Cinderella2003 Skrevet 6. mai 2003 #1 Del Skrevet 6. mai 2003 I mangel av bryllupsdagbok (jeg gift nå) nå klamrer jeg meg til et nytt sted å skrive ned noen tanker.. :-? Advarsel til eventuelle kikkere: Jeg er kjedelig! Jeg har et normalt liv, ikkeno shopping, ikkeno kjendiser, ingen saftige historier.. Denne dagboka MÅ bli kjedelig. Men jeg trenger bare et lite sted å være... Tirsdag i dag...Trøtt og sliten etter bryllupet i helga. Fortsatt gla og trist og alt! Hang-over følelsen er total... Fikk besøk av Tina med to unger som sammen med mine tre (to dagbarn da) lagde holoi...Oboy uttover hele kjøkkengulvet, tilløp til brytekamper og slossing. og vi to voksne forsøkte å drikke kaffe og småprate innimellom alle "redningsforsøkene" Vi ga opp etter en time. Da hylte tre av barna, og alle lekene var strødd utover og ingen ville leke med noe, og alle sloss om alt... Har nå hatt en rolig time mens kamphønene tok en liten formiddagslur. Nå våkna min egen lille, så nå logger jeg av...Mer i morgen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 6. mai 2003 #2 Del Skrevet 6. mai 2003 Gratulerer masse med bryllupet!!! Ble det perfekt sånn som dere ville ha det? Spent på å høre hvordan det hele gikk til :D Og velkommen som "vanlig" dagbokskribent forresten.... monja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinderella2003 Skrevet 6. mai 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 6. mai 2003 Monja: takk for hilsen i boka mi! Referat fra bryllupsdagen ligger i bryllupsdagboka. Der skal jeg og legge inn bilder etterhvert. Har vært og besøkt tante og onkel. Besteforeldrene mine bor der denne uka fordi de blir i byen til over helga da skal søskenbarnet mitt konfirmeres. Vi snakket om bryllupet og om at bestefar har fått vite at han har bristet noen bein i ryggen. Det var en stor lettelse at det "bare" var bristede ben fordi han (og vi) trodde at kreften hans hadde spredt seg til ryggen. Men takk og pris dette kan i allefall fikses på. Da vi dro sa bestemor at jeg var den vakreste brud hun hadde sett og så sa hun:"Malin, takk for at du er vår Malin" Så nå sitter jeg her og griner igjen.... Tror jeg må ha rakett-hormoner kombinert med en utrolig dagen-derpå-hang over for tia.... Mer i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinderella2003 Skrevet 7. mai 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 7. mai 2003 Min 4 dag som gift... Var i byen en snartur og bytta inn Denby-glassene vi fikk i gave. De var veldig pene, men nå må jeg trøkke igjen skapdørene på kjøkkenet for det myldrer av ting....Og vi som egentlig har et diigert kjøkken. :-? Iallefall Kjøpte tre uttrekkbare brødformer i teflon på Tilbords, har virkelig blitt inspirert nå som vi har kjøkkenmaskin. (gave det og) Prøvebakte en runde med varmluft i går, fordi tante annbefalte det. Jeg så for meg at brødene kom til å bli harde som stein men de ble faktisk kjempegode. Og nå som jeg har 6 former kan jeg jo bake mer ad gangen så slipper jeg melkjøret så ofte. Søskenbarnet mitt skal konfirmeres nå i helga og jeg har lovd å lage gulrotkake..Så mer baking skal det bli! Apropos kjøkkenet. Skal rydde ut av skapene der i dag og pakke ned en masse gammelt som jeg ikke vil ha. Siden bodene og er overfulle håper jeg at det snart blir et loppemarked så jeg kan bli kvitt litt. Ungene sover søtt etter en relativt rolig formiddag. Har talt opp filmene fra bryllupet og ser at vi har tatt hele 6 ruller...spennende. Fotografbildene kommer på mail fredag så jeg venter i uhorvelig spenning, de MÅ bli bra. Ringte kultursenteret i dag og de kunne fortelle at det står igjen både øl, vin og champis etter oss, så vi må vel innom å hente det. Tror vi leverer vinen tilbake til polet. Har masser av rødvin lagra på kjøkkenet, og jeg tror det holder lenge. Ellers er jeg litt mer våken i dag. Ting glir på plass igjen, men det blir jo ei stund til neste frihelg da. Nå blir det konfirmasjon, så er det 17 mai og så er det feiring av svigermors dag...Min lillesnuppi har foresten navnedag i dag. Maja Regine heter hun, men bare majas navnedag. Har ellers tenkt å ta et langt bad i dag og få slappa av alene ei stund. Har en ny lydbok som jeg fikk fra M.A.O så da skal jeg flate ut i oljebad. Håret er bedre nå etter masse kuring og en slette-spary jeg fikk av frisøren, men synes fortsatt at all tuperinga og rullinga har gjort det litt livløst. Satte opp selv i dag og klarte det! Ble faktisk bra også, så jeg får bli flinkere å ta opp håret. Nå er det litt småsurfing før jeg tar opp småtrollene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 7. mai 2003 #5 Del Skrevet 7. mai 2003 Heisann Malin! Jeg så selvfølgelig ikke innom bryllupsdagboka di før etter jeg hadde skrevet i dagboka di Men jeg fikk lest innlegget fra den store dagen, og det var ikke fritt for at det trillet en tåre eller to....Jeg levde meg sånn inn i det at jeg følte at jeg var der. Så flott at dere fikk en perfekt dag. Kan tenke meg det sitter i en stund etterpå. (Og så jeg som skal på jobb mandagen etter bryllupet da. Kanskje jeg skal ta noen feriedager likevel?!?) For min del er det bare litt under 4 mnd igjen, men alt nå sitter jeg med bekymringer for om det skal gå som vi har planlagt. Det står fortsatt igjen 20 000 å betale, så nå får det ikke komme uventede utgifter i sommer....Vi har lagt av 15 000 så det er ikke så ille, men det virker mer som en "plikt" at man må bekymre seg litt Ha en fortsatt fin dag, Malin! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinderella2003 Skrevet 7. mai 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 7. mai 2003 Monja: Koselig å høre fra deg igjen! Jeg vil på det sterkeste annbefale deg å ta noen dager (uker..år...)fri etter bryllupet. Vi hadde en utrolig fin dag, og alt var så STORT hadde ikke trodd at det skulle bli så flott og følelsesladet (jeg er EGENTLIG ikke så sentimental)derfor var det rart å gå rett tilbake til jobb og hverdag da mandagen kom... Men jeg gleder meg jo til ei langhelg alene med mannen min (hah! nye ord for meg...)om en måneds tid.. Imellomtia er det hverdagen som gjelder. Du har i allefall noe å glede deg til! Det blir nok storartet! Økonomien vår er nå så som så etter dette, men vi har betalt alt unntatt musikken vi hadde, men der venter vi på regninga som kommer om ei ukes tid. Har ikke tenkt oss på ferie (syd) som vi pleier, men skal nøye oss med ei langhelg sammen på hotell borte fra ungene. Litt godt å få være alene. Misunner deg nesten litt siden du har bryllupet i vente, selv om det også er masse jobb! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinderella2003 Skrevet 8. mai 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 8. mai 2003 Torsdag.. Rydda skapene i går og klarte å fylle tre svære esker med glass, ting og tang. Oppdaga annonnse for loppis i dag så nå skal jeg bli kvitt noe! Litt nytt: Som tidligere nevnt reiser jeg til Oslo i Juni, har nå avtalt med lillesøsteren min at vi skal møtes for første gang da...Vi har aldri sett hverandre før og jeg har heller aldri møtt min bio-far før. Så det blir rart, men spennende. Hun er 18 år og russ nå, jeg har en lillesøster til og hun er 10 år og født to dager før min eldste datter som også er 10.. Jeg er selv 30 år ( :cry: ). Tok kontakt med lillesøstra mi pr meld på mobil i vinter. Har snakket med henne på tlf en gang før men da var hun bare en 7-8 år så det er lenge siden... Nå meldes vi av og til. Har sett bilde av henne, men vi er ikke særlig like, eller?? Det blir rart å treffe henne. Hele oppveksten har jeg jo tenkt og lurt på hvem denne biologiske faren min er, og nå skal jeg få treffe lillesøstra mi. Tror ikke jeg er klar for å møte faren min enda, og han har heller ikke gitt lyd fra seg siden jeg og søstra mi gjenopptok kontakten. Faren min har jeg bare snakket med i en kort periode da jeg var 18. Så døde det liksom ut av seg selv.Mest på grunn av at mamma og pappa ikke var særlig begeistret da. Nå vet de ingenting... Spisepause! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 8. mai 2003 #8 Del Skrevet 8. mai 2003 Hei og hopp. Vil bare ønske deg lykke til med "søstermøte" i juni. Så utrolig spennende. Håper du får svar på ting du har lurt på da (regner med at det er en del) Vil også gratulere deg med en perfekt bryllupsdag. Satt med tårer i øynene når jeg leste :cry: Klems fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinderella2003 Skrevet 8. mai 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 8. mai 2003 Arwen! Takk for at du stakk innom! Joda veldig spent på å møte søstra mi, selv om det er så mange år vi ikke har sett hverandre kan det kanskje bli et vennskap uttav det i allefall? Har du ingen dagbok du da? Så kunne du fått en liten hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinderella2003 Skrevet 8. mai 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 8. mai 2003 Tar med et lite dikt, av Kolbein Falkeid, senere lagd melodi til av Vamp. GOD MORGEN SØSTER God morgen søster Dagen stryker milde regnværsvinder i mot ruta I verden er det ennå nesten stille Og som en sang i søvn snør håret ditt kvite melkeveier over puta Du sover og du husker meg såvidt Eg stryker vekk ei stjerne Fra panna di og hilser deg for alt eg aldri sa deg Så står eg der og eiger litt av natta di enn å går forsiktig og på strømpelesten fra deg Og ute er det høst og nesten vår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinderella2003 Skrevet 8. mai 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 8. mai 2003 Har skrevet i Arwens bok (hun har plagsomme håndtverkere som bråker fra morran av) og kom da til å tenke på mitt nabolag.. Siden vi bor i byen er det veldig tett mellom husene. Vi har en enebolig i rekke, deler hage og parkering med naboene vegg i vegg. Litt rart å bo så tett innpå folk, og jeg må si at jeg stadig er gatas bitchnår det gjelder klaging..Mangler bare hårruller nå så.. I allefall: de som er vegg i vegg krangler pokker meg hele tia? Ungene deres får kjeft for ALT og gubben står ute og klager i mobilen over kjærringas udugelighet mes hun hører på. Han bryr seg fint lite om jeg og er utenfor med ungene mine, de krangler like forbanna og det er ikke snille banneord som ropes...Jeg blir så flau at jeg synes det er ekkelt å være ute samtidig med dem. Så på den ene sia av oss står en stor bolig med 4 leiligheter. Nede til venstre bor et søskenpar der han er russ i år (hun i fjord) De har maaaange venner som er på besøk hele tiden, og duverden som de fester. Har lurt på om jeg skal klage eller spørre om å få bli med. Det er rakettoppskyting i 5 tia om morgenen, de kaster ølflasker på ytterdøra vår, spyr på parkeringsplassen etc...Sånn var det i fjord også. Litt underholdende men ikke så gøy med alt griseriet..Og musikksmaken er rævva!!DDE på full guffe halve natta. Godt vi har soverommet vår ut mot andre siden Nede til venstre bor en ok dame med et barn, stakkars, hun lider nok av søvnmangel med russen vegg i vegg Oppe til høyre en enslig dame som jobber mye og skjelden er hjemme. Oppe til venstre en mann som jeg pleier å måke snø sammen med .. På skrå fra oss ligger og et annet leilighetskompleks med 5 boenheter. Har ikke så mye å klage på der annet enn en fyr som på død og liv må starte motorsaga si i ellevetia om kvelden (ikke så gøy når ungene våkner. Andre siden (mot soverommet) bor en enslig pensjonist og i annen etg en enslig mor med en fotball-gal sønn. Tvers over veien har vi ei jeg kaller "kast-ut-mannen-nabo" Hun er grei, men mannen hennes (som nå er flytta)var enda bedre for han solgte jordbær og kom over med massevis av kasser han hadde til overs...nam! Borti veien har de rasert lekeplassen til ungene der skal det bygges en diger stærkasse for pensjonister, så gjennomsnittsalderen i detteområdet øker betraktelig.. By the way finnes det noe værre enn å havne bak gamle damer i kø på prix?? De skal alltid betale med småpenger(og det har de visst masser av) Tiøringer som de har spart på siden 1980 (det er da penger det og!!!), femtiøringer og ikke fordi jeg tror det, men kanskje kanskje har jeg en tier nederst i veska. Sambo-kort???Jo tror jeg har et vent litt så skal jeg se etter......Foresten kan du ( til kassadama) være søt å hente fram noen svisker...kunne ikke finne dem i butikken...Nei takk ingen pose, jeg har med min egen, hva har dere på tilbud denne uken???Bananer da? Å var det i forrige uke, nei men jeg tror alikevel jeg tar noen bananer hvis du kunne finne fram noen.....etc etc etc Sånn, tror kanskje jeg har lært litt mer om hvilken kø man bør velge. Bak mora med en sur unge i handlevogna er et ok sted selv om hun har mange varer i kurven. Ungen kommer garantert til å starte hylekonsert når de nærmer seg kassa (og godteriet som er der) og da vil mora sørge for å pakke seg ut fort. Hvis hun da ikke er av den typen som sier nei ti ganger for så å bøye av å gi avkommet godteri alikevel... Sikker kan man aldri være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinderella2003 Skrevet 8. mai 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 8. mai 2003 Pes!!!Har vært i byen i kveld med den 10 årige datteren min for å finne 17 maiklær...En sann PRØVELSE!!! Hun er sååå kresen og dette var tredje lete-runde. Var mye greiere i fjord da hun gikk i bunad...Men nå blir det ikke mere bunad før hun får en ordentlig til konfirmasjon.. I allefall til slutt fant vi da noe både jeg og hun kunne enes om (men her er det snakk om MANGE kompromisser) så nå har hun heldigvis klær. Klarte ikke dy meg, men måtte kjøpe hjertesolbriller til lillesnuppi, og en snoopy tannbørsteholder, snoopy toalettmappe og snoopy plaster Den eneste som ikke fikk noe var meg selv...men jeg hadde jo et alvorlig handleraid for to uker siden så jeg får holde meg i skinnet... Ellers skal sløve forran tv og kose med mannen i kveld. God aften! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinderella2003 Skrevet 11. mai 2003 Forfatter #13 Del Skrevet 11. mai 2003 Ei travel helg er over. Har hatt mamma og pappa boende her og har vært i konfirmasjon...Masse mat!!Må ha en spisepause snart for det har vært så mye spising og selskap i det siste. Ellers har glodd på bildene av meg og mannen hele helga for å finne ut hva vi skal bruke til takkekort. Mange som er bra så det er ikke lett! Taper en møkkafilm (Coyote ugly) til storejenta mi, skal surfe litt og ta en tidlig kveld. Trøtt! Neste helg blir det vel 17 mai feiring og greier men etter det skal vi ha ei litt roligere helg. Så er det bare å titte på maleprøver å begynne planlegginga av hvilke farger vi skal ha i stua og på lillesnuppis rom. Gleder meg til å pusse opp litt selv om huset vårt bare er tre år gammelt :oops: Forandring fryder og alt det der... I allefall, har vært bare stress denne helga og besøk hele tiden. Skal ha et lite pusterom med min kjære denne uka (to dager fri sammen! ) Tror vi trenger det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinderella2003 Skrevet 14. mai 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 14. mai 2003 Heisann! Har vært litt giddalaus de siste dagene, men nå er jeg her! Var i 5-års dag i ettermiddag hos vår lille gudbarn. Hadde kjøpt henne noe barbie-stærsj og hun ble kjempeglad. Ellers var det et rabalder uten like av 8 jenter i 4-5års alderen som var prinsesse-kledt med kjoler og kroner. Min egen lille prinsesse på 20 mndr var fryktelig genert, og da vi satte henne til bordet med storejentene begynte hun å gråte. Men pipa fikk fort en annen lyd da hun oppdaget godteriet og isen! som tante hadde satt frem. Lillefrøkna eeeeelsker is! Har ellers brukt de siste dagene på å lage massevis av kort, og har oppdaget en flott nettside med tips og ideer. Nå har jeg kort for alle anledninger. Har også triksa litt med å støpe papir med friske blomster (roseblad) og det blir så fint atte! I kveld baker jeg brød og skal straks hoppe i dursjen. Mannen min ser vampyrfilm, så jeg avstår fra tv i kveld. Skal til fotografen å bestille bilder og takkekort i morgen. Mye å velge mellom, men har tenkt å lage flere album.. Lurer på å selge kjolen min, men vet ikke om jeg klarer...Så trist at noen andre skal få eie MIN brudekjole...Får se om jeg orker. Sløret SKAL jeg i allefall beholde for det er så utrolig vakkert. Skal pakkes i silkepapir og spares til mine døtre eventuelt gifter seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinderella2003 Skrevet 15. mai 2003 Forfatter #15 Del Skrevet 15. mai 2003 I dag fant jeg ut at fotoknutsen har lagt ut bildene mine i albumet. Gøy å kunne se på bildene før de kommer i posten. Mange bilder fra bryllupsfesten, og selv om det er er del kutta hoder og sånn er det faktisk mange bilder som ble bra. Er veldig glad for at vi tok så mange bilder, jeg sendte inn 6 bryllupsfilmer Litt i overkant kanskje men den dagen kommer jo aldri igjen.På bildene fra frisøren lyyser det nervøsitet av meg, gøy at søster tok de bildenen sånn at mannen min får se hvor skjelven jeg var. Skal til fotografen i dag og bestille takkekort og slikt. Regner med at det blir dyrt. Ellers er jeg i hobby-humør for tia. Har som sagt lagd en masse kort, men trenger inspirasjon og vil lage flere. Lite norske nettsider selv om jeg fant en som var fin www.mamutcom.kreativhobby Skal søke litt på svenske sider og se hva jeg finner. Tilbake senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinderella2003 Skrevet 18. august 2003 Forfatter #16 Del Skrevet 18. august 2003 Tilbake!! Hadde vel ikke trodd det, men nå kommer dagboka i bruk igjen. :D Lang sommerferie, pussa opp stua, gangen og en hel del møbler. Huset lukter av lakk og beis og det er rot overalt.. I går kveld beisa mannen min pc-bordet, så jeg sitter på gulvet og skriver, med pc'en oppå lillesnuppis lekekasse :oops: Ellers...har møtt søsteren min...veldig spesielt å endelig få se henne. Trist at hun bor så langt unna for vi kom godt overens. Satt tre timer på Saras telt og snakka sammen, helt utrolig at det gikk så bra for vi var nervøse begge to. Hun kom alene, og det var bra for jeg tror ikke jeg hadde turt om hun hadde hatt med seg resten av familien sin/min... Det ble så intenst å møte henne slik og bare snakke om alt. Nå er det akkurat som om det aldri har skjedd. Hun har bursdag neste mnd...lurer på hva jeg skal sende henne. Ellers er det barnebursdag her på onsdag...Venter en gjeng på 6 småjenter under to år, så det blir vel liv Skal bake litt til ungene, men har tenkt å lage "voksenkaker" til besteforeldre, tanter og onkler som kommer i selskap torsdag. Så uka er bestemt for meg, mye rydding, vasking og baking. Forhåpentligvis får vi ferdig-beisa og tørka alle møblene til i morgen. Intet nytt ellers, men er storfornøyd med å ha fått pussa opp. Grønn og gule bondefarger er bytta ut med beige og kaffe-latte farger og har malt alle lister kremhvite. Var litt avv en jobb, men gøy også siden det ble så pent. Nå skal jeg ha meg lunch, og ta et dyp-dykk i fryseren for å finne noe til middag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinderella2003 Skrevet 18. august 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 18. august 2003 Trist... Snakka med bestemor i kveld på tlf og hun var så trist. Hun synes det er hardt å bli gammel. Hun plages med div, syn, hørsel og at hun er så glemsk, og nå har bestefars kreft spredd seg.. :cry: Han skal til skjelett-sintegrafi om ei stund, og vi håper jo at det ikke har spredd seg til beina da.. Er så glad i henne, men hun hørtes så litewn og gammel ut nå. Tydelig at hun har blitt mye eldre på kort tid..Og så savna hun katta som måtte avlives pga elde nå i sommer. Tror jeg skal skrive et brev til henne. Ellers...har vært og kjøpt to bilder,nydelige menneskefigurer i kaffe-brune farger. Veldig fornøyd, men lillesnuppi sa "Mamma har kjøpt bilde me rompe..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinderella2003 Skrevet 19. august 2003 Forfatter #18 Del Skrevet 19. august 2003 Utslitt!!! Tilbake fra bytur med to unger. Glemte å ta med ekstra bleier, og self begge to trengte VIRKELIG ny bleie....tippa de lufta godt på biblioteket etter at vi dro derfra :oops: Fikk i allefall lånt en drøss med interiørbøker til meg selv. Hestebøker til storesøster, og mange småbøker til lillesnuppi. Nå sover småttisene med tørre bleier og jeg orker ikke å starte bakeraidet mitt enda...Må ha meg kaffe og litt pause. Har sendt inn bursdagsbilde til avisa av snuppi og handla Ole Brumm-kopper,fat,duk,servietter og ballonger Fikk tlf fra T-venninna mi og vi sludra i vei om ditt og datt...Hun tror hun er gravid, jeg håper de får det til denne gangen. Skulle reise til trondheim i morgen. Ettersamtale etter at hun måtte føde det lille barnet sitt som døde :cry: Håper virkelig at det går bra med henne denne gang. *Ut å se i postkassen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinderella2003 Skrevet 21. august 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 21. august 2003 Bare kjapptur innom.. Barneselskap avholdt! 7 små dukket opp og det ble et kjempekalas! Bursdagsbarnet var så glad og storkoste seg. Utrolig nok gikk alt knirkefritt på tross av at vi hadde huset fullt! I kveld er det familieselskap med alt det innebærer... :-? Nå skal jeg slappe av med kaffe og strikkinga, mens de små sover etter noen runder i søledammene ute... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinderella2003 Skrevet 22. august 2003 Forfatter #20 Del Skrevet 22. august 2003 Endelig fredag!!! :D Sov på loftet i natt for jeg var helt utslitt etter i gårnatt da lillesnuppi våkna, katta kom inn vinduet og gnåla og mjaua og storesøster sto opp kl 05 fordi hun var sulten Ja jeg sov godt i natt iallefall. Har hatt besøk nå på formiddagen, men nå er ungene stempla til køys, og jeg har ikke tenkt å gjøre annet enn å slappe av den neste timen. Tror vi får nok et kaffebesøk i kveld (argh! hvorfor kan ikke folk prøve å komme på bursdager i stedet for å spre det uttover hele uka!!!! :evil: ) Har tenkt å bare kose oss i helga i allefall..litt småpusking i huset men ikkeno store oppussing eller sånn, sparer det enda noen uker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå