Gå til innhold

Svigerforeldre

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Må bare få ut litt frustrasjon her!!

Blir så irritert på svigerforeldre som kjøper alt mulig dill til vårt hjem! Ting vi ikke liker og aldri ville kjøpt selv, og som vi ikke ønsker å ha/bruke! De ser noe billig og så kjøper de det!!! De kan jo i det minste spørre oss først om dette er noe vi kan tenke oss å ha! Spesielt gjelder dette ting til barna, som tallerkner og kniver og gafler i plast. Vi har nok av dette, og trenger det ikke! Blir bare stuet bort sammen med så mye annet!

Og nå kommer de med bilder de har forstørret av guttungen! Som de nok forventer å se på veggen neste gang de kommer på besøk. Bilder som er fine nok til å ha i et album, men etter min smak har de ingenting å gjøre på veggene våre! Kan de ikke spørre om vi vil ha det først!!!!

Grrrrrr!!!!!!!!!!!!

De mener det bare godt, men blir bare så innmari irritert!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Tror du får bedre resultat ved å si det til de og ikke til oss. :Nikke:

De kommer ikke til å slutte før du og mannen din sier at dere ikke vil ha det sånn.

Skrevet

Heng bildene på veggen inne på rommet til ungen. Barn synes gjerne det er stas med innrammede bilder av seg selv.

Men dere får ikke løst "problemet" før dere tar det opp med dem.

Gjest Gjest
Skrevet

Da gjør du kort prosess og kjøper det mest gyselige nips/pynt/glitre/sjokkrosa greiene du kommer over samt et forstørret bilde av svigers på sitt ikke-aller-mest-heldige.

Så tenker jeg de tar hintet. :fnise:

Skrevet

Leker barna får, som de allerede har, eller ikke bruker kan dere gi bort til frelsesarmeen, barneavdelingen på et sykehus, eller andre veledige organisasjoner. Det er helt sikkert noen andre som blir veldig glade for disse tingene :)

Det har vi gjort, selv om noe er gaver fra besteforeldre/tanter/onkler. Om de spør hvor tingene er så si det som det er, at dere ikke hadde bruk for de og derfor gav de bort til noen som trenger de mer. Blir de fornærmet så får de vel bare bli det, dere bestemmer selv hva dere vil gjøre med ting dere eier!

Skrevet

Det er lov å si at man kan begrense gaver til barna f.eks. Har en venninne som har gjort det, hun likte ikke at ungene ble så vant til at bestemor alltid hadde med en gave til dem, og sa til moren sin at hun måtte slutte med det; det går an å komme på besøk uten gave (og gavene var ofte småting selvsagt).

Når det gjelder nips og bilder osv, kjenner jeg meg godt igjen. Vi har fått massevis, og når svigers er på besøk, må hun lete lenge, for det er ikke oppe her hos oss. Jeg bor her og ikke pokker at jeg putter noe på veggen jeg ikke liker. Stort sett havner det i loppisesken...

Skrevet
Da gjør du kort prosess og kjøper det mest gyselige nips/pynt/glitre/sjokkrosa greiene du kommer over samt et forstørret bilde av svigers på sitt ikke-aller-mest-heldige.

Så tenker jeg de tar hintet. :fnise:

:ler:

Dette synes jeg var et særdeles godt forslag!

Gjest Raptuza
Skrevet

DEt er nok ein misforstått måte å visa at dei set pris på dekå....!!

Skrevet

Jeg hadde blitt aldeles smårar - og hadde nok sagt fra om at jeg prøvde å leve miljøvennlig og at det innebar færrest mulig nyanskaffelser, selv om det var gaver. Eller noe i den duren. Enig med deg, jeg får mark av dill og dall man ikke trenger.

Skrevet

Kan du ikke si at de ikke trenger å ta med noe som helst, og om de absolutt vil kjøpe noe så be de komme med en blomsterbukett, en god pose kaffe eller en flaske vin, det vil vi sette pris på! Vi har dessverre ikke plass og vi deler heller ikke samme smak så vi håper dere heller vil la være. Det må da mannen i huset kunne si til sine foreldre!

Skrevet

synst du burde være litt takknemlig jeg....

jeg ser på deg som "heldig" ...

vi får aldri noenting av svigerforeldrene mine... og misunner dere som får..... skullle gjerne hatt noen svigerforeldre som kunne kjøpe våre barn plastikk tallerkner og slikt. det kommer jo alltid godt med da vi alltid har huset fult av unger:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...