Gå til innhold

Gravid selskapskjole

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Trenger litt hjelp her til å finne en kjole jeg kan bruke når jeg skal i bryllup. Jeg har 4 uker igjen til termin når bryllupet står.

Antrekk er mørk dress.

Gidder ikke legge flere tusen i en kjole jeg får brukt en gang, så om det er noen som vet om noen billigere kjoler noe sted?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Lille meg_*
Skrevet
Trenger litt hjelp her til å finne en kjole jeg kan bruke når jeg skal i bryllup. Jeg har 4 uker igjen til termin når bryllupet står.

Antrekk er mørk dress.

Gidder ikke legge flere tusen i en kjole jeg får brukt en gang, så om det er noen som vet om noen billigere kjoler noe sted?

Jeg har falt for denne. Billig og kan brukes når man ikke er gravid også!

Se her: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Skrevet

Lurer på om jeg en gang har hørt at man kan leie på "Den kule mage". Men kan hende det bare er salg av kjoler. Du kan jo sjekke.

Skrevet
Denne har jeg sett på, men vet ikke akkurat om det blir så fint når jeg er høygravid, for da kommer den til å henge så mye opp foran....

Det er lagt inn ekstra stoff foran slik at den henger fint med stor mage, så skjønner ikke helt hva du mener.... Jeg har seriøst vurdert denne til et bryllup i våres, jeg er vel rundt uke 29 da. Liker denne kjolen godt fordi den er lang, er kjipt dersom jeg får vann i bena og har kort kjole, ikke noe særlig lekkert med tømmerstokkbein.

Ellers kommer det en del lange kjoler med empirieliv til sommersesongen så det er godt mulig det kommer gode alternativ på den vanlige kjedebutikkene, men da er faren større for at det blir "løft" i kjolen pga magen. Ellers går det an å høre med skreddere, er ofte ikke så dyrt å få sydd en enkel kjole.

Gjest Gjest
Skrevet

Noldus: takk for link, får se litt nærmere hvordan utvalget deres er da, for jeg må nok ha XL.

Lillemy28:Jeg er stor allerede, og når jeg da er i uke 36 kommer jeg sikkert til å være enorm ;) Og, så så jeg at det sto at kjolen var for tidlig graviditet evt etter fødsel, er derfor jeg ikke er helt sikker på om den passer meg ;)

Ellers kan jeg spørre en venninne om hun vil sy en kjole til meg, da får jeg hvertfall str riktig :) Mulig jeg går for dette.

Takk for all hjelp jenter :klemmer:

Skrevet

den var jo bare nydelig! minner om en rød-løper-kjole:):):)

Skrevet

Kan man ikke ha rødt? Trodde det var hvitt og svart jeg :S

Skrevet

Tradisjonelt het det også at ingen kvinner skulle være kledd i rødt eller svart, men denne regelen blir ofte ignorert. Hvorfor man ikke skal kle seg i rødt eller svart, strides de lærde om, men det er trolig knyttet til overtro og djevelskap. Svart er også tradisjonelt sorgens farge.

"hentet fra skikkogbruk.no"

Har også hørt noe om at rød kjole betyr at du har "hatt deg" med brudgommen... Men tror ikke det er så mange som bryr seg om akkurat rødt lengre!! Har vertfall sett mange røde kjoler i bryllup jeg!

Skrevet
Tradisjonelt het det også at ingen kvinner skulle være kledd i rødt eller svart, men denne regelen blir ofte ignorert. Hvorfor man ikke skal kle seg i rødt eller svart, strides de lærde om, men det er trolig knyttet til overtro og djevelskap. Svart er også tradisjonelt sorgens farge.

"hentet fra skikkogbruk.no"

Har også hørt noe om at rød kjole betyr at du har "hatt deg" med brudgommen... Men tror ikke det er så mange som bryr seg om akkurat rødt lengre!! Har vertfall sett mange røde kjoler i bryllup jeg!

En annen grunn kan være at på eventuelle bilder så vil rødt være et blikkfang....

Som jeg har lest, er jo også det at man ikke skal "overgå" bruden. Samme som å velge hvitt, som alle vet at man ikke skal gjøre dersom bruden har hvit kjole.

:jepp:

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes denne er nydelig :)

Fin kjole, men jeg hadde ikke tenkt å legge så mye i en kjole jeg skal bruke en gang ;)

Skrevet

Den kjolen fins i andre farger også, den er bare avbildet i rødt.

Ellers er generell regel at en skal unngå hvitt, svart og rødt i bryllup. Men har likevel sett mye svart de siste årene... Kommer vel litt an på tilbehør og hvilken stil det skal være i bryllupet.

Jeg kom plutselig på en idé til en rimelig gjør det selv løsning: kjøp en litt penere topp med empirieliv og kjøp et lett chiffonstoff e.l. (husk jerseystoff e.l. til fôr) og sy det fast til toppen, da kan en lett sikre riktig lengde selv med struttemage. De fleste slike stoff trenger nemlig ikke å sys i kantene da de ikke frynser seg. Og toppen er ofte det mest kompliserte å sy.

Hmm, det må jeg jammen prøve selv! :jepp:

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg kom plutselig på en idé til en rimelig gjør det selv løsning: kjøp en litt penere topp med empirieliv og kjøp et lett chiffonstoff e.l. (husk jerseystoff e.l. til fôr) og sy det fast til toppen, da kan en lett sikre riktig lengde selv med struttemage. De fleste slike stoff trenger nemlig ikke å sys i kantene da de ikke frynser seg. Og toppen er ofte det mest kompliserte å sy.

Hmm, det må jeg jammen prøve selv! :jepp:

Det var en lur ide, den skal jeg jammen prøve ut :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...