Gå til innhold

Nov/des-2008-klubben!

Coxy

Anbefalte innlegg

latte, Revenka, Ullah, Daiquiry, kiri, Eeyore.....

...har dere vært på UL ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal den 16 juli. Måtte utsette fordi min samboer er bortreist...

En ting til....kjenner dere som er like langt som meg liv??? Jeg kan ikke si at jeg kjenner noe enda, og dette er min andre graviditet??? Jeg har Angelsounds, så jeg vet at det er liv der, men det er litt ekkelt å ikke kjenne noe enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daiquiry: jeg kjente liv da, men måtte virkelig konsentrere meg om å kjenne etter. Hvis morkaka di ligger foran på magen så kan det visst fort ta noen uker til før du kjenner noe liv, og de sier vel at man ikke skal forvente å kjenne liv før i uke 22 elns... Det kommer jo også helt an på hvordan babyen ligger, hvis den liker å ligge med ryggen mot magen så sparker den jo innover, og det kjennes ikke i begynnelsen. Så du må ikke bekymre deg over det! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat like langt som deg Daiquiry og har kjent liv omtrent en ukes tid. Ikke spark akkurat, men bevegelser. Ble ganske overrasket da jordmor på ultralyden i går sa at morkaken ligger på fremre vegg, men jeg kjenner liv hver dag. Nå ligger gutten med hodet ned og med ryggen inn mot min rygg, og jeg kjenner bevegelsene der han har føttene sine, så det er tror jeg er grunnen til at jeg kjenner liv på tross av morkaken. Som Concertina også sier er det mange ting som spiller inn når det gjelder å kjenne liv, så jeg ville overhodet ikke bekymret meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal på ultralyd 15.juli og måtte også utsette fordi mannen er bortreist.

Jeg er 17+2 på vei og kjenner ikke liv. Dette er min første graviditet og jeg vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter. Eller rettere sagt hva som er hva av luft i magen og bevegelser...

Har dere kjøpt inn noe utstyr? Jeg vil kjøpe en del brukt og innbilte meg at man måtte bruke god tid da, men etter en runde på finn er det jammen meg mye til salgs om man er villig til å kjøre innad i fylket og ikke bare i byen jeg bor!

I dag kjøpte jeg sykkel :) Håper den blir mer brukt enn den forrige.

Jeg har også vært på gravidtrening en gang hvor det er fysioterapauter som insturerer og det håper jeg at jeg klarer å fortsette med helt til desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke begynt å handle noe i det hele tatt, vi har funnet fram noe av det som vi har etter jeg og sambo var små: både babysenga og sprinkelsenga til sambo skal brukes (min gamle sprinkelseng vil bli brukt når vi er på besøk hos foreldrene mine), mamma skal rense og fikse den gamle skinnposen min, vi har allerede en triptrapstol, tenker vi kjøper etpartre til på loppis til høsten, selv om det ikke haster akkurat (en ekstra til oss, en til mine foreldre og en til svigers). Babycall tenker jeg vi kjøper via finn og jeg kommer til å handle endel tøybleier brukt (for å teste ulike typer + at de suger bedre etter endel bruk).

Ellers så blir det nok stort sett nytt her: vogn får vi av foreldrene mine og den skal vi ha ny (men tenker å kjøpe kvalitet slik at vi kan forhåpentligvis bruke den på nestemann og), og bilsete m/base må kjøpes nytt - det er de to dyreste enkeltkjøpene. ...det som kommer til å koste penger er alle de småtingene man trenger - enkeltvis så koster det ikke så mye, men samlet så blir det mye! Har begynt å sette opp ei liste, og den inneholder egentlig ikke så mye unødvendig (det mest "unødvendige" på lista er vel ei slyngevugge, men den ser så herlig ut...), men det blir penger ja. Vi må vel begynne å tenke på å starte shoppinga sånn i august/september et sted, er greit å spre utgiftene litt.

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte litt klær i går, for å markere ordinær ultralyd og at vi vet det er en liten gutt. Men ellers har vi ikke kjøpt noe som helst. I sommerferien i august kan det være vi benytter alle fridagene til å titte mer på utstyr, bestille vogn o.l., men ellers tror jeg nok vi fordeler det litt utover. Trenger jo ikke kjøpe alt på en gang, og det er lenge igjen ennå. :) Alt blir nok kjøpt nytt her.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hele tiden tenkt at "jeg har da så god tid"....nå har det plutselig gått opp for meg at det "bare" er fire måneder til termin....fire måneder går FORT!!! Så er nok på tide å sette i gang....

Her jeg bor er det ingen butikker å handle babyutstyr i, jeg må 5 mil bare for å få handlet babyklær.. Så må planlegges litt!!!

Stusser fortsatt på dette med å kjøpe diverse i sverige...visstnok mye som er billigere der!!!

:hoppe: for Revenka som er på UL i dag!!! Gleder meg til rapport!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst viktig å sjekke norske priser FØR man drar til Sverige slik at man får sammenliknet, det er visst ikke alt som er billigere nemlig. Stod en sak om det i bladet Gravid i vinter, og der var det litt både og på hva man sparte penger på og ikke.

Vi tenker vi skal sjekke litt rundt, så tar oss en tur til Sverige, vi bruker uansett å kjøre oss en tur en gang i blandt, og sjekke litt opp der. Det meste synes jeg er greit å handle utenlands hvis det passer seg, men jeg er litt usikker ang vogn - hvis noe skjer så må man vel forholde seg til svensk reklamasjonsrett som er mye svakere enn norsk, og vogn er typisk noe som det kan gå galt med... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste du skriver Concertina er nettopp noe jeg har tenkt på. Greit nok at det er billigere i Sverige, men veldig upraktisk om noe går galt. Jeg tror derfor at vi styrer unna ting som nettopp vogn, som pga mye bruk sannsynligvis har lettere for å få en liten skade eller noe sånt. Derimot kunne jeg godt kjøpe f.eks. bilstol i Sverige, ser ikke for meg at dette er noe som blir ødelagt sånn uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hele tiden tenkt at "jeg har da så god tid"....nå har det plutselig gått opp for meg at det "bare" er fire måneder til termin....

...Og da også "bare" fire lønninger...

Fikk svar fra en annen her inne at de hadde brukt ca 20 000kr på utstyr. Da hadde de fått midler, arvet, lånt og kjøpt en hel del brukt :sjokk:

Tror de hadde en del utstyr som man ikke ha, men likevel, alle "småtingene" drar tydeligvis en del opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk svar fra en annen her inne at de hadde brukt ca 20 000kr på utstyr. Da hadde de fått midler, arvet, lånt og kjøpt en hel del brukt :sjokk:

Tror de hadde en del utstyr som man ikke ha, men likevel, alle "småtingene" drar tydeligvis en del opp.

Jeg har regnet på det, og uten seng/vogn/vognpose så er vi fort oppe i over 12.000! Dette inkluderer da madrasser, soveskinn, 2 stk dyner, sengetøy (2-3 stk i hver str), stellebordsløsning, helsetepper, badebalje, hengevugge, elastisk sjal, stelleveske, bilsete m/base, sprinkelbeskytter og babycall. Og da har jeg ikke regnet på alle de småtingene (neglesaks, termometer, diverse kluter etc), klær til babyen eller utstyr til mor (pumpe, ammebh-er, ammeinnlegg osv). Jeg har regnet med en blanding av billig (endel IKEA-stæsj) og dyrere (feks Maxi Cosi sete m/base)... Tror det er vanskelig å gjøre dette billig, desverre. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Det ble en liten en med tut på meg. UL gikk kjempefint. Lillebaby er så nydelig, og gleder meg til han er født og kan ligge i armene mine :rødme: Alt så bra ut og termin er samme dag som beregnet selv. Fikk med 5 fine bilder hjem, så i morgen skal jeg scanne dem inn og sende til kommende besteforeldre som gleder seg til å se lillebaby. Magen blir større for hver dag som går. Moro å legge seg om kvelden og kjenne på forandringene på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her også; Gratulerer med :babygutt: Revenka!!! :)

Huff, ja, det blir fort penger!!!! En kan nok klare seg langt under 20 000 kr da, men...

Vi er heldig og får vogn av svigermor, og seng m/tilbehør (madrass, tisselaken, dyne, m.m.) av mamma og pappa.

Veit ikke hva slags vogn svigermor har tenkt på da, håper på å få være med å bestemme..... :sjenert: Og veit jo da ikke om hun kjøper med "full pakke" (regntrekk, insektsnett, stelleveske, vognpose), eller om vi må kjøpe disse tingene selv utenom....

Stellebordløsningen blir nok å kjøpe en vanlig kommode i passende størrelse, og en stellematte til å legge oppå. Badebalje utenom.

Skal reise en tur til nabokommunen med større sentrum på mandag, og se om jeg finner noe...må virkelig begynne snart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sittet og lest litt på BiM, noen som lurte på hvor mye penger man må regne å bruke på utstyr og ei som svarta at de hadde brukt 60.000 (!!) på førstemann :overrasket:

Jeg fatter ikke hvordan det er mulig engang... Jeg ser jo at vi sikkert klarer å komme oss over 20.000 inkl noen møbler til barnerommet etc, og det uten å kjøpe vogn selv OG vi har noe arvet, men likevel... Jeg tror vi har tatt høyde for det aller meste vi trenger, og det er langt fra 20.000 til 60.000!

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...