Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 jeg kjemper for mine rettigheter til å kunne røyke hasj. jeg har nok av penger, og for å bli tatt med f.eks 4,5 g hasj vil man vel få en bot på maks 1000 kr (mener det er 500 da). dette vil da si i teorien at jeg vil måtte betale politiet/staten 30 000 i mnd. det igjen vil da si at: de fengsler ingen som har på seg under 5g hasj. de har jeg heller aldri på meg. de gir kun en bot. det betyr jo da at det er lov å røyke hasj så lenge man betaler for seg. nei da. jeg forstår at det ikke er sånn...lovmessig, men det BLIR jo sånn. så. hva syns dere. skal jeg gå til politiet å bare fortelle dem det? slik at jeg kan begynne å betale ned staten?
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Joda, du kan gjerne betale staten, pengene kommer vel oss alle til gode, men hva er vitsen med å gjøre det? Om det er et ledd i kampen for legalisering, så ser jeg ikke helt at det skulle være en særlig effektiv måte å kjempe for legalisering på...
Gjest StockDama Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Ser ikke helt vitsen i å gjøre det...men værsegod, betal ivei =)
Gjest vimselot Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Må le litt nå. Bare røyk du, er ingen fare, med mindre du ikke kjenner noen eller lingende.
Gjest Gjest_T.S_* Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Nei. jeg burde heller vente på om politiet banker på døra mi da. Hmmmm.....
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Jeg tipper ts er en utlogget bruker som også skriver lange og minst like logiske innlegg om dyrs følelser og problemene vennene hennes har?
venus* Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 Du kan få en kjedelig overraskelse når du forstår forskjellen på førstegangsforseelse og gjentatte forseelser..
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 Synes absolutt du burde gjøre det. Pengene kommer godt med til ruspoliklikikken for ungdom.
Gjest Gjest_T.S_* Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 Jeg tipper ts er en utlogget bruker som også skriver lange og minst like logiske innlegg om dyrs følelser og problemene vennene hennes har? Så klart. Du kan få en kjedelig overraskelse når du forstår forskjellen på førstegangsforseelse og gjentatte forseelser.. Forklar meg forskjellen. Synes absolutt du burde gjøre det. Pengene kommer godt med til ruspoliklikikken for ungdom. Ja, hvorfor ikke? Forresten. Jeg mener det er 9g man kan ha på seg nå. Mener det nylig har økt. Vet noen om det kan stemme?
Maxine Grey Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 og jeg mener det er en menneskerett å kjøre 5 kilometer fortere enn gjeldende fartsgrense ... hvor mye må jeg betale for det tro?
Gjest Gjest_T.S_* Skrevet 18. mars 2008 #11 Skrevet 18. mars 2008 og jeg mener det er en menneskerett å kjøre 5 kilometer fortere enn gjeldende fartsgrense ... hvor mye må jeg betale for det tro? ja det må du (visste du ikke det, hehe). men vi skal ikke diskutere hva som er rett og galt her, skal vi? jeg spør: burde jeg gå til politiet? Hva er forskjellen på førstegangsforseelse og gjentatte forseelser? hvordan kan det ha seg at det i de siste årene bare øker i antall mengde gram cannabis man kan ha på seg, før man eventuelt blir tatt for å drive salg av stoffet. det er jo det de ikke liker maxine grey. at det selges videre og ødelegger andres liv igjen, og at det fører til salg av tunge narkotiske stoffer, menneskesmugling, osv. Har man under 5g (eller 9) så vil man ikke bli tatt for å skade andre. Kun seg selv. Der har du forskjellen på det å kjøre for fort og det å røyke seg en joint alene. elendig eksempel
Gjest vimselot Skrevet 18. mars 2008 #12 Skrevet 18. mars 2008 (endret) Får man bot om man blir oppdaget med en femgrammer...da må andre skravle, osv. Endret 18. mars 2008 av vimselot
Kitsune Skrevet 18. mars 2008 #13 Skrevet 18. mars 2008 Spør politiet hva som er forskjell og forklar hvorfor du lurer:) Da har du det fra en pålitelig kilde, i allefall. Jeg synes du burde fortelle politiet om det, ja.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #14 Skrevet 18. mars 2008 jeg kjemper for mine rettigheter til å kunne røyke hasj. jeg har nok av penger, og for å bli tatt med f.eks 4,5 g hasj vil man vel få en bot på maks 1000 kr (mener det er 500 da). dette vil da si i teorien at jeg vil måtte betale politiet/staten 30 000 i mnd. det igjen vil da si at: de fengsler ingen som har på seg under 5g hasj. de har jeg heller aldri på meg. de gir kun en bot. det betyr jo da at det er lov å røyke hasj så lenge man betaler for seg. nei da. jeg forstår at det ikke er sånn...lovmessig, men det BLIR jo sånn. så. hva syns dere. skal jeg gå til politiet å bare fortelle dem det? slik at jeg kan begynne å betale ned staten? Anmeld dine foreldre i samme slengen...for at de har gjort deg dum. dårlige gener eller hva f du vil.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #15 Skrevet 18. mars 2008 Får man bot om man blir oppdaget med en femgrammer...da må andre skravle, osv. Ja, sant nok. Men vet du. for et år siden røyket jeg en joint midt ute på gaten. det kom en politimann fra ingensted-hen og sa: ikke røyk dette her. gå hjem og røyk det i det minste. dette hadde sikkert ikke skjedd på bygdene her i oslo () men i oslo har de forstått hva de må bruke ressurser på. og det er i allefall ikke kjøpere som kjøper hasj til eget forbruk. Spør politiet hva som er forskjell og forklar hvorfor du lurer:) Da har du det fra en pålitelig kilde, i allefall. Jeg synes du burde fortelle politiet om det, ja. ja jeg har vurdert det. mange gjør jo det for tiden. forteller politiet alt. som igjen resulterer i at de "vifter med det hvite flagget" Anmeld dine foreldre i samme slengen...for at de har gjort deg dum. dårlige gener eller hva f du vil. *griner* hehe
Gjest Eric Skrevet 18. mars 2008 #17 Skrevet 18. mars 2008 Jeg røyker ei bønne i ny og ne. kan ikke sammenlignde det med å kjøre for fort i trafikken. Folk vet så lite og har så lite grunnlag til å uttale seg, egentlig. Eric.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #18 Skrevet 18. mars 2008 jeg kjemper for mine rettigheter til å kunne røyke hasj. jeg har nok av penger, og for å bli tatt med f.eks 4,5 g hasj vil man vel få en bot på maks 1000 kr (mener det er 500 da). dette vil da si i teorien at jeg vil måtte betale politiet/staten 30 000 i mnd. det igjen vil da si at: de fengsler ingen som har på seg under 5g hasj. de har jeg heller aldri på meg. de gir kun en bot. det betyr jo da at det er lov å røyke hasj så lenge man betaler for seg. nei da. jeg forstår at det ikke er sånn...lovmessig, men det BLIR jo sånn. så. hva syns dere. skal jeg gå til politiet å bare fortelle dem det? slik at jeg kan begynne å betale ned staten? Boten du får for besittelse er minimum 3000 kr, du kan få opp til 5000 kr i bot. (Kilde) En venninne av meg ble kastet på glattcelle noen timer og fikk 3500 kr i bot for å ha kjøpt 2g (som viste seg å være 1,2g) ved Akerselva i Oslo. Vil også tro at størrelsen på boten øker ved gjentatte forseelser. Forøvrig er det synd at de hasjforkjemperne som skriver her på KG er så tjukke i hue. Dere ødelegger for oss oppegående av-og-til-røykere ved å ufrivillig bekrefte alle fordommene folk har mot folk som røyker.
Gjest Gjest_T.S_* Skrevet 18. mars 2008 #19 Skrevet 18. mars 2008 Boten du får for besittelse er minimum 3000 kr, du kan få opp til 5000 kr i bot. (Kilde) En venninne av meg ble kastet på glattcelle noen timer og fikk 3500 kr i bot for å ha kjøpt 2g (som viste seg å være 1,2g) ved Akerselva i Oslo. Vil også tro at størrelsen på boten øker ved gjentatte forseelser. Forøvrig er det synd at de hasjforkjemperne som skriver her på KG er så tjukke i hue. Dere ødelegger for oss oppegående av-og-til-røykere ved å ufrivillig bekrefte alle fordommene folk har mot folk som røyker. Den boten kommer veldig an på. Det kommer an på om man har en 0,2g eller 10 gram på seg når det kommer til boten. Politiet gir også de som kjøper på akers elva i oslo større bot. Man kommer i glattcelle hvis man kjøper der nede, men det er lite sannsynlig at det vil skje hvis en politimann f.eks hadde tilfeldigvis luktet det i fra leiligheten min (politiet liker bare ikke at dette røykes offentlig). Derfor såpass hard straff hvis man er dDUM nok til å oppsøke akers elva (herregud, er søstern din desperat eller?). Det er faktisk høyere straffer for det. Tro det eller ei. Kan du ikke i det minste fortelle hvorfor man er tjukk i hue når du kaller noen det? Begrunn i det minste, slik at man evt. kan komme med motargumenter. Det skader ikke for ditt 'intelligensnivå' her inne heller (som du later til å bry deg veldig mye om). Og for guds skyld... ikke link til et vanlig forum når du skal referere til kilder.
Gjest Gjest_T.S_* Skrevet 18. mars 2008 #20 Skrevet 18. mars 2008 Den boten kommer veldig an på. Det kommer an på om man har en 0,2g eller 10 gram på seg når det kommer til boten. Politiet gir også de som kjøper på akers elva i oslo større bot. Man kommer i glattcelle hvis man kjøper der nede, men det er lite sannsynlig at det vil skje hvis en politimann f.eks hadde tilfeldigvis luktet det i fra leiligheten min (politiet liker bare ikke at dette røykes offentlig). Derfor såpass hard straff hvis man er dDUM nok til å oppsøke akers elva (herregud, er søstern din desperat eller?). Det er faktisk høyere straffer for det. Tro det eller ei. Kan du ikke i det minste fortelle hvorfor man er tjukk i hue når du kaller noen det? Begrunn i det minste, slik at man evt. kan komme med motargumenter. Det skader ikke for ditt 'intelligensnivå' her inne heller (som du later til å bry deg veldig mye om). Og for guds skyld... ikke link til et vanlig forum når du skal referere til kilder. venninnen din. beklager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå