Gjest Silje20 Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Ble litt inspirert til å skrive/spørre om råd, når jeg fikk se "hobbytråden". Det har seg slik at jeg liker en gutt, en fantastisk sådan. Vi er bare venner, selv om jeg ønsker noe mer. Jeg har prøvd å hinte, men han er vanskelig å nå fram til. Selv om han er 22, så er han ikke som andre. Han driver ikke på med jenter, og han sier selv at han aldri har hatt kjæreste/vært forelsket. Har vært på fest med ham, og jeg/andre har flørtet med ham, men han vil rett og slett verken kysse eller det som verre er Er det normalt at gutter på hans alder er så oppslukte av en sport, at de ikke bryr seg om jenter?? Han er utrolig pen og snill, så det er frustrerende, og nei, han er ikke homofil. Hovedproblemet er hobbyen hans. Han er svært oppslukt av Nhl, altså ishockeyligaen i USA/Canada. På grunn av tidsforskjeller, så spilles kampene mens det er natt i Norge, og det gjør at han snur døgnet, og det er vanskelig å nå ham. Han sover om dagen, og mobilen er ofte avslått. MSN bruker han nesten aldri. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Vil jo ikke si direkte at jeg er forelsket i ham. Har prøvd å følge med og lese om Nhl for å ha noe å prate om, og da blir han engasjert. Men jeg er jo egentlig ikke interessert i Nhl, så det begynner å bli slitsomt. Har noen av dere vært borti noen slike sportsidioter? Dette er ekstreme saker, og jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre :gråte:
Gjest flott Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Før var jeg så og si sammen med en sportsidiot til de grader! Det irriterte vettet av meg. Han var oppslukt av baseball-ligaen i usa, fotballen i europa (spilte ingen rolle hvilket land, norge, england, spania, italia, tyskland), biler etc etc.. uansett hva slags sport det var, så bare MåTTE han se på tv/delta etc.. han avlyste dater for og se kamper, han ringte meg ikke pga han skulle spille volley på stranda etc---- sto opp midt på natta for og sjekke resultater fra forskjellige kamper etc... Jeg klarte det bare ikke, og har i 3 år vørt samboer med en som, forresten, skifter kanal hvis han ser fotball er på neida, det har ingenting med saken og gjøre, for han andre viste seg og vøre en drittsekk uansett... men hvis de er så opphengte i sport at de setter til side alt annet, og at de ikke engang kan kysse en jente pga det... kanskje han rett og slett ikke er interessert i deg eller noen andre akkurat nå? jeg ville uansett tatt det opp med ham, hvis du er forelska mener jeg...
Gjest Silje20 Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Snakke ja, det høres så enkelt ut Han er neppe interessert i noen, han har sagt til meg at han kan tenke seg å bo alene resten av livet Men han er en fantastisk gutt, noe mine veninner også la merke til når han var i bursdagen min. Jeg vil ikke skremme ham bort med mine følelser, men jeg kan heller ikke gi slipp på ham. Det finnes ingen andre som han :rødme: Jeg tror han er så besatt av denne sporten, at han rett og slett har mistet lysten på jenter og forhold...jeg vet ikke. Var ute med ham og to kamerater av ham, og når han dro for å kjøpe øl, snakket jeg litt raskt med kameratene. De hadde aldri hørt han snakke om jenter osv. De diskuterte som regel alltid sport/og litt studier. Vi ble småfulle, og jeg sa at jeg var glad i ham osv, og han ga meg masse komplimenter osv. Men jeg skjønte fort at det ikke kom til å bli noe fysisk kontakt, mer enn klem. Vennene hans spurte ham senere hva han synes om meg, og han sa visstnok at han likte meg godt, og at jeg var utrolig pen. Men det blir aldri noe...er han redd for at jeg skal ødelegge hans sportsverden?? Er dette noe som går over? Huff, det er vanskelig :love:
maren Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 Er det mulig at du er så betatt av han fordi han er så vanskelig å få kontakt med? Det har lurt meg før, kanskje han ikke er så veldig interessant egentlig...
Gjest Silje20 Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 Nei, det er ikke noe slikt. Han er rett og slett fantastisk :rødme: Pen, sjarmerende og veldig smart (flere som også oppfatter ham slik). Kan snakke med ham om alt mulig, når vi først har fått kontakt. Han er ikke den typen som er lukket, fordi han en dum/har lite å komme med. Han er overhode ikke sjenert, men jeg merker at han ikke liker å slippe folk nært innpå seg. Disse kameratene her i byen er ikke barndomskameratene hans (studiekamerater), og de sa også at han holder dem på en viss avstand. Jeg vet han har barndomsvenner fra hjemplassen som han er closer med, men de kjenner jeg ikke. Det er altså ingen omveier for å komme inn i sjelen hans :gjeiper: Har prøvd å gjøre ham sjalu, både på byen/ved hjelp av historier. Men det nytter ikke. Vanskeligste typen altså...skulle aldri ha møtt han...hehe. Hvordan kommer man innpå slike gutter? noen må jo ha erfaring.
Frk Johansen Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 Hvis han er så oppslukt av sport og med de tidene på døgnet, hva driver han med da egentlig? For en i normal jobb vil det jo begrense seg i lengden tenker jeg. Greit å sitte oppe i helgen eller en kveld i uka men hvem orker å legge seg og sove bare noen få timer før klokka kimer ved 6-7 tiden?
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2008 #7 Skrevet 19. mars 2008 Men vil du virkelig være i et forhold med en som kommer til å sette deg på 2.plass? Og det for en haug menn som ikke har bedre for seg enn å tasse rundt med knivblad på føttene og krangle om en puck? Når han blir voksen ( 22 er jo knapt forbi bleiestadiet :hihi:) så kan det jo hende han ser at det finnes andre ting der ute, men trives han med å være sånn så ser han nok ingen grunn til å forandre på noe. Og, nei, du kan ikke forandre han. Og så skal jeg svare på; Hvordan kommer man innpå slike gutter? noen må jo ha erfaring. Du kommer innpå de ved å imitere interessene deres. Elsk de samme lagene, husk resultater, og virk genuint interessert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå