Gjest maler'n Skrevet 18. mars 2008 #1 Del Skrevet 18. mars 2008 Heisan! Jeg skal pusse opp et lite rom i kjeller'n. Huset er fra -54 med noe fukt (er liksom ikke til å unngå ettersom det ikke ligger noe plast i gulvet. Grunnen utenfor er drenert for et par år siden. Innerveggene er isolert med 50mm treull og deretter pusset (dette ble gjort når huset ble bygget. På ytterveggene ønsker jeg kunn å male rett på murpussen (jada-jeg vet at jeg mister endel varme når jeg ikke isolerer) men ettersom disse veggene fortsatt trekker fukt fra grunnen via gulvet må jeg ha en maling som er diffusjonsåpen. Pr idag er de malt med en helt matt maling som tydeligvis har holdt godt. Noen som har forslag til malingstype? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #2 Del Skrevet 18. mars 2008 Klippet fra Jotun: Jotun Mur Silikonemulsjon Maling er en matt, værbestandig, vannavvisende, murmaling basert på silikonemulsjon med høy diffusjonsåpenhet. Inneholder middel mot overflatesopp. Jotun Mur Silikonemulsjon Maling benyttes på ubehandlet eller tidligere malt utvendig puss. Mvh Fargehandleren=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #3 Del Skrevet 18. mars 2008 Hei -og takk for svar! -men denne er vel for utvendig bruk? Jeg skal ha den i et rom i kjeller'n... Kan jeg fortsatt bruke denne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #4 Del Skrevet 18. mars 2008 Hei -og takk for svar! -men denne er vel for utvendig bruk? Jeg skal ha den i et rom i kjeller'n... Kan jeg fortsatt bruke denne? Nei, du kan ikke bruke den. Nok et bevis på at fagfolk nødvendigvis ikke kan det de dreiver med. Hvis veggen er fuktig kan du ikke male, det vil flasse. Men du kan slemme. Hey'di har slemming med forskjellig farge. I farten husker jeg: hvit, lys grå, grå og gul. Ring Hey´di, så hjelper de deg med riktig info. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2008 #5 Del Skrevet 19. mars 2008 Hei -og takk for svar! -men denne er vel for utvendig bruk? Jeg skal ha den i et rom i kjeller'n... Kan jeg fortsatt bruke denne? Sorry, leste bare det om ytterveggen jeg......... Skal lese spørsmålet skikkelog jeg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2008 #6 Del Skrevet 19. mars 2008 Tja - nå er jo spørsmålet hvor fuktig veggen kan sies å være... Men jeg antar at den trekker noe fuktighet fra gulvet ettersom det ikke finnes noe fuktsperre i gulvet. Men nå skal jeg støpe på og legge kabler i gulvet, så jeg håper jo på at jeg blir kvitt det meste av fuktighet... -Og jeg synes det er litt kjipt å skulle begrense seg til Hey'di's litt tamme fargeutvalg. Kan jeg eventuellt sjanse på å bruke en vanlig vannbasert maling? -eller er denne klin tett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2008 #7 Del Skrevet 19. mars 2008 Forstår jeg det rett NÅ så er altså innerveggen malt... og malingsfilmen sitter pent(?). Hva skal rommet brukes som? Ønsker du å male for å få det lyst, og bruker rommet som lager/ bod, så ville jeg malt ett strøk med Jotaplast 07. Mvh Fargehandleren. Og du gjest 21.53 i går... Heydi produkter har jeg ikke greie på, men å slemme utenpå tidligere malt mur, høres ikke helt rett ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2008 #8 Del Skrevet 19. mars 2008 Gjesterom skal det bli. Ser ut som en slags maling/slemming idag også - veldig matt - ser helt ok ut, bortsett fra at det er møkkete og HELT feil farge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå