg av og til må ta paracet for å bli kvitt, og varmepute på ryggen.. Jormora har ikke sagt et pip om fødsel... dessuten har jeg sånne stikkinger "oppi der" det er jo så ubehagelig, kjennes som om noen stikker opp en kniv og vrir rundt.... noen som vet hva det er? huff, tror nok bare min kropp starter litt tidligere med å gjøre seg klar, og er klar lenger enn andre... Det høyrest ut som om kroppen din er mykje meir klar for fødsel allerede, enn det min kropp er! Så eg tvilar vel på at det blir nokon fødsel på meg med det første, for å vera heilt ærlig. Veit ikkje kvifor jordmora trudde det - men ho sa at slike tegn var typiske 3-4 dagar for fødselen starta. Mystisk... Endret 5. november 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 5. november 2008 #1188 Del Skrevet 5. november 2008 I følge jordmora mi, så var hovudet til babyen festa i veke 34. Veit ikkje kor tidleg det er vanleg at hovudet festar seg hos førstegangsgravide, eg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 5. november 2008 #1189 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg husker ikke... Her er ikke hodet festet, men det er ikke sikkert at det gjør det i det hele tatt. Har vært hos legen nå, alt ser greit ut. Han skulle ringe sykehuset og bestille ovetidsvurdering om en uke. Ingenting som tyder på noen fødsel... Har gått ned en halv kilo den siste uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 5. november 2008 #1190 Del Skrevet 5. november 2008 Syns det er litt dårlig at enkelte jordmødre sier når de TROR man skal føde jeg. Det ender jo bare opp med at man får falske forhåpninger, for de kan jo umulig vite akkurat når man skal føde. Såkalte "tegn" kan man jo ha i ukesvis. Syns beskjeden jeg fikk av legen var grei jeg. "Det kan være du føder før legetimen på mandag, men jeg kan ikke love noe." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 5. november 2008 #1191 Del Skrevet 5. november 2008 Syns det er litt dårlig at enkelte jordmødre sier når de TROR man skal føde jeg. Det ender jo bare opp med at man får falske forhåpninger, for de kan jo umulig vite akkurat når man skal føde. Såkalte "tegn" kan man jo ha i ukesvis. Det synes jeg også. Vet om mange som har følt den siste ventetiden som ekstra lang fordi de på bakgrunn av jordmors utsagn har trodd at fødselen skulle skje tidlig. Selv sier hverken jordmor eller leger jeg går til noenting som helst om når fødselen evt skulle starte av seg selv (og jeg spør heller ikke) og det synes jeg er veldig greit, man bør jo kunne stå inne for slike spådommer for hvis de ikke stemmer kan det fort skape ekstra frustrasjon for den gravide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
theamoren Skrevet 5. november 2008 #1192 Del Skrevet 5. november 2008 Syns det er litt dårlig at enkelte jordmødre sier når de TROR man skal føde jeg. Det ender jo bare opp med at man får falske forhåpninger! enig i det! Vi er så forskjellige, noen går og verker og har kynnere, menssmerter, maserier og stikkinger lenge før tiden men går over termindato mens andre ikke merker noe verdens ting og føder før termn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariblom Skrevet 5. november 2008 #1193 Del Skrevet 5. november 2008 Søren også! Falsk alarm! Får vente litt til, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 5. november 2008 Forfatter #1194 Del Skrevet 5. november 2008 Søren også! Falsk alarm! Får vente litt til, da... Hva??!!! Var det noe i gang...??! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 5. november 2008 #1195 Del Skrevet 5. november 2008 Søren også! Falsk alarm! Får vente litt til, da... Velkommen i klubben... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 5. november 2008 #1196 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg var også sikker på at noe var i gang idag. Sovnet på sofaen og våknet av intense smerter i korsryggen. Litt i magen også. Føltes som om mensen skulle komme x 10. Men det gav seg etter en stund. Men det var utrolig spennende mens det stod på. Hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 6. november 2008 #1197 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg har stadig murringer og sammentrekninger, men nå kommer jeg i alle fall til å vente til det gjør skikkelig vondt før jeg reiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 6. november 2008 #1198 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg har stadig murringer og sammentrekninger, men nå kommer jeg i alle fall til å vente til det gjør skikkelig vondt før jeg reiser. Masse lykke til da, hvis du bestemmer deg for å dra i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 6. november 2008 #1199 Del Skrevet 6. november 2008 Det er ikke antydning til at det er noe vits i å reise til sykehuset. Nå begynner jeg å bli smågrinete... Har aldri gått så lenge over, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 6. november 2008 Forfatter #1200 Del Skrevet 6. november 2008 Scheherazade har fått modningspille nå, hun er i gang!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå