Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det slutt på att jenter og damer neier? Ser det ikke mer. Har så lyst å neie når jeg er ute som jente.

Videoannonse
Annonse
Gjest Chili Pepper
Skrevet

Jeg gjør det ihvertfall aldri, og kommer heller aldri til å gjøre det.

Skrevet

Jeg neiet da jeg møtte kongen :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet
Er det slutt på att jenter og damer neier? Ser det ikke mer. Har så lyst å neie når jeg er ute som jente.

Nå hilser jenter som gutter. Nikker med hodet.

Gjest Gjest
Skrevet
Nå hilser jenter som gutter. Nikker med hodet.

Vi hilser som folk, både jenter og gutter. Det er ikke lenger slik at gutter skal gjøre gutteting og jenter jenteting.

Gjest Gjest
Skrevet

Det ville bare sett dumt ut. Overkill, om du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

Jeg gjør det helt automatisk om jeg hilser på noen i en litt "formell" setting. Henger igjen fra barndommen...

Gjest Tigress
Skrevet

Eg neier når eg takkar for noko, ellers nikkar eg berre. Men eg bukkar ikkje, for å seie det slik, eg er ikkje mann...

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg neiet da jeg møtte kongen :fnise:

Det ville jeg også gjort.

Skrevet
Jeg gjør det helt automatisk om jeg hilser på noen i en litt "formell" setting. Henger igjen fra barndommen...

Jeg også. Neier i tillegg om jeg får noe jeg virkelig har ønsket meg.

Gjest StockDama
Skrevet

Tror aldri jeg har neiet i hele mitt liv....virker feil på en måte.

Kunne sikkert revurdert om jeg møtte kongen, men så ser ikke jeg på kongen som noe stort, bare som en mann med dyre klær. Så kanskje jeg ikke ville neiet da heller. Ikke vet jeg, for jeg kommer neppe til å møte noen kongelige.

Men! uansett, neiing er "avleggs" =p

Skrevet

Kan ikke huske å ha neiet i voksen alder, nei. Det er ikke noe man ser ofte.

Gjest Gasse
Skrevet

Neiing er veldig feminint og tiltrekkende så lenge det ikke gjøres underdanig. Men det passer seg ikke i profesjonell sammenheng.

Gjest frulou
Skrevet

Neie har jeg aldri gjort for noen annet enn når jeg har sunget "Hurra for deg som fyller ditt år". Det var aldri noe vi lærte hjemme.Håndhilsing, ja, men ikke neiing, syns det er noe utdatert. Hvordan jeg ville hilst på kongen vet jeg ikke, men jeg har hilst på kronprinsen, og da neiet jeg altså ikke.

Gjest Gjest
Skrevet
Vi hilser som folk, både jenter og gutter. Det er ikke lenger slik at gutter skal gjøre gutteting og jenter jenteting.

Nei Gud forby at noen skulle se forskjell :fnise:

Da jeg var liten lærte jentene å neie og guttene å bukke for frøken. Men som voksen i dag er det vel ikke så mange det er aktuelt å neie for, det måtte som noen nevner være for kongen :)

Skrevet

Jeg neier for kjæresten min titt og ofte. :fnise:

Skrevet

Neing er nok ikke helt min sterke side, synes det er en "gammeldags greie". Å ta folk i hånden gjør jeg kun dersom jeg hilser på mennesker for første gang eller gratulerer noen i en litt formell setting (f.eks. i bryllup).

Klemmer er jeg derimot ganske så sjenerøs på, både når jeg hilser på noen/tar farvel og takker for ting.

Gjest Gjest
Skrevet

Sist jeg neide var i tenårene. Jeg har en datter på rundt tyve og hun er ikke opplært til å neie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...