Hedda-78 Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 OK, jeg er ingen kokk Hvordan pisker man eggedosis? Er det ikke bare å blande egg og sukker og piske lenge nok? Eller må man skille plomme og hvite først?
Mazilla Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 En spiseskje sukker pr egg. Hvis du vil at det skal gå superfort kan du velge å piske eggehvitene stive først, og så blande de i resten etterpå. Men med en håndmikser tar det ikke mer enn ca ti minutter uansett. Lykke til! (Har du forresten prøvd med eggedosis til appelsin? Han godeste her i huset hadde aldri smakt det før her om dagen, mens jeg trodde det var kjempevanlig...)
janne84 Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 Det er bare egg og sukker - trenger ikke å skille noe som helst Også er det bare å sette i gang å piske
Hedda-78 Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. mars 2008 Jeg skal bake en kake, og det står 2 egg og 4 dl sukker i oppskriften. Pisk egg og sukker til eggedosis. Pisket og pisket, men det ble ikke sånn deilig, luftig skum uansett. Nå står kaka i ovnen likevel, så får vi se om den blir luftig eller paddeflat...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå