Gjest Gjest_Konemor_* Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Mannen har reist på jobb, og fått vite at det er vanlig arbeidsdag (uten overtid) til fire. Men barnehagen stenger 12 i dag, og butikkene stenger tidligere enn vanlig. Lurer derfor på om det egentlig er halv arbeidsdag eller noe i dag.. Han har en jobb som veldig ofte prøver å snike seg unna ekstrabetalinger...
Leo Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Hvis man ikke er omfattet av en tariffavtale som sier noe annet, så er det vanlig arbeidsdag i dag.
kamela Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Er nok dessverre vanlig arbeidsdag for mange i dag - det hadde jeg også hatt om jeg ikke hadde tatt fri!
Gjest Catwoman Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 Butikkene har vel vanlig åpningstid i dag? Det er ikke ihvertfall ingen lov som sier at de må stenge tidligere. Det er på aftener (påskeaften, pinseaften, julaften, nyttårsaften) at dagen er helligdag etter et visst klokkeslett. Dagen før skjærtorsdag er ikke hellig på noen måte.
Leo Skrevet 19. mars 2008 #7 Skrevet 19. mars 2008 Dagen før skjærtorsdag er ikke hellig på noen måte. Nei, men mange butikker stenger likevel tidligere enn de pleier og Vinmonpolet stenger kl. 15.00.
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2008 #8 Skrevet 19. mars 2008 Jeg jobber på kontor og vi har halv arbeidsdag i dag. Det er jo egentlig "lørdag" i dag på en måte...
Kahlan Skrevet 19. mars 2008 #9 Skrevet 19. mars 2008 Hvor lang arbeidstiden i dag er varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass, jeg har 1 time kortere deg i dag, mens samboeren har halv dag...andre vet jeg har full dag..
Gjest Casey Skrevet 19. mars 2008 #11 Skrevet 19. mars 2008 Når stengen butikkene i dag da? Mange matbutikker stenger kl. 18.00 i dag ("mot normalt" kl. 20.00, 22.00 og 23.00).
Fat Sally Lee Skrevet 19. mars 2008 #12 Skrevet 19. mars 2008 Var sikker på at åpningstidene var som vanlig i dag, jeg! Takk!
Gjest Gjest_Bertine_* Skrevet 19. mars 2008 #13 Skrevet 19. mars 2008 Hvis man ikke er omfattet av en tariffavtale som sier noe annet, så er det vanlig arbeidsdag i dag. Man må ikke være omfattet av en tariffavtale for å ha halv arbeidsdag i dag. Jeg jobber i et privat firma, har ikke tariffavtale og er ikke organisert eller noe. Og vi jobber kun til kl. 13 på onsdag før påske.
Leo Skrevet 19. mars 2008 #14 Skrevet 19. mars 2008 Jeg jobber i et privat firma, har ikke tariffavtale og er ikke organisert eller noe. Og vi jobber kun til kl. 13 på onsdag før påske. For å si det på en litt annen måte, så plikter ikke firmaet å redusere arbeidstiden i dag med mindre dette er fastsatt i tariffavtale. De kan selvfølgelig velge å gjøre det likevel. Jeg svarte imidlertid ut fra trådstarters formulering av spørsmålet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå