Gjest Hjemmeharen Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Hvorfor skal jeg dra til fjells? Til overprisete hytter, dyre fly/togbilletter, eller i lange bilkøer? Til kø i skibakken...kø og bråk på utesteder....man sitter ikke på et hotellrom, så en må ut. og uansett hvor man er, så er det folk og støy. Hvorfor vokne på et hotellrom og stø i kø i frokostkø? Hvorfor reise på hytten...pakke ned alt mulig for så å bruke tid til å pakke ut og plassere? Hvorfor reise på hytten for å måke seg veg frem...måke snø av tak. Stå der og gjøre husarbeide, lage mat.....pakke sammen, vaske og dra hjem igjen. hjem igjen, enten i bilkø,tog som er fulle..... Når jeg kan være hjemme, lese bøker jeg ikke har tid til ellers.... Nye solen på en snøfri terasse på dagtid. Sitte i godkroken med en bok og et glass med noe godt i.... Være uthvilt da påsken er over.... God påske til dere alle, enten dere er på fjellet eller hjemme.
RedFox81 Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Jeg vil bare skrytte av Oslo nå i påska, ingen er jo her nå, så det er så fint! Ingen bilkø, ledige parkeringsplasser overalt, ingen køer i butikker, nesten ingen folk på Oslo City engang. Jeg har vært og handlet igår, jeg måtte ikke sto i kø foran prøverom engang! Nå er det altså den riktige tiden å være i Oslo, hehe. Men vi var og sto på ski i Hemsedal i forrige helg, og da var det jo òg kjempefint! Ikke for mye folk, sol og varmt. Nå er det jo fult der, kaldt og i tillegg er det vanskelige kjøreforhold og bilkøer på veien, i følge vg. Noen synes kanskje det er kjedelig å være i byen i påska, men her blir det mye spilling, tv, filmer og kos, så det blir fint!
Nabodama Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 Helt enig, det er deilig å være hjemme:) Vi bor ikke i by, og har skiløypa rett utenfor døra, og det er flott! Samtidig har vi alle hjemlige fasiliteter. Mange her reiser opp til hytta på fjellet, og der er det folksomt nå! Sikker trivelig det også, men jeg trives bedre hjemme enn på en hytte.
happyhappy Skrevet 20. mars 2008 #5 Skrevet 20. mars 2008 Jeg skulle ønske vi kunne vært på hytta nå sammen med familien eller med gode venner. Kost oss med god mat, stått på ski, drukket en god vin etter maten sammen med en god bok. Spilt spill... bare det å være på hytta er noe spesielt!! Men nå har vi altså ferie her hjemme i byen, og jeg synes det er helt okei også! Som noen skrev over her, det er bilfritt i byen (omtrent) og deilig å gå turer og gjøre ting hjemme som man ellers ikke har tid til. Møte venner som er hjemme fra hytta osv.. I dag har vi altså spist lunsj på cafe og akkurat vært på kino! (tidlig ja.hehe) Koser meg!!!
Betsy Skrevet 20. mars 2008 #6 Skrevet 20. mars 2008 Jeg vil bare skrytte av Oslo nå i påska, ingen er jo her nå, så det er så fint! Ikke si at det ikke er noen her da, er du grei! Jeg nyter bypåske i år og har tenkt meg en tur ut på lørdag kveld med en venninne. Vi regner med at det ikke akkurat er fullt av mennesker på byen da, men vi håper jo at vi slipper å være helt alene!
Gjest Emera Skrevet 20. mars 2008 #7 Skrevet 20. mars 2008 Bypåske er tingen for meg. Jeg er ikke glad i å gå på ski, ei heller i hytteliv.
Grissini Skrevet 20. mars 2008 #8 Skrevet 20. mars 2008 Jeg synes både byferie og hytteferie er deilig. Godt å kunne gjøre begge deler
RedFox81 Skrevet 20. mars 2008 #9 Skrevet 20. mars 2008 Ikke si at det ikke er noen her da, er du grei! Hihi, okey da, noen er vel her fortsatt. Føltes bare så tomt i byen.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2008 #10 Skrevet 20. mars 2008 Jeg synes det er deilig å være hjemme og få tid sammen med samboeren, både til fritid og praktiske gjøremål som vi gjerne har utsatt i hverdagen. Vi bor også nær skog og skiløyper, så litt aktivitet utendørs har det også blitt. Egentlig kunne jeg godt tenkt meg en hyttetur også (på familiens hytte, ikke leid), men værmeldinga er ikke særlig bra i området, så vi dropper det.
Kosemose Skrevet 20. mars 2008 #11 Skrevet 20. mars 2008 Jeg nyter også påske hjemme! Det frister meg ikke i det hele tatt å oppsøke vinter og snø nå som våren nesten er her, så skulle jeg reist bort måtte det bli til et varmere sted! Men syns egentlig det er utrolig godt å ha disse rolige, stille, late påskedagene hjemme. GOD PÅSKE!
hjertesukka Skrevet 21. mars 2008 #12 Skrevet 21. mars 2008 Er sjeleglad jeg ikke er på hytta nå. Vet akkurat hvordan det er å våkne om morningen til iskalde gulver og ikke en lunk i stua.-Før langt utpå dagen.- Hjemmepåske her også!
Gjest *smak* Skrevet 21. mars 2008 #13 Skrevet 21. mars 2008 Her er det ikke ytre omstendigheter som gjør meg lykkelig. Jeg er glad uansett hvor jeg er
Gjest Gasse Skrevet 21. mars 2008 #14 Skrevet 21. mars 2008 Det frister meg ikke i det hele tatt å oppsøke vinter og snø nå som våren nesten er her Det falt nesten 15 cm i Oslo natt... Ellers har jeg tradisjonen tro tatt fjellferien uken før påske. Få, men veldig hyggelige, mennesker, god plass, ingen bilkøer, jomfruelige fjellsider som bare ventet på menn til å pløye dem opp. Nå hadde jeg selvfølgelig planlagt å sitte brunbarket på Aker Brygge med en halvliter i hånden og fortelle om alle nær-døden opplevelsene i fjellet til de bleke hjemmesitterne. Men det tillater dessverre ikke været, så da får man heller utnytte Oslos skimuligheter. God (ski/shopping/by)-tur!
Tabris Skrevet 21. mars 2008 #15 Skrevet 21. mars 2008 Helt enig med TS, det er så herlig å være hjemme og slappe av i ferien. :-D
Alison Skrevet 21. mars 2008 #17 Skrevet 21. mars 2008 Jeg nyter også påske hjemme! Det frister meg ikke i det hele tatt å oppsøke vinter og snø nå som våren nesten er her, så skulle jeg reist bort måtte det bli til et varmere sted! Men syns egentlig det er utrolig godt å ha disse rolige, stille, late påskedagene hjemme. GOD PÅSKE! Dette var nesten som jeg skulle ha sagt det selv. Nå bor jeg på en plass hvor vi har hatt skikkelig vinter i flere måneder. Når vi nå endelig merker at våren er på vei så vil jeg i hvertfall ikke dra til fjells der det er full vinter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå