Gå til innhold

Venezuela

Anbefalte innlegg

Gjest Dixie i.i
Skrevet

Hei.

Driver å planlegger høstens tur, og det ser ut til at vi drar til Venezuela. Er det noen her som har vært der og kan anbefale det eller fraråde det? Og hvor burde vi dra? Valget står mellom Playa el Agua og Playa Puerto Cruz. Har inntrykk av at strendene er finest på Playa Puerto Cruz, men at det kanskje er mest liv i Playa el Agua.... Inspill mottas med takk!!

Og selfølgelig tips på hva man må gjøre, ha med, tenke på osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Playa el agua ligger ikke så langt fra Porlamar som er den største byen på Isla Margarita, så sånn sett bor man mer sentralt på Playa el agua. Ellers så er øya liten så hvis man leier bil er det lett å kjøre til andre strender.

Jeg har vært i Venezula flere ganger, og anbefaler at man drar til Choroni som ligger på fastlandet. Et fantastisk sted med vakre strender og ikke for mye turister.

http://www.freelancer.com.ar/choroni-venezuela.htm

Ellers så bør man dra til Los Roques som er en nasjonalpark ved kysten. Litt dyrt men hvis man har råd, så dra dit på en helgetur. Der ligger noen av verdens vakreste strender!

Blir man lei av å ligge på stranda, kan man fly til Merida, som ligger 2 timer med fly fra hovedstaden. Da er man i Andesfjellene hvor kulturen og folkelivet er annerledes enn ved kysten. Mange muligheter for fjellvandring og toppturer for de som liker det.

Jeg synes at Venezuela er fantastisk vakkert. Det er så mye å se og gjøre der. Jeg vil ikke anbefale dere å bli hele ferien på Isla Margarita, men også ta turen inn til fastlandet for å se noen av nasjonalparkene eller byene.

Gjest Gjest
Skrevet
det er bare dø fisk som flyter med strømmen

Nei, sundy, det heter DØD fisk :) Du bruker verbet "dø", og det blir feil.

• 6 måneder senere...
Skrevet

kan man veksle norske kroner der nede? eller bør man ha med dollar? euro??

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

Hei. vi var på Isla M ifjor, husker ikke helt hva stedet het, har hørt at det blåser endel på El aqua, kjørte innom der på en rundreise og da så vi det. Noen jenter fortalte at de ikke gikk trygt der uten å ha med en mann. Mye narkotika der også.

Vi lå på et hotell som lå utenfor allfarvei, trygt og bevoktet.

Når det gjelder valuta anbefales det å ha med dollar. Og veksle på svartemarkedet selv det var ulovlig var det lov?!? Vi vekslet til det dobbelte på et informasjonmøte Star Tour hadde enn vi fikk på hotellet.

Jeg skal ikke tilbake. Har vært der og det er nok. Anbefaler båttur til Coche

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...