Gå til innhold

Hvor mye kan man legge på seg på en dag

Anbefalte innlegg

Gjest Dumpa
Skrevet

Snufs, ble dumpet hardt og brutalt av typen i dag, og har sittet hjemme og spist alt godteriet vi hadde handlet inn til påsefjellet. Føler meg om mulig enda mer jævlig, var på badet i sted og så bare en feit kjærring i speilet. Hvor mye kan man ødelgge med en sånn kveld? Har spist masse gummigoddis, litt sjokolade og noe potetgull samt drukket brus. Ja, jeg vet helt jævlig. Men føler meg bare så tom, merker ikke at jeg er mett eller noe.

Hvor mye har jeg ødelagt med en sånn kveld?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Si at du har en basalforbrenning på 1350 kcal. (grovt meregnet). Dette er mengden kcal. du må innta for å holde organer osv. i skikkelig fuksjon. All aktivitet kommer utenom. Hvis du forbrenner 500 kcal., kan du spiser 1350 + 500 kcal. uten å legge på deg. Da holder du en stabil vekt. For å legge på deg 1 kg. må du gå ca. 7000 kcal. i overskudd, og det er nesten umulig på en dag, såfremt du ikke har spist helt uhorvelig mye.

Altså, du trenger ikke å bekymre deg. Såfremt dette kun gjelder èn dag, og du er flink utenom, er ingen skade skjedd. Nå det er sagt, er det lov å ha slik når man opplever kriser. Det er noens måte å takle sorg på. Såfremt dette ikke strekker seg over lengre tid, vel og merke.

Skrevet

Egentlig skal du være glad for at du taklet det på denne måten! Du har ikke gjort stor skade så lenge du ikke lar dette bli en vane:) I morra kommer til å være en jævli dag, men nå vet du at i går følte du deg bare verre når du hadde spist alt det godteriet! Så rett og slett hiv ut godteriet! Da slipper du hvertfall å føle deg verre enn nødvendig! :klem:

Når jeg ble dumpa ble jeg helt motsatt nemlig! jeg klarte ikke spise ordentlig, og endte opp med å gå ned 7 kilo på litt under 2 uker... Noe som er veldig unormalt, og for ikke å snakke om skadelig for kroppen! jeg var ganske normal tynn fra før, og folk trodde jo at jeg hadde fått en spiseforstyrrelse når jeg plutselig gikk ned flere størrelser i klær. :tristbla:

Skrevet

Ha ha! Du ble dumpet, og det eneste som bekymrer deg er vekten? You go girl! :lol:

Skrevet

Er ikke noe mer igjen... Har stappet i meg en stor pose med gummigodt, en halv pose med superships og en mellomstor melkesjokolade, og drukket en halv liter brus....

Skjønner hvordan folk kan bli trøstes spisere, har bare grini og stappet i meg drit foran tv i hele dag. Ingen fare for gjentakelse, skal på lang joggetur i morgen. Spiser egentlig aldri godteri.

Nå føler jeg meg bare feit, stygg, jævlig og dumpa!!!

Gjest Bolledeig
Skrevet

Alle de andre negative følelsene ganges med 100 når man blir dumpet. Så jeg ville ikke ta godtespisingen så tungt, fortsette som før, så er sikkert ikke stor skade skjedd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...