Gå til innhold

Ser kvinner annerledes på menn om de leier eller eier

Anbefalte innlegg

Gjest Sorte Orm
Skrevet

Det lurer jeg på. Om kvinner har forskjellige syn på om en mann leier eller om han eier eget hus eller leilighet. Og om det er noen forskjell hva er forskjellen ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke si jeg ser anderledes på menn som leier eller eier! Det er da mange ting som spiller inn for at de har det som de har det. Og jeg ser ikke sånn ut fra spørsmålet at det ene er noe mer negativt enn det andre. :)

Skrevet

Nei, jeg gjør ikke det, men bor han hjemme hos mor så...

Gjest Gjest_pippi_*
Skrevet

det bryr meg ingen verdens ting om fyren leier eller eier.. Det er viktige ting som spiller inn! Men jeg kan godt tenke meg at det er damer litt mer materialistiske som bryr seg.. men for MEG spiller det ingen rolle..

Gjest lissi32
Skrevet

Etter litt tid i dataverden har jeg skjønt at noen ser på dette, og dømmer din økonomi utfra det. Eier man ingenting er man kanskje ikke kredittverdig heller...

Men de som tror det får jo bare tro og dømme ut fra det.

Gjest Tigress
Skrevet

Har lite eller ingenting å seie. Eg vil i alle fall heller ha ein offiser i Forsvarsleigenheit enn ein sjølveigar i Kollen.

Skrevet

Akkurat det har ikke stort å si for meg... Så lenge han ikke fortsatt bor sammen med mor, som nevnt tidligere i tråden :hoho:

Skrevet (endret)

Det kan være så mye materialistisk det vil, men en mann på 40 i leid sokkel-leilighet er faktisk ikke særlig tiltrekkende for meg.

Men jeg er enig i at offiser i forsvarsbolig er helt fint.

Altså kommer det an på omstendighetene

Endret av Nabodama
Gjest Casey
Skrevet
Det lurer jeg på. Om kvinner har forskjellige syn på om en mann leier eller om han eier eget hus eller leilighet. Og om det er noen forskjell hva er forskjellen ?

Dette spørsmålet har blitt stilt på KG før...

Ja, det betyr noe. Hvis det er temporært at mannen leier er det greit. Men på sikt bør han kjøpe og eie sin egen bolig. Dersom mannen kjøper betyr det at han tenker investering i egen formue, fremfor at pengene går til andre.

Gjest Gjest
Skrevet

Kommer an på årsak og alder. Vi leier selv i en alder av 30, fordi vi ikke har ønsket å etablere oss permanent her vi bor, men har hatt jobb her noen år. Nå kommer vi nok imidlertid til å kjøpe noe snart, et annet sted.

Uansett; jeg kjenner flere som kommer til å fortsette å leie noen år framover blant annet fordi de er single uten fast jobb (selvstendig næringsdrivende med ok, men variabel inntekt). Om man skal bo i sentrale områder har man ikke alltid sjans til å få nok lån da. De kan da være like attraktive for det. Forsvarsleilighet eller andre typer tjenestebolig er heller ikke negativt, blant annet jobbet jeg en stund et sted hvor husleien i tjenesteboligene var veldig lav i forhold til markedsleie, og skjønner jo at folk ikke kjøper da, i hvert fall ikke med det første.

Det jeg skal innrømme betyr noe er om han har orden på økonomien - de jeg vet om som leier i godt voksen alder har ofte gjeldsproblemer av ulike slag, jobb (om man er ufør blir dét en vurderingssak, hvordan man fungerer) og vilje til å kanskje ville etablere seg mer fast sammen med meg om det blir aktuelt.

Om han bor hjemme trekker det definitivt ned, særlig om det er for mer enn noen måneder mellom jobber/boliger.

Gjest Casey
Skrevet
Kommer an på årsak og alder. Vi leier selv i en alder av 30, fordi vi ikke har ønsket å etablere oss permanent her vi bor, men har hatt jobb her noen år. Nå kommer vi nok imidlertid til å kjøpe noe snart, et annet sted.

Uansett; jeg kjenner flere som kommer til å fortsette å leie noen år framover blant annet fordi de er single uten fast jobb (selvstendig næringsdrivende med ok, men variabel inntekt). Om man skal bo i sentrale områder har man ikke alltid sjans til å få nok lån da. De kan da være like attraktive for det. Forsvarsleilighet eller andre typer tjenestebolig er heller ikke negativt, blant annet jobbet jeg en stund et sted hvor husleien i tjenesteboligene var veldig lav i forhold til markedsleie, og skjønner jo at folk ikke kjøper da, i hvert fall ikke med det første.

Det jeg skal innrømme betyr noe er om han har orden på økonomien - de jeg vet om som leier i godt voksen alder har ofte gjeldsproblemer av ulike slag, jobb (om man er ufør blir dét en vurderingssak, hvordan man fungerer) og vilje til å kanskje ville etablere seg mer fast sammen med meg om det blir aktuelt.

Om han bor hjemme trekker det definitivt ned, særlig om det er for mer enn noen måneder mellom jobber/boliger.

Er enig i det.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis han er over 30 og fortsatt leier... da er han uaktuell. Det sier litt om at han har helt feile prioriteringer i forhold til det jeg har.

Skrevet

Det kommer vel litt an paa. I min alder er det ikke saa vanlig aa eie, siden mange av mitt aar fremdeles er studenter.

Jeg tenker ikke saa mye over om han leier eller eier, for aa vaere helt aerlig.

Gjest Yihaa
Skrevet (endret)

Ja, det vil jeg si ut fra egne preferanser.

Jeg er 37 og hvis jeg nå traff en mann som leide (og det her ikke var snakk om en midlertidig periode mellom salg av gammel <--> kjøp av ny leilighet), ville nok sett på det som noe litt negativt. Uten at jeg ville legge altfor mye vekt på det selvfølgelig.

Jeg liker at en voksen mann har etablert seg på en eller annen måte.

Endret av Yihaa
Gjest Gjest
Skrevet

Det er et særnorsk fenomen å absolutt måtte eie; i veldig mange land er det mye vanligere å leie. Og det kan ofte lønne seg å leie, i motsetning til hva mange tror.

Skrevet

for meg så kommer det helt ann på aldern tror jeg?! og kanskje omstendighetene rundt..men jeg hadde aldri i mitt liv valgt bort noen bare fordi de leier...

Skrevet
Nei, jeg gjør ikke det, men bor han hjemme hos mor så...

:ler: Men sant det!

Skrevet

Ja vi eier en leilighet, og selv om jeg deler økonomien med min samboer hadde jeg klart å betale alt selv om jeg ble nødt til det. Hvis jeg hadde møtt en mann som hadde leid uten noen spesiell grunn ville jeg tenkt at han ikke klarte å styre økonomien sin veldig bra. Jeg har en kollega som ikke vil eie fordi han synes det er for permanent... En slik mann ville jeg styrt unna fordi jeg ville ønsket å finne en mann som er klar for å etablere seg om jeg var singel.

Selvsagt, om han er nyutdannet og/eller ønsker å legge seg opp litt kaptial før han kjøper blir det noe annet. Det kan være mange grunner til at det er "greit" at mannen leier.

Skrevet (endret)

Nei. :) - Og om mora er grei, gjør det ikkeno om han bor i foreldrehjemmet, heller. Og med boligprisene er det ikke alle som har penger til å kjøpe, så det skjønner jeg godt.

Endret av Pax

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...