Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #1 Del Skrevet 18. mars 2008 I en oppskrift hvor man skal helle seterrømme over fisk og steke i stekepanne, kan rømmen byttes ut med noe magrere? Matyoghurt? Kesam? Creme fraiche? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 18. mars 2008 #2 Del Skrevet 18. mars 2008 Kanskje den nye crème fraîchen med 10 % fett? Matyoghurt kan også være verdt å prøve, mens kesam antakelig vil skille seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosin Skrevet 18. mars 2008 #3 Del Skrevet 18. mars 2008 Tror du skal kunne bytte ut med creme fraîche ja, men det er et særlig ikke et magrere alternativ. Husker ikke fettprosenten i hodet. Hvis du bruker lettrømme så tror jeg den bør tilsettes på slutten av koketiden. Rett før du tar det av, for hvis ikke blir konsistensen rar. Kesam og matyoughurt har mindre fett enn lettrømme igjen, og er usikker hvordan de blir ved koking/steking i stekepanne. Jeg ville vurdert å heller lage enn kald saus eller dressing av dette, og servere til maten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonemelone Skrevet 18. mars 2008 #4 Del Skrevet 18. mars 2008 I en oppskrift hvor man skal helle seterrømme over fisk og steke i stekepanne, kan rømmen byttes ut med noe magrere? Matyoghurt? Kesam? Creme fraiche? Jeg erstatter stort sett rømme med kesam!!! :-) Men til en goooood fiskerett, ville jeg spandert på meg ekte sæterrømme!!! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 18. mars 2008 #5 Del Skrevet 18. mars 2008 Creme fraiche er ikke noe magrere enn seterrømme. Det har kommet en ny type yogurt som er veldig god og som fint kan brukes som erstatning for rømme dersom man ønsker noe magrere. Den fins i tyrkisk og gresk variant, den tyrkiske er spesielt mild. Ellers kan man også bruke rømmekolle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 18. mars 2008 #6 Del Skrevet 18. mars 2008 Tror du skal kunne bytte ut med creme fraîche ja, men det er et særlig ikke et magrere alternativ. Husker ikke fettprosenten i hodet. Creme fraiche er ikke noe magrere enn seterrømme. Jo, denne er, som sagt. Seterrømme og vanlig crème fraîche har for øvrig 35 % fett, lett crème fraîche har 10 % og matyoghurt har 8 %. Jeg bruker også Tines matyoghurt i varme retter, feks curry, og det går helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flua Skrevet 18. mars 2008 #7 Del Skrevet 18. mars 2008 Jeg bruker rømmekolle til nesten alt som det skal være rømme i. Magrere og lik smak. Se link [post=http://www.tine.no/page?id=26&key=6159&cat=641]her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå