prinsessa Skrevet 18. mars 2008 #1 Del Skrevet 18. mars 2008 Hei! Vet ikke om dette passer inn her men. Har en DKNY veske, skulderveske i stoff med DKNY logo. Kjempefornøyd med veska men etter jeg har brukt denne vesken har jeg nå fått ødelagt 3 bankkort. Skjønner ingenting. Det rare er at jeg kjøpte denne vesken i fjor sommer og har brukt den mye siden. Men den siste 1-2 mnd har jeg altså fått ødelagt 3 bankkort. Det som skjer er at når jeg skal dra kortet får jeg bare lesefeil og får ikke brukt det. Snakket også med min venninde som har akkurat den samme vesken og det samme har skjedd flere ganger med henne. Det er jo magnet i vesken men det har jeg jo også hatt på alle de andre veskene jeg har brukt opp igjennom årene. Har hatt bankkort i snart 20 år og har aldri "ødelagt" kort før nå. Snakket med banken og de kunne heller ikke gi noen forklaring. Tenkte også på og kjøpe en sånn metallbeholder til kortet men banken sa at det ikke hadde noe og si. Andre som har opplevd det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morgan le Fay Skrevet 18. mars 2008 #2 Del Skrevet 18. mars 2008 Mythbusters på Discovery hadde en gang et program der de testet ut om det var tilfellet at kort faktisk ble avmagnetisert på den måten du skisserer, og konstaterte at dette ikke stemte. Og de forsøkte til og med med sterke magneter direkte mot kortet. Jeg tror heller at du har vært uheldig, men å kjøpe en kortholder er uansett en billig investering. Selv kjøpte jeg kortholder etter å ha ødelagt et kort ved å ha det i lommeboka sammen med en sykkelnøkkel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kitekatt Skrevet 18. mars 2008 #3 Del Skrevet 18. mars 2008 Dette vet du sikkert, men tenkte jeg skulle nevne det uansett. Har du ikke kortet i lommebok eller kortholder, og du har mobilen din i veska, vil kortet bli ødelagt...har noen ganger puttet kortet løst i jakkelomma og hatt mobilen der og da funker det ikke etterpå gitt Det samme vil jo gjelde i en veske... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 18. mars 2008 #4 Del Skrevet 18. mars 2008 Da jeg kjøpte DKNY veske for en mnd siden fikk jeg beskjed om å ikke ha bankkortet løst i veska pga magneten. De sa at det var en del folk som hadde klaget på det, så det er ikke bare deg, tydeligvis. Men som nevnt over, er kortholder en god invistering:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pupsilure Skrevet 18. mars 2008 #5 Del Skrevet 18. mars 2008 Det skjedde meg i en periode også. Fikk ødelagt tre kort på fire mnd. Byttet lommebok, den var med magnet, og da gikk det bra. Men hadde brukt denne lommeboken en stund før det skjedde første gang. Merkelig. Kortene hadde ikke ligget løst med telefonen heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ce'Nedra Skrevet 18. mars 2008 #6 Del Skrevet 18. mars 2008 Hmm.. Jeg pleier å stole på Mythbusters, men jeg har sett dette så mange ganger at jeg rett og slett vet at magneter kan ødelegge bankkort. Eksempel 1: Fikk ødelagt 3 bankkort i samme veske. Dette var før jeg hadde hørt om dette. Byttet veske, og alt ok. Eksempel 2: Lillesøs og jeg var ute i Syden, og puttet lommebøkene våre i samme veska (hennes nye veske som var helt ny). Dagen etter satt vi med to bankkort som ikke funket. Eksempel 2: Samboer'n la bankkortet sitt på en knivblokk som holdt kniver på plass ved magnetisme. Funket ikke etterpå. Så, det må nok bare være forskjell på magneter. Nå pleier jeg å sjekke om veska har magnetlås før jeg kjøper ny, men dette er jo verre for deg som allerede har en dyr veske. En kortholder tror jeg ikke vil hjelpe, men hva med sånne stygge kortholdere man får gratis i banken? Skal ikke de forhindre avmagnetisering? De er ikke akkurat så kule, men da får du i hvertfall brukt den kule veska di! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 19. mars 2008 #7 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg så også tilfeldigvis den episoden av Mythbusters, men har likevel vanskelig for å tro at det ikke er en sammenheng mellom magnet og bankkort. Jeg har opplevd et par ganger at kortet slutter å virke, og i begge tilfellene hadde lå kortet i en veske med magnetlås. Der jeg jobbet tidligere solgte vi en gang lommebøker med magnetlås, og vi fikk en god del reklamasjoner på disse kan man si... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betsy Skrevet 19. mars 2008 #8 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg har også opplevd at bankkort har blitt ødelagt av magneter. Jeg har en skoleveske, med tre lommer utenpå vesken som jeg pleier å legge henholdsvis lommebok, nøkler og mobil oppi (jeg har et ordenssystem uten like i veskene mine ). Den midterste lommen brukte jeg alltid til å putte lommeboken oppi, og bankkortet ble ødelagt tre ganger før jeg oppdaget at det var en magnet i foret på lommen. Etter det fikk lommeboken min fast plass i en av de andre lommene hvor det ikke er magnet i foret, og etter det har jeg aldri opplevd å få bankkortet ødelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ireth Carnesir Skrevet 19. mars 2008 #9 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg har også ei DKNY veske med magnetlås. Jeg liker den kjempegodt. Men den har avmagnetisert 2 splitternye bankkort. Jeg konstanterte da at det måtte være magnetlåsen på veska som gjorde det. Jeg hadde ikke bankkortet løst i veska, men i ei lommebok. Jeg tar faktisk ikke sjansen på å bruke veska flere ggr. Jeg har aldri avmeganetsiert kort før, verken før dette eller etterpå. Har lyst til å selge den, men da får jo andre samme problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinsessa Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #10 Del Skrevet 19. mars 2008 Tusen takk for mange svar, det er altså flere som har opplevd det samme. Jeg har kortet i lommeboka mi som også er fra DNKY som er en slik pung med glidelås under. Når jeg tenker meg om har jo problemet med kortene skjedd etter jeg fikk denne lommeboka til jul. Men lommeboka har ikke magnet da :klø: Merkelig dette her, får iallefall ta og kjøpe en kortholder for og se om det blir bedre. For snart tør jeg ikke bruke vesken lenger. Kan si det er ganske kipt og stå med full handlevogn på Rema en fredags ettermiddag med 2 barn og kjempelang kø og at kortet streiker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 19. mars 2008 #11 Del Skrevet 19. mars 2008 Funker det ikke å legge den i en god kortholder da? Elsker DKNY veska mi so har magnet og vil ikke ødelegge bankkortet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinsessa Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #12 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg har faktisk 2 DKNY vesker og det er bare den ene jeg har hatt problemer med kortet. Begge veskene er det magnet i også. Kanskje rett og slett det er lommeboka da?? Men denne har jo ikke magnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemesis Skrevet 20. mars 2008 #13 Del Skrevet 20. mars 2008 Du får sånn kortholder hos banken som inneholder beskyttelse for kortene. Etter at jeg fikk sånn kortholder av banken har jeg klart å holde visakortet mitt unna trøbbel. Det går også fint an å ha kortholderen i vesken med magnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Grethe_* Skrevet 26. mars 2009 #14 Del Skrevet 26. mars 2009 Hei! Vet ikke om dette passer inn her men. Har en DKNY veske, skulderveske i stoff med DKNY logo. Kjempefornøyd med veska men etter jeg har brukt denne vesken har jeg nå fått ødelagt 3 bankkort. Skjønner ingenting. Det rare er at jeg kjøpte denne vesken i fjor sommer og har brukt den mye siden. Men den siste 1-2 mnd har jeg altså fått ødelagt 3 bankkort. Det som skjer er at når jeg skal dra kortet får jeg bare lesefeil og får ikke brukt det. Snakket også med min venninde som har akkurat den samme vesken og det samme har skjedd flere ganger med henne. Det er jo magnet i vesken men det har jeg jo også hatt på alle de andre veskene jeg har brukt opp igjennom årene. Har hatt bankkort i snart 20 år og har aldri "ødelagt" kort før nå. Snakket med banken og de kunne heller ikke gi noen forklaring. Tenkte også på og kjøpe en sånn metallbeholder til kortet men banken sa at det ikke hadde noe og si. Andre som har opplevd det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå