Gjest LoisLane Skrevet 8. april 2002 #1 Del Skrevet 8. april 2002 Er så lei av krangling ungene imellom! har tre stykker på 10, 5 og 2, og hver dag er det konflikter og slåssing. Prøver å innprente dem at de ikke skal slå, sparke, men prøve å ordne opp i konflikter muntlig, eventuelt be meg om hjelp. Hvordan takler dere andre krangling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 8. april 2002 #2 Del Skrevet 8. april 2002 Jeg har to brødre de er store no,men de har kranglet omtrendt fra før de ble født.... Mamma jobbet mye og siden jeg var eldst så hadde jeg ansvar for dem mens hun var på jobb.... Det var virkelig ille til tider.... Løp etter hverandre med hammere og kniver.... Ødela dører og knuste ruter.... Kastet steiner på hverandre det var et mareritt.... Vi prøvde alle typer diseplin,ingen lørdags godt,ingen ukepenger,husarest,kjefting,hyling og til tider så måtte jeg gi dem i ræven.... Ingentin fungerte..... Så ble de 17 og 15 og no er de bestevenner... Så jeg råder deg til å kjøpe deg høre telefoner og sette deg ned og høre på musikk når det står på sitt verste..... De må nokk bare rase fra seg.... klem fra 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia Skrevet 8. april 2002 #3 Del Skrevet 8. april 2002 Krangling mellom søsken er en naturlig ting, men allikavel ufattelig slitsomt, og man kan av og til ikke se "lyset i tunnelen" når det står på som verst. Det som er viktig når de krangler, er at du, når skal irettesette dem, ikke fokuserer på det negative, ikke si: Nå må dere slutte å krangle, men heller foreslå noe annet de kan gjøre, sette dem igang med lek, spill eller noe. Oppmuntre dem til selv å tenke ut hvordan de kan løse konflikten, iallefall med de to eldste. Dette krever masse fra deg, men du har sikkert erfart at det ikke nytter å bli "fly forbanna" og kjefte på dem. Ros når de er rolige og faktisk gjør ting sammen, er viktig. Ros til barna er utrolig viktig, og det er faktisk ikke mulig å rose dem for mye. Har du prøvd med "belønning-systemer". Hver gang de leker rolig sammen i en halv time, får de et klistremerke, og når de har fått f. eks. 5 klistremerker, får de en liten ting, en leke, de får velge middag, dessert, noe som ikke trenger å koste allverden. Leker du med barna dine? Aktivt altså, slå av mobilen og hustelefonen, foreslå at dere skal bygge hytte i stua og server kveldsmaten der. Prøv å vær positiv selv, det er smittsomt, når du kommer inn døra etter en dag på jobb eller noe, ikke tenk...åhh...nok en ettermiddag med krangling. Jeg vet at dette krever masse av deg som forelder, men kanskje får du noe igjen i form av blidere barn. Tid til barna våre er viktig, masse tid. Ta oppvasken og klesvasken når de har lagt seg. Aktiv tid med barna vil gjøre dem roligere... Igjen, bare noen tanker fra meg. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 8. april 2002 #4 Del Skrevet 8. april 2002 Hei, dette er sikkert ikke regnet som veldig pedagogisk, men slik gjorde min mamma da lillebroren min og jeg hadde en krangel en dag som aaaldri tok slutt; vi (6 år og 4 år !!) ble låst inn på barnerommet - hylende!! Så fikk vi beskjed om at der måtte vi bli til vi var venner eller ihvertfall ikke kranglet mere. Mamma har fortalt hun hun sto og lyttet bak døren og at vi gråtende ble enige i at vi måtte bli venner for ellers måtte vi bli på rommet vårt... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå