Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan renser dere huden ? Noen sier at ansiktet skal være tørt og andre sier det skal være dryppende vått ? Hvordan gjøre dere det ?

Og hvor lenge masserer dere renseproduktet inni huden , og hvor mange ganger skyller dere ? Jeg fukter hendene og litt ansiktet og masserer kanskje bare 30 sek. og skyller grundig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står vel i bruksanvisningen til de ulike renseproduktene..? Er forskjellig fra produkt til produkt.

Skrevet

Spørsmålet er da hvordan dere gjør det.

Skrevet

Med rensekremer, mousse og gel tar man som regel vann i ansiktet først, så litt produkt i hendene og fordeler det på ansiktet til det skummer og skyller av lunka vann.

Rensemelker skal vanligvis brukes på tørt ansikt, men ikke alltid. Da tar du litt i hendene og gnir det på ansiktet og skylder av med lunka vann.

Skrevet

Jeg skyller ansiktet med vann når jeg dusjer, et par dager i uka bruker jeg peeling.

Hadde jeg brukt sminke hver dag, vill jeg forhåpentligvis vært mer nøye med rensen. Men her er det kun en runde med mascarakosten i det daglige.

Skrevet

Jeg fukter ansiktet, masserer inn og skyller av.

Skrevet

Jeg fukter ansiktet med vann, og får bort så mye av maskara osv jeg kan med det. Og så renser jeg med moussen til vaseline intensive care. den blå:) superfornøyd med denne selv. Men jeg bruker ikke stort mer enn litt pudder og maskara til daglig...

Skrevet

Med dei ansiktsvaskane eg har brukt (Dior, Estee Lauder, Guinot ++) så har eg fukta fjeset, tatt ut litt krem/gel og massert det inn i fjeset i ca eit minutt. Så vaskar eg fjeset til det kjennest ut som om alt er borte vekk.

Gjest Chili Pepper
Skrevet

Jeg bruker Dr. Hauschka. Det skal masseres inn i huden med vann.

Gjest Sille
Skrevet

I dusjen har jeg en ansiktsrens som skal brukes på fuktig hud, og som skylles av etterpå.

Om kveldene bruker jeg en rens fra Dior - et par "pump" på en bomullsdott som jeg da renser ansiktet med. Til øynene bruker jeg Biotherms øyensminkefjerner (geleutgaven), samme prinsipp som Diorrensen.

Gjest Tigerjente
Skrevet

Har to rensar eg brukar no. Med skummet; har skumm i hånda og masserer det inn i tørr hud, vaskar av med klut.

Med kremmen; har krem på ein bommullspads og smørar utover, så masserar eg for å få renseeffekten. Vaskar av med klut.

Gjest Raptuza
Skrevet

Tar renselotion på tørr hud og vaskar av med veldig våt klut, som skylles. Etterpå tar eg på ansiktsvatn på ein bomullstdott og stryk over ansiktet.

Gjest *smak*
Skrevet

Jeg renser huden med rensemelk (fra body shop) og ansiktsvann fra (body shop), deretter smører jeg inn huden med nattkrem fra (body shop). Innimellom tar jeg en avkjølende ansiktsmaske fra (body shop) da jeg har tendenser til tørr hud i fjeset om vinteren..

Skrevet

Jeg fukter ansiktet, vasker og masserer med Dermalogica Ultracalming Cleanser og vasker av med vann.

Skrevet

Morningen:

Clarins toner på tørr hud, ansikt og hals. Så Clarins morning aqua essence (usikker på stavingen). Den er full av vitaminer o.l. og føles som et skikkelig energiboost for ansiktet om morningen!

Kveld:

L'oreals øyesminkefjerner på øyesminken (liker ikke denne så godtd), så Clarins rensemelk på hele ansiktet, og hals. Så er det Clarins toner igjen, også denne i hele ansikt og hals, og til slutt Elizabeth Arden sin Green Tea repair.

Gjest lucky!74
Skrevet

Morgen: skyller ansiktet med masse varmt vann så porene åpner seg, masserer inn DDF sin brightening cleanser å lar den virke et minutt så syren i rensen får senket ph i huden. Skyller til slutt av rensen før jeg tar på div kremer.

Kveld: samme som morgen men peeler også huden med DDF sin Clarifying enzyme complex. Legger div masker ca 6kvelder i uka. Avslutter med natt og øyekrem.

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Jeg bruker forskjellige renser etter hudtilstand (olje, melk, krem), men alle har det til felles at jeg bruker dem på tørr hud, for deretter å skylle. I tillegg har jeg en ansiktsvask i dusjen, som masseres inn på fuktig hud til det skummer.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg dusjer stort sett om morgenen, og da tar jeg bare på litt fuktighetskrem etterpå og vips er jeg klar.

De gangene jeg ikke dusjer om morgenen, splæsjer jeg litt kaldt vann i ansiktet og tar litt fuktighetskrem på. Om kvelden tar jeg også bare en kjapp ansiktsvask, hvis jeg husker det...

Har helt grei hud tror jeg, så det enkle er ofte bra nok.

Skrevet

Det varierer jo fra produkt til produkt, men jeg bruker Cleansing milk fra Decleor. Denne skal masseres inn, fjernes med bommulsdott eller vann. Facial Cleanser fra MD Formulations er litt annerledes, den skal påføres, masseres inn, tilsette vann, massere mer og så skylle av. Tungvint :ler:

Gjest Rosin
Skrevet

Morgen, dusjer ca 5 dager i uken. Omtrent halvparten av disse gangene bruker jeg lactasyd i ansiktet. Dette skylles av med vann fra dusjen. Resten av gangene bare vann. De dagene jeg ikke dusjer, bruker jeg en vaskeklut med vann.

Kveld, en vaskeklut med vann, HVIS jeg husker det.

Bruker ikke sminke til hverdags. Og så og si ikke til fest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...