Heritære Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Vi har såvidt begynt å tenke på om vi om ett par-tre år skal bygge oss ett lite, praktisk, økonomisk koselig hus. Problemet er at vi har en del "krav" til hva vi vil at huset skal inneholde. Har søkt litt lett på nettet og funnet maaaange hus, men blir liksom litt lei av å lete i alle varianter som eksisterer. Finnes det noen steder på nettet hvor man f.eks kan sette opp krav til hva ett hus skal inneholde hvor man da får opp noen forslag til hustyper og leverandører? Eller må man gå den tunge veien det er å lete i alt som finnes? Har også sett rundt meg her jeg bor nå en del hus som popper opp hvor husene mer eller mindre har ferdige elementer og huset er oppe på ett par-tre dager. Mange av disse virker som svenske leverandører, noen som vet noen navn på de?
Leo Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Har også sett rundt meg her jeg bor nå en del hus som popper opp hvor husene mer eller mindre har ferdige elementer og huset er oppe på ett par-tre dager. Mange av disse virker som svenske leverandører, noen som vet noen navn på de? Jeg ser i hvert fall at det dukker opp mange Älvsbyhus rundt omkring. Mesterhus er ikke elementhus, men de har en del nøkterne eneboliger i flere stilarter å velge mellom.
Gjest Tømrer Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 Vi har såvidt begynt å tenke på om vi om ett par-tre år skal bygge oss ett lite, praktisk, økonomisk koselig hus. Problemet er at vi har en del "krav" til hva vi vil at huset skal inneholde. Har søkt litt lett på nettet og funnet maaaange hus, men blir liksom litt lei av å lete i alle varianter som eksisterer. Finnes det noen steder på nettet hvor man f.eks kan sette opp krav til hva ett hus skal inneholde hvor man da får opp noen forslag til hustyper og leverandører? Eller må man gå den tunge veien det er å lete i alt som finnes? Har også sett rundt meg her jeg bor nå en del hus som popper opp hvor husene mer eller mindre har ferdige elementer og huset er oppe på ett par-tre dager. Mange av disse virker som svenske leverandører, noen som vet noen navn på de? Mesterhus har mange typer ferdighus. Selv om det er ferdighus så kan du forandre på ting, detter kan tømreren eller mesterhus hjelpe deg med. Hva slags parkett, fliser eller veggklednings løsninger du vil ha bestemmer du selv. Var feks. med å bygge et mesterhus til en kunde som ville ha 20cm med isolasjon i veggene, selv om kravet er 15 cm. Dessuten har de mange typer stilarter å velge mellom. Noe er sånn at man ikke kan forandre på det, men det må du nesten ringe å høre med de om. Hvis det er ting de ikke kan gjøre så kan du ta kontakt med en arkitekt eller teknisk tegner å få tegna huset som du vil. Så kan firmaet som setter det opp hjelpe deg med alt annet.
Gjest Gjest_Lotte_* Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 Hvorfor ikke få en arkitekt til å tegne huset? Oppgi dine ønsker, behov og økonimiske ramme, så tegner vedkommende akkurat det du trenger .. Mange tror det er så dyrt med arkitekt - sannheten er at det kan være langt dyrere å gjøre endringer på ferdighus .. De fleste byggfirmaene idag samarbeider med arkitektkontorer .. på den måten så betaler du ikke for arbeidet med å tegne huset .. Vi gjorde det på denne måten og det er jeg sjeleglad for idag .. Bruk heller tiden på å finne ut hva du har behov for i huset .. hvilke rom og hvilke løsninger .. Lykke til
Heritære Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. mars 2008 Hvorfor ikke få en arkitekt til å tegne huset? Oppgi dine ønsker, behov og økonimiske ramme, så tegner vedkommende akkurat det du trenger .. Mange tror det er så dyrt med arkitekt - sannheten er at det kan være langt dyrere å gjøre endringer på ferdighus .. De fleste byggfirmaene idag samarbeider med arkitektkontorer .. på den måten så betaler du ikke for arbeidet med å tegne huset .. Vi gjorde det på denne måten og det er jeg sjeleglad for idag .. Bruk heller tiden på å finne ut hva du har behov for i huset .. hvilke rom og hvilke løsninger .. Lykke til Ja, vi har allerede tenkt på det og kikket litt rundt omkring . Har vel nesten bestemt oss for å gjøre det, siden vi har ganske så klare tanker om hvordan vi vil ha det. Min samboer vil også gjerne ha ett hus som er bygd som husene i England så stilen blir vel noe ala Tyrolerhus så vi kan kombinere litt av begges ønsker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå