Gjest Gjest_trist_* Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Min samboer har den tiden jeg har kjent han aldri hatt lett for å utrykke seg. Dette gjelder både når han sliter med egne problemer og ovenfor følelsene sine for meg. Jeg savner å få bekreftelse fra han men det nytter ikke uansett hvor mye jeg lirker. Når elsker ordet kommer opp er det stort sett fra meg og det samme med jeg er glad i deg. Til slutt bestemte jeg meg for å slå meg til ro med at han bare er slik og at det ikke er noe jeg får endret på. Helt til jeg for en stund tilbake fant et gammelt bursdagskort skrevet av han til den tidligere kjæresten sin. Det manglet ikke på hverken følelser eller formuleringer så hvordan skal jeg tolke dette? Var han mer glad i eksen sin eller ble han forknytt etter bruddet? Jeg vet ingen der ute kan gi meg svaret, men er det noen der ute med lignende erfaring? Hvordan kan jeg få kjæresten min til å åpne seg mer for meg?
Frk Johansen Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Min samboer er ikke så flink til å sette ord på følelsene sine, dog er han flink til å si at han elsker meg og elsker å være samme med meg. Jeg gikk en periode og ønsket å høre at jeg var den "beste" eller noe slikt men det kom aldri. Derimot når jeg hadde bursdag skrev han DET kortet til meg. Jeg stod jo med tårer i øyene over ordene hans og som han sa; det er lettere å skrive det jeg føler. Så har du ikke hatt bursdag enda så gi mannen en sjangs.
Gjest Gjest_trist_* Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Så har du ikke hatt bursdag enda så gi mannen en sjangs. Det er nettopp det som er problemet. Jeg fikk en søtt bursdagskort selv, men ikke i nærheten av det eksen hans fikk. Overreagerer jeg skikkelig nå?
Frk Johansen Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Jeg er vel tilhenger av å få ting opp til overflaten så jeg hadde rett og slett tatt det opp med han på en litt finurlig måte. Hadde vel sagt at "du, nå kunne jeg nesten blitt sjalu her over kortet du skrev til nn, sånt vil jeg også ha kjæresten"! "Hvorfor sparer du på det forresten"? Jeg hadde spurt han om det, det er vel ikke vanlig å spare på gamle brev man ikke har sendt? Kan jo være han bare har glemt å kaste det da. Vi ryddet i garasjen en gang og da dukket det opp noen toppløsbilder av hans ex fra en strandferie for mange år tilbake. Han rev de i stykker og kastet de og det var helt greit for meg. Men jeg skjønner jo veldig godt at du blir frustrert, føler du deg trygg på hans følelser for deg? Jeg sa nemlig aldri til exen min at jeg elsket han, rett og slett fordi jeg ikke gjorde det selv om han var verdens snilleste på mange måter.
Gjest Gjest_trist_* Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Jeg føler meg usikker på følelsene hans for meg, men tidligere trøstet jeg meg med at han kanskje alltid har vært slik. Nå er jeg ikke like sikker lengre. Jeg tror ikke han har ment å ta vare på det.Kortet lå i en pose, stuet vekk i en bod, med det jeg tror er hennes ting fra den gangen de var samboere. Og jeg tror egentlig ikke at han fremdeles har følelser for henne, men det gjør ikke min følelse av å være nest best noe mindre. Jeg har jo spurt han om han elsker meg og fått ja til svar, men hva annet kan han egentlig svare?
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Jeg har aldri sagt "jeg elsker deg" til samboer. Rett og slett fordi jeg ikke elsker ham. Jeg er glad i, men ikke noe mer.
Gjest NN Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 Jeg har aldri sagt "jeg elsker deg" til samboer. Rett og slett fordi jeg ikke elsker ham. Jeg er glad i, men ikke noe mer. Yepp. Det er stor forskjell på å "elske" og "å være glad i" et menneske:)
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 Kanskje du burde gi ham mer tid? For noen skal det mye til for å "jeg elsker deg". Og det forstår jeg kjempegodt, for det er det største man kan si til et menneske. Det er det største man kan føle. Hvor lenge var han og exen sammen?
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2008 #9 Skrevet 19. mars 2008 Hvis han ga mye av seg selv og viste mye følelser når han var sammen med henne, og det endte på en vond måte, så kan det hende at han bare prøver å være litt forsiktigere med å "wear his heart on his sleeves" som det heter. Det spiller egentlig ikke så stor rolle om forholdet endte vondt eller ikke. Det endte likevel. Og noen mennesker lukker seg selv bare når de ser på at, ok jeg viste masse følelser og det endte, så nå skal jeg vise mindre og kanskje det varer lenger. Med andre ord, det trenger ikke være negativt for deg at han viste mer følelser før enn nå. MEN, du finner ikke ut helt hvorfor før du snakker med han om det.
Ce'Nedra Skrevet 19. mars 2008 #10 Skrevet 19. mars 2008 Jeg tror ikke jeg ville brydd meg noe mer om dette, så lenge du har merket at han er over eksen. Som andre har nevnt her, kan han ha blitt såret og er derfor mer forsiktig, eller han trenger rett og slett bare litt mer tid på å elske deg. Samboer'n snakket lite om seg selv og viste sjelden følelser tidligere. Jeg fant etter hvert ut at det antageligvis var fordi jeg var litt sky selv. Jeg begynte gradvis å snakke mer om meg selv, og spurte han diskret om de samme tingene. Nå kommer han til meg med en gang det er noe han tenker på. Så føler du at du gir masse av deg selv? Eller har det blitt til at du også holder litt tilbake fordi du er usikker på ham? Noen må ta det første steget
Gjest Gjest_trist_* Skrevet 19. mars 2008 #11 Skrevet 19. mars 2008 Så føler du at du gir masse av deg selv? Eller har det blitt til at du også holder litt tilbake fordi du er usikker på ham? Noen må ta det første steget Nei, det går nok begge veier. Jeg har nok lettere for å si og vise at jeg er glad i han, men bortsett fra det er det lite snakk om følelser fra oss begge. Forholdet deres varte i 4 år og var vanskelig og tøft for han, vi har vært kjerester i drøyt 1 år. Det var også han som avsluttet forrige forhold med litt motvilje vet jeg. Men jeg er som sagt 100% sikker på at han er over henne, så det ligger ingen sjalusi der. Jeg får nok bare la tiden jobbe så kanskje han ser at forholdet vi har virkelig er til for å vare. Takk for svar dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå