monja Skrevet 6. mai 2003 #1 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg fikk plutselig for meg at jeg ville ha en litt spesiell vri på inngangen i kirka..... Vi skal ha to forlovere hver og tre brudepiker. Og til inngang skal vi ha "Bruremarsj" av Jan Magne Førde..... Så tenkte jeg at for å få med mest mulig av marsjen skulle vi lage en slags prosesjon: Brudepike Brudepike Brudepike Min forlover Hans forlover Min forlover Hans forlover Hans mor Brudgom Brud Min far (selvfølgelig har ingen sett meg før jeg kommer inn i kirken) Er dette teit? Så får liksom de andre også "gjort" litt utav inngangen?!? Var bare en ide jeg følte for å lufte litt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millamin Skrevet 6. mai 2003 #2 Del Skrevet 6. mai 2003 Synes det hørtes stilig ut.... Bare du og faren din venter litt sånn at du synes godt. På en annen side er det fantastisk flott når musikken starter og dørene går opp - og der står du og din far, klare til å gå frem til din kjære..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 6. mai 2003 #3 Del Skrevet 6. mai 2003 Synes det høres litt i overkant ut. Hvorfor skal hans far og din mor, hva med hans mor? Litt diskriminerende. Hvis jeg skulle gjort det sånn ville jeg i så fall ha kuttet ut foreldrene (bortsett fra faren din som følger deg opp). Uansett burde de andre gå en god del foran deg, slik at alle kan se deg og at du ikke drukner i de andre. Men det er lov å være kreativ å gjøre det DU vil!!! (og dropp hva andre synes...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 6. mai 2003 #4 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg ragerer litt på det at bruden ikke skal "drukne" i alle andre.. hvorfor kan ikke brudgommen synes like godt? Det er da like mye hans dag.. eller? Jeg synes det høres ut som en super plan jeg Monja :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 6. mai 2003 #5 Del Skrevet 6. mai 2003 Ok, ser jeg rotet litt med hvem som skulle og ikke. Det jeg mente med drukne i andre folk, er andre foreldre og forloverex4. Synes det er litt i overkant, men det er min mening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 6. mai 2003 #6 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg synes bruden og hennes far skal komme alene inn. Jeg var i et bryllup en gang hvor forlovere, brudens mor + brudgommens far og brudgom + brudgommens mor gikk inn rett før vielsen. Det synes jeg ble fint, så fikk de markert brudgommen også litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felix Skrevet 6. mai 2003 #7 Del Skrevet 6. mai 2003 Hos oss skjer følgende: - Brudgommen og hans forlover ankommer kirken 20 minutter før vielsen. Han vil vente ved alteret, sittende. Hans forlover vil sitte på en stol bak han. - 2 venninder vil ta i mot gjestene, og dirigere de til "riktige" plasser; Bruden til venstre og Brudgom til høyre. - Min forlover vil vente sittende på en stol bak min stol. - Kirkeklokkene vil ringe, så vil våre 2 vakre brudepiker gå opp, og sette seg øverst. - Deretter vil jeg komme inn. Jeg har valgt å gå alene opp, da min far ikke er der. Litt dumt, men sånn får det bare bli! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 6. mai 2003 #8 Del Skrevet 6. mai 2003 Min forlover og jeg kom fra frisøren (hadde en liten pause for ikke å komme for tidlig) etter at alle hadde satt seg. Da hadde svigerfar stått i døra og tatt i mot folk (det var heis opp til lokalet vi brukte til vielsen) nede ved inngangsdøra. Derfor tok han i min forlover ved armen og førte henne opp til sin plass rett før musikken starta. Vi var veldig fornøyde med det, det gjorde liksom folk oppmerksomme på at nå skulle ting starte, samtidig som hun kom seg standsmessig på plass. Inngangsmarsjen fikk jeg og pappa ha i fred. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuva77 Skrevet 6. mai 2003 #9 Del Skrevet 6. mai 2003 Synes kanskje det hørtes litt voldsomt ut, men i den rette kirken og med rett stil kan det sikkert bli veldig bra. Gå for det du og din kommende mann vil. det jo gøy med noe annet enn det helt vanlige. Selv skal jeg i tradisjon tro gå med min far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 6. mai 2003 #10 Del Skrevet 6. mai 2003 Vi skal ha prosesjon og den skal se slik ut ( min kjære og hans forlover sitter allerede øverst i koret på stolene sine,dvs står ved siden av) Min forlover Hans mor Min mor Min fadder (og tante) + min fadder (og onkel) Hans kusine + hennes mann Min søster + hennes mann Våre to barn (jente ti og gutt seks) Alle disse skal gå til sine plasser, barna skal sitte i trappen opp til koret. Så bytter vi marsj og så kommer Jeg og pappa Dette er nøye gjennomtenkt og dersom noen av dere lurer på hvorfor det kanskje mangler noen, er det fordi de faktisk mangler i det store og det hele... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 6. mai 2003 #11 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg var i et bryllup hvor de hadde prosesjon, og jeg synes det var stilig. Det var i USA da, vet ikke om det er vanlig her, men det spiller vel ingen rolle? De hadde da en forlover hver, 2 bridesmaids til bruden, 2 groomsmen til brudgommen. Prosesjonen inkluderte faktisk hele den nære familien på begge sider, siden et bryllup er en sammenføyelse av to familier. Først kom begge bestemødrene hennes med kurver og strødde roseblader oppover inngangen, så kom (brudgom, forlover og 2 groomsmen hadde sin egen prosesjon først opp langs siden faktisk) hm.. bridesmaid 1...bm2... maitron of honour...og så bruden med faren. Ganske langt imellom, og alle var på plass før bruden og faren kom frem, og musikken kom med "here comes the bride". Poenget som kanskje druknet litt her er at gjester flest fant plass først, så i preprosesjonen ble foreldre og besteforeldre fulgt opp gulvet av sønner og døtre, så de også fikk litt spotlight på denne dagen. Arrangert på forhånd såklart så det passet sammen. Sønner eller døtre som ikke trengtes til å eskortere foreldre eller besteforeldre fant plass på forhånd samtidig med øvrige gjester. Det var overhodet ikke noe snakk om at bruden "druknet" i folksomhet, det var mer som en oppbygning av at bruden kom ut, og at familien "var med". Hvis alle sitter og prater stille og venter, plutselig setter musikken igang, der er bruden ja, og der er hun ved alteret. Jah, det var jo flott... kan kanskje bli litt racer? Legg inn nok mellomrom så ikke bruden blir gående "bak" eller opp i rompa på den foran, så blir det nok veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå