Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Kunne du tenke deg å være sammen med samme person resten av livet? Eller høres det uutholdelig for deg å være kjæreste med den samme i 50 år? For å si det på en annen måte: tror du på livslang kjærlighet, eller vil alle forhold slukne etter hvert?
IloveNY Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Jeg har ikke funnet den personen jeg vil dele livet mitt med... Og jeg tror man skal være veldig heldig om man finner en person som man kan være sammen med hele livet. Men jeg håper at jeg en gang finner meg en mann som kan lære å elske og respektere meg for den personen jeg er og omvent:) Og at dette kan vare livet ut. Selv om kanskje lidenskapen og kjærligheten kjølner i perioder.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 Hvis det føles uutholdelig og være sammen med samme personen i 50 år, må det da være noe galt i forholdet. Meningen er jo at man skal glede seg til alle de årene sammen. Tror det er fullt mulig med livslang kjærlighet. Men i dag skiller alle seg så lett, uten og prøve og løse problemene. Og elske noen vil si og velge den samme på ny og på ny.
Gjest Chili Pepper Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 Kunne du tenke deg å være sammen med samme person resten av livet? Eller høres det uutholdelig for deg å være kjæreste med den samme i 50 år? For å si det på en annen måte: tror du på livslang kjærlighet, eller vil alle forhold slukne etter hvert? Alle forhold vil ikke slukke etterhvert, det finnes jo de som holder sammen hele livet bare fordi de ønsker det. Sånn som jeg har det nå, ser jeg for meg å være sammen med kjæresten min resten av livet. Jeg vet det er sjanser både for at det skal bli slik, og at forholdet skal ta slutt, men det er absolutt ikke noen uutholdelig tanke å være sammen med ham resten av livet. Før jeg møtte akkurat ham fik jeg derimot angst av tanken på å dele hele livet med én person, så jeg skjønner godt dem som er der også.
Gjest StockDama Skrevet 20. mars 2008 #5 Skrevet 20. mars 2008 Jeg tror at "livslang kjærleik" eksisterer, men at det krever hardt arbeid. Jeg ville ikke følt det som uutholdelig om den jeg var sammen med var en jeg elsket.
Gjest Chili Pepper Skrevet 20. mars 2008 #6 Skrevet 20. mars 2008 Tror det er fullt mulig med livslang kjærlighet. Men i dag skiller alle seg så lett, uten og prøve og løse problemene. Og elske noen vil si og velge den samme på ny og på ny. Jeg synes ikke det blir riktig å si at "i dag skiller alle seg uten å prøve å løse problemene". Det har blitt veldig trendy å fremstille det slik, og det er mulig du ikke mente det så bokstavelig - men jeg synes folk som går ifra hverandre får endel ufortjent pes ved at det brukes slike formuleringer. Jeg mener det fint går an å oppriktig elske noen i en fase av livet, for at det så ebber ut og man elsker en ny like høyt som man elsket den forrige.
Gjest Bellatrix Skrevet 20. mars 2008 #7 Skrevet 20. mars 2008 Ja, hvis ikke hadde jeg ikke giftet meg.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2008 #8 Skrevet 20. mars 2008 Hva er resten av livet for deg? Noe mer abstrakt eksisterer vel ikke i denne verden! Du vet ikke engang om du har en dag igjen så hva er vitsen med å planlegge 50 år frem i tiden? Kan vi ikke få en IQ test slik at vi kan unngå slike dumme spørsmål i fremtiden? Å ja jeg glemte at KG har ikke relevans som kriteriet! Svaret er BÆÆÆÆÆ for dere sauer eller rettere sagt sugger!
Gjest Chili Pepper Skrevet 20. mars 2008 #9 Skrevet 20. mars 2008 Hva er resten av livet for deg? Noe mer abstrakt eksisterer vel ikke i denne verden! Du vet ikke engang om du har en dag igjen så hva er vitsen med å planlegge 50 år frem i tiden? Kan vi ikke få en IQ test slik at vi kan unngå slike dumme spørsmål i fremtiden? Å ja jeg glemte at KG har ikke relevans som kriteriet! Svaret er BÆÆÆÆÆ for dere sauer eller rettere sagt sugger!
Gjest milkyway Skrevet 20. mars 2008 #10 Skrevet 20. mars 2008 Jeg vil gjerne være sammen med min for resten av livet, og han sier det samme. BÆ! :-D
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2008 #11 Skrevet 20. mars 2008 Men i dag skiller alle seg så lett, uten og prøve og løse problemene. Poenget er vel heller at man i dag har en reell mulighet til å skille seg. Før i tiden var det synd og skam, og kvinnene hadde ikke mulighet til å klare seg alene økonomisk. Jeg tror nok mange av dem som "holdt sammen i tykt og tynt" i gamledager ville valgt annerledes hvis de bare kunne.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2008 #12 Skrevet 20. mars 2008 Poenget er vel heller at man i dag har en reell mulighet til å skille seg. Før i tiden var det synd og skam, og kvinnene hadde ikke mulighet til å klare seg alene økonomisk. Jeg tror nok mange av dem som "holdt sammen i tykt og tynt" i gamledager ville valgt annerledes hvis de bare kunne. Ja, det virker jo så veldig idyllisk når man leser på KG ... Hvor annethver innlegg dreier seg om konflikter ifm skilsmisser, problemer med eksmenn, stebarn, stemødre, stebesteforeldre Høres ikke så veldig frigjort og fristende ut ...
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2008 #13 Skrevet 20. mars 2008 Jeg vil gjerne være sammen med min for resten av livet, og han sier det samme. BÆ! :-D Ja men "min" var ikke den samme for to år siden og du følte sannsynligvis det samme da! Her er det noe som ikke stemmer. BÆBUBÆBU!
Gjest milkyway Skrevet 20. mars 2008 #14 Skrevet 20. mars 2008 Nope Ser ikke noen framtid med folk som puler rundt og ikke tør å si fra til meg sjø! MØ!
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2008 #15 Skrevet 20. mars 2008 Ja, det virker jo så veldig idyllisk når man leser på KG ... Hvor annethver innlegg dreier seg om konflikter ifm skilsmisser, problemer med eksmenn, stebarn, stemødre, stebesteforeldre Høres ikke så veldig frigjort og fristende ut ... Ingen har vel påstått at det er idyllisk. Men spørsmålet er om det er bedre å tvinge seg selv til å leve i et forhold man egentlig ikke ønsker å være i. Jeg tror ikke det, i lengden.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2008 #16 Skrevet 20. mars 2008 Nope Ser ikke noen framtid med folk som puler rundt og ikke tør å si fra til meg sjø! MØ! Men om han hadde sagt i fra til deg hadde du svart BÆ eller MØ som du så tøft og etterpåklok sier nå?
Gjest milkyway Skrevet 20. mars 2008 #17 Skrevet 20. mars 2008 (endret) det hadde da vitterlig vært vår låvebusiness Endret 20. mars 2008 av milkyway
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2008 #18 Skrevet 20. mars 2008 Nope Ser ikke noen framtid med folk som puler rundt og ikke tør å si fra til meg sjø! MØ! Jeg hadde forøvrig heller ropt på Roar isteden for Dagros for å markere min tøffhet!
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2008 #19 Skrevet 20. mars 2008 Jeg tror på livslang kjærlighet og samliv. Jeg tror ennå selv om jeg er over 40 år. Jeg ser det rundt meg at noen har det. Noen får det til. Og jeg kommer aldri til å slutte å håpe at jeg får det. I mens så har jeg et fullverdig liv som singel.
Gjest Gasse Skrevet 20. mars 2008 #20 Skrevet 20. mars 2008 Kunne du tenke deg å være sammen med samme person resten av livet? Eller høres det uutholdelig for deg å være kjæreste med den samme i 50 år? For å si det på en annen måte: tror du på livslang kjærlighet, eller vil alle forhold slukne etter hvert? Jeg foretrekker at det ulmer i glørne og gir god varme i 50 år fremfor at det flammer opp og slukner med jevne mellomrom. Det er kjipt å måtte avbryte interessante gjøremål for å blåse forgjeves med peispusteren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå