Gå til innhold

Konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Konfirmasjon
Skrevet

Hei har et spørsmål.

Da jeg og eksen har valgt å holde konfirmasjon hver for oss da familiene våres aldri har møttes og dette ikke har hvert noen solskins historie. Har fortsatt en følelse på at hun vil prøve å få krevd særtilegg alikevel. Hvordan kan jeg gå frem får å slippe å skulle betale på 2 selskaper?

Mvh

TH

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei har et spørsmål.

Da jeg og eksen har valgt å holde konfirmasjon hver for oss da familiene våres aldri har møttes og dette ikke har hvert noen solskins historie. Har fortsatt en følelse på at hun vil prøve å få krevd særtilegg alikevel. Hvordan kan jeg gå frem får å slippe å skulle betale på 2 selskaper?

Mvh

TH

Dette tror jeg du bør snakke med en advokat om.

Nå husker ikke jeg ordlyden for dette, men mener det står at bostedsforelder KAN kreve at samværsforelder deltar i kostnadene. Så lenge du holder et eget selskap mener jeg du deltar i stor grad.

Men ikke gå i den fella at det er om å gjøre å ha det fineste selskapet og de fineste gavene. Konfirmanten vil sansynligvis bare synes det er pinlig at foreldrene konkurerer, og den med dårligst økonomi vil få det meste av sympatien.

Forsøk å få til en dialog med den andre forelderen. Kansje dere begge kan ha selskapet hjemme, noe som begrenser kostnadene for begge, og kansje dere kan ha et forholdsvis likt opplegg. Det vil sansynligvis gjøre konfirmanten mest fornøyd.

Gjest Gjest
Skrevet
Hei har et spørsmål.

Jeg tror hun kan kreve gjennom NAV at du bidrar økonomisk i konfirmasjonsselskapet hun arrangerer.

Vi valgte å ikke feire sammen. Jeg betalte hele selskapet fordi jeg syntes det ble feil å kreve penger fra faren når han ikke var i selskapet. Faren hadde ingen utgifter i forbindelse med konfirmasjonen. Bortsett fra 1000 kroner i konfirmasjonsgave.

Forstår godt at dere velger å ha to selskaper. Det er viktig for konfirmanten at det er en god stemning denne dagen. Hvis det lett blir konflikter og dårlig stemning er dette en belastning for barnet. Mine barn ønsket ikke at vi skulle feire sammen. Faren ønsket ikke å ha eget selskap.

Prøv å ha en god dialog. Kanskje du kan tilby å spleise på konfirmasjonsleir og bidra med 1000 kroner til klær? Jeg ville satt pris på om barnas far hadde gjort det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...