Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Er det noen som vet om det er aldrsgrense på et minicruise til Danmark? Prøvde å se på siden til cruiseselskapene, men fant ingenting.. Har lyst til å ta en tur til Danmark med kjæresten, men er jo litt trist hvis vi ikke er gamle nok. Er 21 begge to.
meta2 Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 (endret) På Color line sin side står det 23 år. DFDS SEAWAYS har 20 års aldersgrense alle dager. Fjord Line har aldersgrense 20 år på hotellpakker/cruise. Vet ikke hvor du skal reise fra, så jeg la inn Fjord line og. Endret 20. mars 2008 av meta2
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 Er det noen som vet hvordan det blir dersom en er over 23 og en under oh reiser sammen? Har lyst til å reise med kjæresten jeg også
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 Du kan få dispensasjon fra aldersgrensen. Spør pent.
angeleyes Skrevet 21. mars 2008 #5 Skrevet 21. mars 2008 Er det noen som vet hvordan det blir dersom en er over 23 og en under oh reiser sammen? Har lyst til å reise med kjæresten jeg også Det er lov, men da er kjæresten ansvarlig for deg I alle fall hvis man reiser fra Larvik.
Anamelona Skrevet 21. mars 2008 #6 Skrevet 21. mars 2008 Vel, da jeg skulle reise, så hadde det kommet en ny regel dagen før. Og det endte opp med at jeg ikke kunne reise. Regelen var: 23 år! Skal du dra, ta med foresatte. Ingen andre. Jeg var 22. Dette var en tur med Color Line fra Oslo til Hirtshals og tilbake. På en ukedag. Det at jeg hadde med samboer på 26 hjalp svært lite. Kun en som tilsvarende kan være foresatt i alder var mulig. ***** Color Line. DAGEN FØR KUNNE VI!!! Så det endte opp med at vi, som hadde kjørt et stykke fra en annen kant av landet, måtte ha med pappa. (Som heldigvis bor i Oslo) Gud, så håpløst!!
meta2 Skrevet 21. mars 2008 #7 Skrevet 21. mars 2008 (endret) Vi snakket med en som var på tur med damen. De var 19 år begge to og skulle på tur til Newcastle, fredag til søndag. De ble først nektet da de var for ung. Men de skulle ha med datteren på 1 år. Så de fikk reise. Endret 21. mars 2008 av meta2
Anamelona Skrevet 21. mars 2008 #8 Skrevet 21. mars 2008 Vi snakket med en som var på tur med damen. De var 19 år begge to og skulle på tur til Newcastle, fredag til søndag. De ble først nektet da de var for ung. Men de skulle ha med datteren på 1 år. Så de fikk reise. Men igjen. Oslos turer til Hirtshals er litt mer kjent for å "ta litt av" enn turer til Newcastle. Det har nok litt med det å gjøre også. Men men... Kjipt uansett.
Frigg Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 Er det noen som vet hvordan det blir dersom en er over 23 og en under oh reiser sammen? Har lyst til å reise med kjæresten jeg også Da må kjæresten din være din ledsager
Aurela Skrevet 24. mars 2008 #10 Skrevet 24. mars 2008 På noen av turene (gjelder nok ikke minicruise) har de hvertfall før hatt policien at en kan være under 18/21 (kommer ann på grensen på den spesifikke turen) hvis man ikke reiser direkte tur-retur, men har minst en overnatting. Sikkert fordi det da ikke er en "fylle-danskebåttur".
Tussi! Skrevet 24. mars 2008 #11 Skrevet 24. mars 2008 Hos Color Line kan man søke om å få reise, men da må man ha en person over 23 for hver person under. Stena Line kommer bare an på havnevaktene som står der, har kommet med hver gang, var så vidt en gang, men da kom søstra mi så da gikk det greit. DFDS er jo da det beste, hvor det er 20, men der er det jo derimot to døgn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå