Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på når dere gir/får påske egg med godis i?

Diskuterte litt med mannen i går... Han mente torsdag og jeg mente lørdag.

Hva gjør dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har pleid å gi de på lørdag, men i år går vi for torsdag. Lørdag er påsken nesten over, koselig for barna å få egget litt tidligere.

Skrevet

Det "riktige" er påskeaften, men jeg er vant til å få på skjærtorsdag fra jeg var liten fordi vi ikke klarte å vente lenger ;)

Enig i det at på lørdag er påska nesten over... Greit å fordele godteriet litt..

Skrevet

Vi fikk alltid lørdag når jeg var liten. Syns egentlig det var helt greit, så slapp jeg å spise oop alt før lørdag.

Skrevet

Lørdag.

Og ikke særlig større mengder enn vanlig lørdagsgodt.

*snopnazi* :ler:

Skrevet

Jeg har alltid fått (og gitt) påskeegg lørdag morgen.

Nå er "ungen" min nesten 18, så det blir nok siste år med påskeegg, men det ligger nå her, feridg fylt med småting h*n liker...

For meg blir det litt som med julekalenderen, den åpnes første gang 1. desember, ikke før. Påskeegget åpnes påskeaften, ikke før.

Gjest Gjest
Skrevet

Hos oss blir det påskeegg påskeaften. I år var jeg litt svak, arvingen så et gigaegg på Rema som hun hadde lyst på, så det har jeg kjøpt og smuglet hjem, og gjemt i påvente av lørdagen. Jeg mistenker at besteforeldrene også har kjøpt egg til henne, så det blir mye snop denne påsken :)

Skrevet

Vi har tradisjon med å legge eggene ut på trappa fredag kveld, så fyller og gjemmer "påskeharen" dem i løpet av natta. Om morgenen påskeaften er det ut i hagen på leting! Synes egentlig det er greit at de får dem denne dagen - tror ikke de hadde greid å spare noe særlig hvis de hadde fått dem før. Dessuten blir egget også lørdagsgodt.

Skrevet

Jeg er vant til at en får påskeegget først påskemorgen, og kommer nok til å videreføre den tradisjonen til egne barn. Husker påskemorgen som en dag med stor frokost/bunsj sammen med familie og venner, og vi barna var på jakt etter påskeegg rundt om i huset og hagen.

Skrevet

Jeg har alltid gått på påskeeggjakt på morgenen 1.påskedag. Det er jo den dagen man skal feire oppstandelse og hele pakka. Trodde alle fikk egg den dagen jeg, men tydelig at det er mange forskjellige tradisjoner ute og går her.. :sjenert:

Skrevet

Nå er jeg snart 20 og litt for stor for å få påskeegg, men da jeg var mindre fikk jeg alltid egg på lørdag. Synes det var helt greit jeg.

Hvis jeg får barn en gang kommer jeg nok til å videreføre dette.

Skrevet
Jeg har alltid gått på påskeeggjakt på morgenen 1.påskedag. Det er jo den dagen man skal feire oppstandelse og hele pakka. Trodde alle fikk egg den dagen jeg, men tydelig at det er mange forskjellige tradisjoner ute og går her.. :sjenert:

Samme her. Vi fikk alltid påskeegget morgenen 1. påskedag, og det er som du sier den dagen man feirer. Å gi påskeegg noen av dagene før blir for meg som å feire jul en uke for tidlig.

Skrevet

Jeg også trodde det var vanlig, men tydeligvis ikke..

Skrevet

Hver sin lyst, for flertallet er vel påsken hovedsaklig en ferie med mat, pynt- og turtradisjoner, men påskemorgen er festdagen som kristen høytid. Kommer til å holde meg til en edruelig eggstørrelse og eggleting på påskemorgen hvis jeg selv får barn :)

Skrevet

Her blir det på påskeaften. Verken før eller senere. Det er tradisjon. Dessuten er det jo lørdag også :)

Skrevet

Har ikke sansen for påskegg med masse godteri i til barna jeg... :sjenert:

I år fylles egget til frøkna med litt påskesjokolade, en dvd og noe annet småtteri som hun syns er stas å få.

Dette legger jeg i egget etter leggetid på fredagkveld, så knyttes en ulltråd rundt egget som jeg drar litt hit og dit i huset før den festes på dørhåndtaket på soverommet hennes. Da kan hun følge tråden på lørdagsmorgenen, nøste den opp og finne egget.

Skrevet

Vi fikk alltid påskeegg på skjærtorsdag (måtte lete), det var liksom da påsken begynte for oss. Men vi var flinke til å spare slik at vi hadde hele påsken, og mesteparten ble vel fortært på påskeaften. Tradisjonen med påskeegg er noe jeg vil videreføre til mitt/mine fremtidige barn, uansett hvor usunn tradisjonen er. Trenger jo ikke akkurat å kjøpe en kilo med godis heller...

Gjest Gjest_Charlotte_*
Skrevet

Hadde egentlig tenkt å slutte nå .. men fant ut at jeg skal kjøpe store påskeegg imorgen med masse godt til småguttene mine på 16 og 21 :ler:

Gjest Mor til jente
Skrevet

Vi ga påskeegg til datteren vår på torsdag. Hadde vi ventet helt til lørdag hadde hun hatt godteri igjen på både søndag og mandag (vi har nok kjøpt litt for mye godteri dette året - men er jo liksom det som er litt påske også da- synes vi) og blitt vanskelig å få "roet henne" ned når det er skoletid igjen. Så fra søndag blir det INGEN godteri her i huset. Kun sunn mat slik som vi ellers har utenom høytider. :)

Gjest *Mim*
Skrevet

Påskeeggene får ungene påskemorgen (derfor den slukker sorgen, ikke sant! ;) ). Lager en enkel rebus/ skattejakt til dem. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...