Gå til innhold

hva gjøres ute i hage/på tomt i år?

Anbefalte innlegg

Gjest vårsnipen
Skrevet

Våren nermer seg og det planlegges.

Vi skal asfaltere i år. så blir det stelt ryddet ellers.

hva planer har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

planen er å utvide terassen, og beise den i nøttebrun.

Nye hagemøbler, og noen litt romslige blomsterkasser.

Skrevet

Vi har ingen hage, men jeg kan nesten ikke vente med å få på plass nye kurvmøbler, blomsterurner og kanskje noen ampler ute på balkongen :)

Skrevet

Kutte ned den løpske mispelhekken på den ene siden av huset og stusse den på den andre siden,

få fjernet to stubber,

flyttet div busker vekk fra vegg,

plantet ny hekk (kanskje),

rive ned og brenne lissombrønnen bak huset (herregud så mye rart man hadde i hagene på 60-tallet!),

lufte plenen og kanskje kjøre på litt mer jord her og der...

Jeg skal nok antagelig være i hagen hele sommeren :)

Gjest Helen Parr
Skrevet

Etter en skikkelig oppgradering i fjor med utvidelse av tomt, planering og legging av plen, hvor vi la skifer på den nye delen av terrassen, kjøpte nye hagemøbler, felte noen gamle trær som holdt på å råtne, og en del ommøblering og planting av nye blomster og busker er målet i år å nyte hagen mest mulig.

Vi var nemlig ikke ferdig med hageprosjektet før i slutten av august og fikk kun en utekveld på den nye terrassen.

Vårrengjøringen består av å spyle skiferen, plante noen sommerblomster i potter og sette ut hagemøblene.

Jeg gleder meg til vin på terrassen. :)

Skrevet

Vi flyttet hit i fjor vår og gjorde egentlig ingenting med hagen bortsett fra å kjøpe nye hagemøbler. I år skal vi derfor rive opp alt fra bedene rundt verandaen og starte helt på nytt med blomster der, og så blir det noen krukker/potter med blomster på verandaen i tillegg. Jeg skal også plante jordbær og urter. Verandaen ser ut til å trenge litt beis, men ellers er det meste i orden.

Skrevet
Etter en skikkelig oppgradering i fjor med utvidelse av tomt, planering og legging av plen, hvor vi la skifer på den nye delen av terrassen, kjøpte nye hagemøbler, felte noen gamle trær som holdt på å råtne, og en del ommøblering og planting av nye blomster og busker er målet i år å nyte hagen mest mulig.

Vi var nemlig ikke ferdig med hageprosjektet før i slutten av august og fikk kun en utekveld på den nye terrassen.

Vårrengjøringen består av å spyle skiferen, plante noen sommerblomster i potter og sette ut hagemøblene.

Jeg gleder meg til vin på terrassen. :)

Vi har også veldig mye å gjøre i hagen i år, bl.a legge noe skifer. Har lett div steder på nettet etter priser på skifer, men finner ikke noe særlig.

Kan du si noe om hva dere betalte pr kvadrat, eller hva det er de måler det i?

Vi sådde plen i fjor, og vi var så mye på reise, at vi ikke rakk stort mer.....åretfør bygde vi verandaer og planerte osv. I år blir det å anlegge bed, plante busker, trær og blomster.....

Og bygge noen tørrmurer av naturstein i innkjørselen. Pluss litt til.

Skrevet

http://www.hagegal.no/hagefora/weblog.php?w=286

Vi har virkelig mye vi skal gjøre i hagen. Først på planen står å fjerne mange av de største staudene og legge heller. Hellene er flate natursteiner som allerede finnes i hagen.

Det kommer også til å bli er fulltidsjobb å bekjempe ugress. Det var mer løvetann enn gress i plena i fjor.

Gjest *Mim*
Skrevet

Skal lage en ny, sydvendt uteplass i år, og ramme den inn med busker og en roseportal. Skal også fullføre et påbegynt bed fra i fjor.

Skal tvinge mannen til å snekre rammer til kjøkkenhagen og så gulrøtter, salat, reddiker, poteter og sukkererter. Skal også så noen sommerblomster og stauder.

Har tenkt til å kjøpe kirsebærtre, morelltre og plommetre, dessuten rhododendron og en skjærsmin til.

Burde planere mer i hagen, men det kommer litt an på tid og råd. Ser ut til at det blir utsatt, med andre ord.

Gjest Helen Parr
Skrevet
Vi har også veldig mye å gjøre i hagen i år, bl.a legge noe skifer. Har lett div steder på nettet etter priser på skifer, men finner ikke noe særlig.

Jeg tror kvadratmeterprisen er ca 1000 kr. inkludert legging. Skiferbrudd er billigere, men vanskligere (og dyrere) å legge. Vi har altaskifer i fallende lengder. Den er lettere å legge, men noe dyrere i innkjøp.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal lage hage fra grunnen i år. Med ny tomt full av masse....

Skal ha noen fra et hagesenter her til å hjelpe å planlegge, men har det nogenlunde klart. I sommer blir det vel mest å få plenen til å gro tenker jeg. Så kommer vel blomster og beplantning til neste år....

Men grønnsakshagen skal opp og gå i år allerede. Det er den jeg gleder meg mest til...

Så må vi olje veranda og rekkverk.. Usikekr på farge her til hvitt hus. Men vil ikke ha for mørk, ikke for gul, ikke for rød.... Hada, vanskelig!! Men morsomt å endelig ha noe man har skapt selv!!

Gjest Helen Parr
Skrevet
Skal ha noen fra et hagesenter her til å hjelpe å planlegge, men har det nogenlunde klart. I sommer blir det vel mest å få plenen til å gro tenker jeg. Så kommer vel blomster og beplantning til neste år....

Har dere vurdert ferdigplen til utrulling?

Morsomt med hage, forresten. :)

Skrevet
Jeg tror kvadratmeterprisen er ca 1000 kr. inkludert legging. Skiferbrudd er billigere, men vanskligere (og dyrere) å legge. Vi har altaskifer i fallende lengder. Den er lettere å legge, men noe dyrere i innkjøp.

Takk for svar:)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi sådde plen i fjor, og vi var så mye på reise, at vi ikke rakk stort mer.....åretfør bygde vi verandaer og planerte osv. I år blir det å anlegge bed, plante busker, trær og blomster.....

Og bygge noen tørrmurer av naturstein i innkjørselen. Pluss litt til.

Flisekompaniet har tilbud på 30x60 skifer til kr. 199 pr. kvm.

La denne typen utenfor innganspartiet vårt for et par år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...