Gjest Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Jeg har ikke strikket på evigheter, men fant en oppskrift jeg ville ha. Problemet er at jeg husker jo ikke hvordan det her funker. Strikker man først fra venstre pinne til høyre, og så tilbake eller bytter man om eller hvordan gjør man det, husker absolutt ingenting og det er vanskelig..
LukaFrost Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Bruk vår venn Google og søk på "strikkeskole". En side jeg har brukt endel er http://www.garnstudio.com/lang/no/skole/strikk_index.php Jeg skjønner problemet ditt, for jeg har store problemer med å lese strikkeoppskrifter. Det blir i overkant mange forkortelser, men skjønner mer når ejg ser illustrasjoner og forklaring til de. Noen av de i alle fall. De som jobber i garnforretninger er ofte behjelpelige om det er noe du har problem med. Lykke til!
Dru Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Jeg har ikke strikket på evigheter, men fant en oppskrift jeg ville ha. Problemet er at jeg husker jo ikke hvordan det her funker. Strikker man først fra venstre pinne til høyre, og så tilbake eller bytter man om eller hvordan gjør man det, husker absolutt ingenting og det er vanskelig.. Med mindre du er keivhendt så er det fra venstre til høyre. Når pinnen er ferdig så flytter du den "fulle" pinnen fra høyre til venstre hånd og gjentar. Hvis det skal være glattstrikk så må du strikke annenhver pinne rett og vrang, hvis det er rillestrikk så kjører du bare på med rett hele veien.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 Med mindre du er keivhendt så er det fra venstre til høyre. Der tror jeg du tar feil. Man strikker da fra høyre mot venstre.
Kristin Skrevet 20. mars 2008 #5 Skrevet 20. mars 2008 Der tror jeg du tar feil. Man strikker da fra høyre mot venstre. Man har maskene på venstre pinne og strikker dem over på høyre pinne. Samme retning som man leser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå