Imya Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Sambo snakker og tenker en del på femtiden, ikke at jeg ikke gjør det, men han tar initiativet. Han har sagt flere ganger den siste tiden at han vil at vi gifter oss. Han snakker om hva han vil gå kledd i, at han ønsker å gifte seg i skogen, og nå har han sagt at han skal fri ordentlig til meg når vi har kommet litt i orden (vi er i en flytteprosess). Jeg synes han er kjempesøt når han snakker om bryllup:) Men jeg klarer ikke å la vær å begynne å tenke, se på nettet, planlegge bare litt.-.. Når det gjelder forlovelse er han litt gammeldags og mener at man gifter seg innen et år. Er det noen som har giftet seg i skogen? Hvem vier? Jeg er ikke opptatt av noe stort og kostbart bryllup, og jeg har ikke noe i mot å stå for mye av forbredelsene selv (sy drømmekjolen selv, lage invitasjonskortene selv osv ) Jeg vil ha et utradisjonelt og kreativt bryllup og for oss begge er det bare i skogen vi kunne tenke oss å gifte oss. Vil gjerne høre andres erfaringer og tips!
*Emma* Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Jeg veit om ei (fra et annet forum) som giftet seg i en skog ja. Tror de hadde vigsler fra human etisk forbund...men det er jeg ikke helt sikker på.
Imya Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2008 Jeg veit om ei (fra et annet forum) som giftet seg i en skog ja. Tror de hadde vigsler fra human etisk forbund...men det er jeg ikke helt sikker på. Okay, takk:) Kjenner en fyr som viet noen bekjente av meg i skogen, men det var en vielse basert på personlig pagan tro, og det tror jeg ikke er så aktuelt i vårt tilfelle.
Pastor Knut Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 Okay, takk:) Kjenner en fyr som viet noen bekjente av meg i skogen, men det var en vielse basert på personlig pagan tro, og det tror jeg ikke er så aktuelt i vårt tilfelle. Naturen er et fint sted å gifte seg, og det er faktisk en tradisjon som går tilbake til før vikingtiden her i landet, når to ønsket å slå seg sammen. I Unitarforbundet vier vi rett som det er brudefolk i skogen. Ingen krav til medlemsskap, og du kan sy sammen seremonien stort sett slik du vil. Selve vigseldelen følger ordlyden som brukes ved borgerlig vielse. Her kan du lese mer, hvis interessert http://vigsel.unitarforbundet.org
lirypa Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Så spennende! Vi skal gifte oss på fjellet - så det er noe i samme stilen :rødme: Enten blir det vielse med Humanetisk Forbund eller Unitarforbundet. Sambo er medlem i Humanetisk Forbund, men jeg er ikke medlem noen steder... Det er bare å fortsette å drømme og planlegge
Imya Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. mars 2008 Naturen er et fint sted å gifte seg, og det er faktisk en tradisjon som går tilbake til før vikingtiden her i landet, når to ønsket å slå seg sammen. I Unitarforbundet vier vi rett som det er brudefolk i skogen. Ingen krav til medlemsskap, og du kan sy sammen seremonien stort sett slik du vil. Selve vigseldelen følger ordlyden som brukes ved borgerlig vielse. Her kan du lese mer, hvis interessert http://vigsel.unitarforbundet.org Hei og takk for linken. Er det slik at vigelsen ikke vil bære preg av en kristen tro? For vi har ingen tilknytning til kristendommen, og kan derfor heller ikke gifte oss "under" en gud vi ikke tror på. Leste jo det kirkelige vigelsesritualet og det var jo forsåvidt greit. Lirypa Romantisk på fjellet da! Vi er heller ikke medlem noe sted. Jeg er rotfesta i skogen,og kunne ikke tenke meg å gifte meg noe annet sted en i skogen :rødme: Hvordan gjør dere det med middag og fest?
Pastor Knut Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Hei og takk for linken. Er det slik at vigelsen ikke vil bære preg av en kristen tro? For vi har ingen tilknytning til kristendommen, og kan derfor heller ikke gifte oss "under" en gud vi ikke tror på. G-d kan godt holdes utenfor hele ritualet. Det gjør brudefolket som de vil med ved unitariske vigsler. Vi kan vie etter akkurat samme rituale som brukes ved borgerlig vigsel. G-d er ikke nevnt der.
lirypa Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Hei og takk for linken. Er det slik at vigelsen ikke vil bære preg av en kristen tro? For vi har ingen tilknytning til kristendommen, og kan derfor heller ikke gifte oss "under" en gud vi ikke tror på. Leste jo det kirkelige vigelsesritualet og det var jo forsåvidt greit. Lirypa Romantisk på fjellet da! Vi er heller ikke medlem noe sted. Jeg er rotfesta i skogen,og kunne ikke tenke meg å gifte meg noe annet sted en i skogen :rødme: Hvordan gjør dere det med middag og fest? Vi forsøker å finne en plass i nærheten av en fjellstue eller liknende hvor vi kan ha middag og fest - og der det er mulig med overnatting...det er ikke bare lett - kommer an på hvor mange vi blir. Jeg har realtivt stor familie og så ønsker vi jo også å ha venner tilstede...vi leter med lys og lykte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå