Gjest Lårhøna Skrevet 19. mars 2008 #1 Del Skrevet 19. mars 2008 Kjøpte ett gilde lammelår på Coop Mega. Det var 3 kg. Frossent. Nå har jeg tatt det opp og tint det. Har ikke tatt det ut av plasten enda da. Skal ha det til middag i morra. Men det jeg lurer på nå, er: Skal jeg ta det ut av plasten, og strø på salt og pepper, og stikke inn hvitløk i kveld? Eller skal det bare stå i kjøleskapet til i morra? Hva når det er ferdig stekt, når man skal skjere i det, hva med beinet da? Man får jo ikke fine skiver av lammelåret da..... Har aldrig laget slik før jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2008 #2 Del Skrevet 19. mars 2008 Sett det gjerne inn med krydder i dag, så får det mer tid til å sette smak Ønsker du en stek som er lett å skjære i fine skiver går det an å ta av benet og surre steken før tilberedning. Men mange synes det ser flottere ut når man kan se at det er et lammelår, og kan fint leve med at man må ta hensyn til benet når man skal servere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 19. mars 2008 #3 Del Skrevet 19. mars 2008 Ikke glem rosmarin..... :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lårhøna Skrevet 19. mars 2008 #4 Del Skrevet 19. mars 2008 Ikke glem rosmarin..... :-D De hdde ikke det på butikken, men det går vel uten??????? Hviis ikke er det krise, får 4 middagsgjester i morra.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2008 #5 Del Skrevet 20. mars 2008 De hdde ikke det på butikken, men det går vel uten??????? Hviis ikke er det krise, får 4 middagsgjester i morra.... Krydre litt med dill og/eller gressløk, det gjør samme susen som rosmarin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 20. mars 2008 #6 Del Skrevet 20. mars 2008 Jeg foreslår å krydre med timian i stedet for rosmarin, det passer godt til lam. Og sjekk på forhånd at det ikke er for langt til å få inn i ovnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Black Eyed Susan Skrevet 20. mars 2008 #7 Del Skrevet 20. mars 2008 Krydre litt med dill og/eller gressløk, det gjør samme susen som rosmarin! Hm....det er jeg ikke enig i! Høres igrunnen forferdelig ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå