Gå til innhold

Ble sammen fordi vennene maste:(

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mann
Skrevet

Etter å ha holdt meg på matta i lengre tid så har jeg til slutt gått i baret.

Sitter og irriterer meg over hele opplegget og vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Saken er som følger:

Jeg har i lengre tid hatt kontakt med eksen. Vi er meget gode venner og jeg bryr meg veldig om henne. Alle vi kjenner maser om at vi passer så godt i sammen og burde vært i sammen og lurer på hva som er galt siden jeg ikke vil være sammen med henne og blablabla. Hun selv har sagt at hun vil være sammen med meg og lurer på hva som må til for at vi skal bli et par atter en gang.

Vi har vel havnet i senga en gang eller to i løpet av året, men hun er innforstått med at det ikke er noe mer enn det. Vi er gode venner og har det veldig fint sammen seksuelt, men jeg vil ikke noe mer.

I helga så var vi en tur på byen og vi endte opp med å ta en taxi hjem sammen til meg. På den turen så klarte hun på en eller annen måte å få meg til å si at vi var i sammen.....GRRRR.

Hvorfor i alle dager jeg sa noe så forbannet dumt aner jeg ikke. Kan skylde på at jeg var full og kåt og bare ville slippe maset, men det var vel neppe noe lurt. Husker bare hun tøt om igjen og om igjen om at alle vennene hennes maste sånn på henne og vi trengte jo ikke å bo sammen og hun kunne jo bare røyke utendørs + en hel haug annet som hun ramset opp.

Grunnen til at jeg ikke vil være sammen med henne er at selv om jeg liker henne så er jeg ikke forelsket i henne lenger. Dessuten så er mitt liv nå så kaotisk at jeg trenger å være alene og få orden på ting og tang.

Er også andre ting som jeg ikke liker, men i bunn og grunn så vil jeg bare være venner.

Hva skal jeg gjøre nå? Jeg er veldig glad i henne og vil jo helst ikke såre henne. Hun har sannsynligvis ringt alle vennene sine nå og fortalt nyheten ettersom dem har mast om dette i flere år. Å da komme tilbake og si at "han mente det ikke" er neppe populært.

Selv så er jeg egentlig litt irritert på vennene våre som maser om at vi må bli sammen hver forbaska gang jeg jeg treffer noen av dem. Hvorfor kan dem ikke passe sine egne saker?

Føler at vi begge er blitt presset til dette på en måte for å gjøre alle andre til lags :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær ærlig! Du har skapt deg dette problemet ved å si noe du ikke mente på fylla, og nå kan du hvertfall være ordentlig nok til å avslutte det på en ærlig måte.

Jeg forstår at du er glad i henne som venn... men har du noensinne tenkt på at det kunne vært bedre å kutte kontakten mellom dere en stund så hun får mulighet til å komme over deg. Noe hun helt tydelig ikke er!

Og si ifra tydelig til vennene deres at de skal slutte å blande seg inn i noe de absolutt ikke ha noe med! For hennes del! Hvis de er glad i henne... Det er ikke lett å komme seg over en fyr som ikke vil ha deg når folk går rundt å sier at dere er perfekt for hverandre osv osv til henne konstant!

Gjest Gjest_maren_*
Skrevet

Slutt å heng med eksen din hvis du ikke vil være sammen med henne da vel.

Når du vet at hun vil være med deg er det bare utnytting av henne at dere har sex. Vær litt voksen og ta ansvar for begges følelser.

Gir du noe tegn til vennene dine at du er over henne? Begynn å sjekke opp andre jenter så tar de kanskje hintet...

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Hva med å rett og slett si det du har skrevet her? At forelskelsen er borte, og at du gjerne vil at dere skal være venner, men kjærester uten forelskelse er uaktuelt fra din side. Kanskje også informere vennene deres klart og tydelig om hvordan du føler det, for det er jo tydelig noe her de ikke har forstått.

At det er upopulært å gå tilbake på det du har sagt i fylla må du nok bare bite i det, samtidig som du gjør det klart hvor alvorlig du faktisk mener det når du sier at du bare vil at dere skal være venner.

Det værste jeg vet er når folk skal fortelle meg hva de mener at jeg skal føle, for det har de for det første ikke noe belegg for å si noe om og for det andre så har de ikke noe med det! Når folk forteller meg sånt, så får de som regel høre nettopp de to tingene.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er helt klart hennes problem. Ville bare sagt det som det er, men helst på en måte slik at du har muligheten til å få sex senere.

Gjest Gjest
Skrevet

Du må bare være ærlig og si at du ikke har de rette følelsene for henne.

Minst like viktig er at du slutter å ha sex med henne. Den parten som gjerne vil gjenoppta forholdet er den som legger mest i sexen.

Skrevet
Dette er helt klart hennes problem. Ville bare sagt det som det er, men helst på en måte slik at du har muligheten til å få sex senere.

Jeg tror og håper at det var en mann som skrev dette! Og at det var på kødd...

Det er ikke hennes problem hvis han har beskrevet dette riktig er det faktisk veldig mye hans skyld som ikke gir henne mulighet til å bli ferdig med han!

Gjest Gjest_mann
Skrevet

Jeg vil være sammen med henne som kompis fordi vi har vært gjennom mye sammen og vi trives godt i lag.

Desverre så virker det som at jeg er nødt til å bryte kontakten med henne helt for å få henne og vennnen hennes til å forstå alvoret, men jeg synes dette er utrolig leit.

Veldig synd at man ikke kan være venner. Jeg har fortalt henne at jeg kun vil være venner hundre ganger og at jeg håper hun treffer noen som hun liker. Jeg kjenner jo andre som fint har funnet seg partner selv om dem er venner med ex'en. Må vi virkelig bli uvenner og/eller bryte all kontakt for å gå videre? Det føles utrolig unødvendig :(

Personlig så tror jeg at hun hadde vært i forhold for lenge siden om ikke de vennene hun har hadde mast så voldsomt om dette i årevis!

Skjønner ikke hvorfor jeg skal sjekke opp andre damer? Slik som livet mitt er nå så vil jeg helst ha minst mulig å tenke på. Har hatt et par ONS'er (Som ex'en vet om) men har ikke blitt noe mer.

Og jeg har henne ikke som venn kun for å utnytte henne! På fire år så har vi vel hatt sex ....hmmm....tja....3-4 ganger?

Ser at jeg blir nødt til å bite i det sure eplet her og fortelle henne sannheten enda en gang. En ting er å si det som det er når venner maser og hun spør. Noe helt annet å si at jeg ga feil melding i fylla. Kanskje jeg bør kutte ut all kontakt med henne i noen år for hennes skyld. Dersom det er det som trengs for å få henne til å komme seg videre så må det vel gjøres.

Kjipt opplegg.

Skrevet
Jeg vil være sammen med henne som kompis fordi vi har vært gjennom mye sammen og vi trives godt i lag.

Desverre så virker det som at jeg er nødt til å bryte kontakten med henne helt for å få henne og vennnen hennes til å forstå alvoret, men jeg synes dette er utrolig leit.

Veldig synd at man ikke kan være venner. Jeg har fortalt henne at jeg kun vil være venner hundre ganger og at jeg håper hun treffer noen som hun liker. Jeg kjenner jo andre som fint har funnet seg partner selv om dem er venner med ex'en. Må vi virkelig bli uvenner og/eller bryte all kontakt for å gå videre? Det føles utrolig unødvendig :(

Personlig så tror jeg at hun hadde vært i forhold for lenge siden om ikke de vennene hun har hadde mast så voldsomt om dette i årevis!

Skjønner ikke hvorfor jeg skal sjekke opp andre damer? Slik som livet mitt er nå så vil jeg helst ha minst mulig å tenke på. Har hatt et par ONS'er (Som ex'en vet om) men har ikke blitt noe mer.

Og jeg har henne ikke som venn kun for å utnytte henne! På fire år så har vi vel hatt sex ....hmmm....tja....3-4 ganger?

Ser at jeg blir nødt til å bite i det sure eplet her og fortelle henne sannheten enda en gang. En ting er å si det som det er når venner maser og hun spør. Noe helt annet å si at jeg ga feil melding i fylla. Kanskje jeg bør kutte ut all kontakt med henne i noen år for hennes skyld. Dersom det er det som trengs for å få henne til å komme seg videre så må det vel gjøres.

Kjipt opplegg.

jeg forstår at det er trist å gi slipp på det vennskapet dere har. men man vil jo det beste for sine venner, og noen ganger betyr det å kutte kontakten en stund. Det er fryktelig vanskelig å være forelsket, eller for den slags skyld bare litt små interresert i en kamerat som en ikke klarer å komme over... Jeg har vært den personen selv, og det er rett og slett noen av de tristeste årene i mitt liv. Selv om jeg savner noe helt utrolig den personen i mitt liv så vet jeg at jeg hadde aldri klart å bli ferdig med han uten å bryte kontakten... Forhåpentligvis klarer vi å finne tilbake til det orginale vennskapet en gang i fremtiden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...