Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest pilgrim
Skrevet

Så det var en tråd med spørsmål om hvilke bok du leser nå,men en tittel sier meg ingenting.

Jeg skal kjøpe/låne bøker etter påske.

Kan du gi en kort beskrivelse om boken din? hva den handler om.

Spenningsnivået fra side en til sisteside eks.

Eller en karakter fra 1-.6

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

The Remains of the Day

Leser denne boka for sikkert tiende gang. Handler om en eldre hovmester, Mr. Stevens, som forteller om sitt liv. Gjennom en kjøretur i England ser han tilbake på fortiden. Primært er dette en historie om anger, om absolutt hengivenhet og tro på en mann som gjør drastiske feil i sitt liv. På grunn av sin totale profesjonalitet hindres han i å følge sitt hjerte og dermed gi seg hen til en kvinne han elsker.

Dette er trolig en av de tristeste, dog vakreste bøkene jeg noen gang har lest. Slik Salman Rushdie en gang kommenterte; "The Remains of the Day er en historie som både er vakker og grusom." Faktisk spratt tårene fram mot slutten av boka. Den er både tragisk og sannferdig. Og jeg må si at forfatteren her har gjort en utmerket jobb, siden jeg finner nye skatter gjemt i denne boka hver eneste gang jeg leser den.

Det er ikke nødvendigvis spenningsnivået i boka som driver historien fram, men heller stemningen, det som ligger bak hvert ord skrevet av forfatteren og måten boka er formulert på. Og derfor kan man jo faktisk si den er "spennende", fordi den gir deg hele tiden lyst til å vite mer. Selv klarte jeg ikke å lese boka fort nok.

Karakter: 6

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...