Gå til innhold

Ebay - skummelt?

vinterbrud 010203

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp funnet drømme- capen min å ebay. Å, så nydelig den er. Saken er bare den at jeg synes det er litt småskummelt med denne typen handel. Derfor håper jeg å få svar på noen spørsmål slik at jeg tør å by på drømme-capen min!

1. Da jeg skulle registrere meg fikk jeg beskjed om at siden jeg hadde hotmailadresse dvs. en free-web adr, måtte jeg skrive inn bank kontonr. Der fikk jeg allerede kalde føtter.... Har du noen erfaring med dette?

2. Er det noen tips en bør ta med seg vedr. budrunde/ økonomiske/ fortolling o.l.?

Har så innmari lyst på denne cape'n!!!

hoppe.gif

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du synes det er skummelt å oppgi kontonummer kan du jo registrere en ny mailadresse som ikke er hotmail. F.eks på http://www.start.no og så bruke denne når du registrerer deg. Da skal du ikke trenge å oppgi kontonummer. icon_smile.gif 12

Gjest Anonymous
Skrevet

Ebay er ikke skummelt.

Sørg for å få en ny mailadresse, jeg bruker frisurf og det funker fint.

Registrer deg hos PayPal på paypal.com. Da oppgir du Visanummer el.l bare til dem og ikke til "gud og hvermann" over nettet. De fleste som selger på Ebay aksepterer betaling via PayPal. Hvis de ikke gjør det er jeg litt mer skeptisk til å handle der da du muligens må oppgi kortnummer over nett for å få betalt.

Toll og moms må du regne med, samt avgift til posten eller speditør. Moms er 24% og toll avhenger av hva det er. Andre avgifter varierer.

Ebay er en kjempefin måte å skaffe seg ting man har lyst på ofte til en billig penge så ikke la deg skremme, men bruk sunn fornuft. Det finnes useriøse aktører der som alle andre steder.

B.

Skrevet

Takk for svar! Men...hvordan foregår en betalin via PayPall, jeg er passe blank på dette området se....*ler*

En hoppende glad vinterbrud1212[ Dette Innlegg er endret av: vinterbrud 010203 den 2002-04-09 08:51 ]

Gjest Anonymous
Skrevet

Ta en tur innom paypal.com og les litt der. Det står ganske godt beskrevet.

I praksis så logger du deg inn (du må være registrert) og fyller ut et skjema med hvem du vil betale til, hvor mye du vil betale og hva det gjelder osv. Og så blir pengene belastet ditt Visakort el.l uten at mottaker se ditt kortnummer.

B.

Skrevet

Har handlet flere ganger på e-bay og har bare positive erfaringer : )

• 5 år senere...
Gjest Gjest
Skrevet

men de spør etter den sikkerthetskoden også når du skal registrere deg på ebay.... er det lurt å legge denne informasjonen ut på nettet....?

Skrevet

Har du ikke fått "guidet tur" frem til PayPal, fra siden du vil betale til?

Ikke oppgi kontonummeret ditt før du har fått sluttsummen/utregningen og skal betale....

På Ebay finnes det linker direkte til PayPal. Registrer deg via de med din evnt. jobbmail (om du har mulighet til å gjøre private affærer på jobb :ler: ). Velg betalingsmåte "PayPal" da du skal logge ut og betale for varen.

Paypal er snørrsikkert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...