kiri Skrevet 7. oktober 2008 #941 Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg er så sur om dagen Skikkelig lett og irritere, tåler minimalt og ser mørkt på mye. Jeg som pleier å ha et stabilt humør og er kjent for å være positiv, får føle hvordan det er med bølgedaler.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 9. oktober 2008 #942 Del Skrevet 9. oktober 2008 Da er vi i samme båt, Kiri! Jeg synes dagene er tunge, og når jeg får lite søvn blir det ikke akkurat bedre. Får dårlig samvittighet fordi jeg glefser til mann og barn. Og så tenker jeg altfor mye på fødsel. Gruer meg til å ha vondt! Er skikkelig forkjøla og har null energi, er redd fødselen skal starte nå snart og jeg ikke har noe å gå på. Men sparkene fra magen er et skikkelig lyspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #943 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hadde behandling hos fotterapaut i går, det var deilig!!! Anbefales!! Har fått så vanvittg mye utflod nå, det regelrett nesten renner... Skikkelig hvit er den også.. Flere som har det....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 10. oktober 2008 #944 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hadde behandling hos fotterapaut i går, det var deilig!!! Anbefales!! Har fått så vanvittg mye utflod nå, det regelrett nesten renner... Skikkelig hvit er den også.. Flere som har det....? Jepp. Jeg har også ekstremt mye utflod for tiden... Trusen kjennes alltid våt og klissete ut... Var nesten slik jeg trodde det var fostervann eller noe, men tror nok det bare er utflod ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 10. oktober 2008 #945 Del Skrevet 10. oktober 2008 Eg hadde det slik i midten av svangerskapet - tyntflytande/vannaktig utflod i store mengder. For min del har dette problemet gått over no i siste del av svangerskapet. No har eg berre normalt med utflod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 10. oktober 2008 #946 Del Skrevet 10. oktober 2008 Masse utflod, ja... Lukter ikke eller noe, det er bare ekstra mengder. Gikk med oransje truse her om dagen, da trodde jeg plutselig at jeg blødde - det var bare utflodsvåt truse... Det er i alle fall en ting jeg ikke kommer til å savne! Og mens vi er der nede - jeg er ikke helt god i magen heller. Leser at mange har hard mage, jeg har det omvendt. Nå gidder jeg ikke gjøre noe med det, vil for all del ikke ha hard mage før fødsel. Det er forresten mitt råtips til dere ferskinger: det er FORferdelig å være tilstoppet etter fødselen - da vil man ikke presse noe særlig der nede. Sett i gang med en gang etterpå med væske, yoghurt, linfrø, svisker og aprikoser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #947 Del Skrevet 11. oktober 2008 Fortsatt masse utflod, hvit, luktfri.. Nesten ekkelt om morgenen, da har det liksom "samlet" seg opp i skjeden, så det renner ut når jeg reiser meg opp... Jeg heller også i motsatt retning, enn å være hard i magen. Men jeg er ikke helt løs heller da.. Men litt løs... Har også hørt om mange med treige, harde mager mot slutten, men det gjelder altså ikke her. Ikke enda, hvert fall.. Og jeg har fått så vanvittig uren hud! Kviser og urenheter... Æsj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 11. oktober 2008 #948 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg også! Og å sove mer enn to timer i strekk er bare å glemme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #949 Del Skrevet 11. oktober 2008 Huff ja... Jammen godt det går mot fødsler nå! Blir veldig spennende å se hvem som setter startskuddet for nov/des-klubben vår! Om noen kanskje sniker seg til å dra i gang i oktober...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 11. oktober 2008 #950 Del Skrevet 11. oktober 2008 Har ikkje hard mage eg heller, men det motsatte. No har eg hatt laus mage i over ei veke, og begynnar å bli lei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 11. oktober 2008 #951 Del Skrevet 11. oktober 2008 Godt å høre at andre og har denne fordømrade utfloden... Jeg er forsåvidt ikke kjempelei enda, hvertfall ikke de dagene formen er god, men de dagene hvor bekkenet sier stopp og alt går tregt så skulle jeg bare ønske at ungen kunne komme ut der og da H*n kan forsåvidt vente noen uker til, jeg har ingen planer om å være den første her på gruppa som føder Men tidlig november hadde absolutt ikke gjort noe... bør vel strengt tatt forberede meg mentalt at jeg mest sannsynlig går over, ellers så kommer jeg vel til å være dritlei allerede to uker før termin Prøvde meg forresten på harryshopping i går... det var jamen meg ikke så billig i Sverige som jeg hadde fått forestilt meg, bilsete kostet 100 kr mindre enn i Norge og de hadde ikke basen inne så da droppa vi det (sambo vil ha norsk garanti siden han ikke kunne spare mer ). Og det meste annet vi så på var slettes ikke billigere... Men de hadde salg på Janus ullbodyer til 99 kr (samme som Barnas hus har hatt), og medregnet kursen så ble jo det 86 kr, og det er jo en fin pris Ellers så ble det bare badebalje m/propp, et sengesett og endel bittesmå sokker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 11. oktober 2008 #952 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Hmm, har ikke så mye problemer, men drikker Biola og spiser yoghurt, pleier å gjøre det til vanlig også. Aprikoser er jo kjempegodt, kan nesten ikke ha tørkede aprikoser i huset jeg, om det hjelper for hard mage er jo dette kjempegode nyheter! Lurer også på hvem som blir først! Tipper så klart på noen av de som har termin tidlig... Kanskje Mim, siden hun ikke har denne "førstegangsfødende går alltid over termin"-forbannelsen over seg. Min gutt er litt liten, så ble litt stresset da legen begynte å snakke om at jeg ikke måtte bli redd dersom de måtte ta han ut, for det gikk nok bra når man var kommet så langt på vei. Heldigvis ble det lagt til i neste setning at foreløpig hadde han det iallfall kjempefint i magen. Så jeg har ingen planer om å være først ut! Endret 11. oktober 2008 av Scheherazade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 11. oktober 2008 #953 Del Skrevet 11. oktober 2008 Ja, det blir kjempespennende å se hvem som er først ut! Vi går mot spennende tider iallefall.... Da jeg var på sjekk på tirsdag lå babyen med hodet med, men det var ikke festet. Også sa legen "hun ligger ganske høyt oppe, ikke særlig langt ned i bekkenet i allefall.." Lurer på om sånt har noe å si for når man føder jeg... Men på den andre side, tror jeg har hørt at det kan gå fort likevel, at fra den ene dagen så ligger de høyt oppe og ikke er festet, for så å være synket ned i bekkenet og festet noen dager etterpå... Håper på det. Har ikke lyst at det skal være så lenge igjen.... Hvis man ligner på mødrene sine, så satser jeg på å føde før eller rundt termin, det gjorde hun med alle. Førstemann kom to uker før termindato så. Men man kan jo ikke vite, så må bare være innstilt på å gå over. Jeg er ikke veldig utålmodig enda... Men må si jeg savner å ha et bekken som fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 11. oktober 2008 #954 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg har litt på følelsen at jeg kan føde når som helst, men vil helst vente to uker til. Vil i alle fall gjerne rekke samtale på sykehuset først, så jeg kan få ryddet opp litt i hodet. Har dere fått stripe på magen? Sprett-ut-navle? Jeg har stripe fra navlen og opp, veldig svak. Navlen min er heeeelt strukket, men spretter ikke ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 11. oktober 2008 #955 Del Skrevet 11. oktober 2008 Det er forresten mitt råtips til dere ferskinger: det er FORferdelig å være tilstoppet etter fødselen - da vil man ikke presse noe særlig der nede. Sett i gang med en gang etterpå med væske, yoghurt, linfrø, svisker og aprikoser... TAKK! Dette var et supert tips som jeg skal ta med meg. Det hadde jeg aldri tenkt på selv, men det er jo veldig logisk når man først har hørt det. Lurer på om sånt har noe å si for når man føder jeg... Hvis man ligner på mødrene sine, så satser jeg på å føde før eller rundt termin, det gjorde hun med alle. Førstemann kom to uker før termindato så. Men man kan jo ikke vite, så må bare være innstilt på å gå over. Så lenge ungen ligger høyt er det vel neppe fare for fødsel ennå(?) Er ikke det et av signalene på at fødselen nærmer seg, nemlig at magen synker? Har dere fått stripe på magen? Sprett-ut-navle? Jeg har stripe helt nedenfra hårfestet, rundt navlen og helt opp på magen. Den er ikke helt rett men svinger seg oppover. Har hatt den en god stund nå. Øverste halvdel av navlen stikker ut hos meg. Det har den også gjort veldig lenge. Jeg ble operert 1,5 mnd før jeg ble gravid og da gikk de inn navelen, den er derfor mørkere i tillegg etter operasjonsarret og huden er helt strukket og blank. Jeg har også en del utflod til tider. Det kommer ikke jevnt og trutt, men akkurat som det samler seg opp. Da vi var på hytta sist og var langt oppe på fjelltur lurte jeg faktisk på om vannet hadde gått. Det sier jo litt... Jeg har ei venninne som ikke kan få barn og hun har et skikkelig glansbilde av hvordan det er å være gravid. At man må føle seg så vakker og som om man må befinne seg på en rosa sky til enhver tid. Hun har fått et par a-ha-opplevelser når jeg forteller om en del ting som kan følge med som feks mye utflod og hemorider. Det er jo ikke akkurat det de gravide kollegene forteller om i lunsjen... Jeg var på ultralyd igjen her om dagen. Var innom sykehuset en gang i sommer fordi jeg kjente så lite liv og fikk en oppfølgingstime nå. Alt var bra med både hodestr, hjertet, indre organer og ingen tegn til klumpfot. Vi fikk et 3D-bilde av ansiktet til babyen hvor du ser nese og øyne nokså tydelig. Sambo har det som bakgrunnsbilde på jobben og får nesten ikke jobbet pga det. Han synes hun er såååå søt og blir helt myk og rar inni seg. Jeg for min del blir litt bekymret for at jeg er så kald og følelsesløs Er redd for at morsfølelsen ikke skal komme og synes jeg gleder meg alt for lite over graviditeten Jeg gleder meg jo, men trodde at man skulle ha "høyere og/eller oftere lykketopper" enn hva jeg har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 11. oktober 2008 #956 Del Skrevet 11. oktober 2008 Har dere fått stripe på magen? Sprett-ut-navle? Jeg har ikke noen stripe på magen... og jeg har så dyp navle til vanlig at sprett-ut-navle kommer jeg ikke til å få, den er fremdeles godt innovervendt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 11. oktober 2008 #957 Del Skrevet 11. oktober 2008 Så lenge ungen ligger høyt er det vel neppe fare for fødsel ennå(?) Er ikke det et av signalene på at fødselen nærmer seg, nemlig at magen synker? Jo, stemmer sikkert det. Håper den synker om ikke så altfor lenge, men er jo enda litt over 3 uker til termin. Jeg har litt på følelsen at jeg kan føde når som helst, men vil helst vente to uker til. Vil i alle fall gjerne rekke samtale på sykehuset først, så jeg kan få ryddet opp litt i hodet. Har dere fått stripe på magen? Sprett-ut-navle? Jeg har stripe fra navlen og opp, veldig svak. Navlen min er heeeelt strukket, men spretter ikke ut. Har en svak, svak stripe fra hårfestet og opp til navlen... Og navlen poppet ut for en god stund siden. Ser rart ut... Hehe... Også syns jeg ikke det er særlig pent når man ser den klumpen gjennom genseren. Men men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. oktober 2008 #958 Del Skrevet 11. oktober 2008 Her er det hverken stripe eller utovernavle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 12. oktober 2008 #959 Del Skrevet 12. oktober 2008 Navlen min går verken utover eller innover for tida - den er rett og slett heilt utflata. Synst eg ser antydning til ei gravidstripe på magen. Men den går berre eit lite stykke oppover, på oppsida av navlen, og stripa er ikkje bein. Så om det virkelig er gravidstripe eller ikkje, er eg faktisk ikkje heilt sikker på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #960 Del Skrevet 12. oktober 2008 Denne stripen, er det en farget stripe på magen eller bare hårstripe...? :klø: Jeg har ingen farget stripe, men har en hårstripe fra hårfestet nedentil og oppover hele magen. Har generelt fått mer hår på magen i svangerskapet... Navlen min er også bare flatet ut, ikke noe som stikker ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå