Gjest Rosin Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Jeg har kjøpt økologisk, kjempegodt peanøttsmør på en spesialforretning. Det bestod bare av peanøtter, ingenting annet, og dermed ingenting sukker eller søtning. Nå er det ikke så ofte jeg har anledning til å reise dit. Derfor lurer jeg på er det noen som vet sånn ca hvor mye tilsatt sukker det er i peanøttsmør fra f.eks. Mills, evt andre merker peanøttsmør? Jeg finner det ikke på Mills sine hjemmesider, men det står at de har cashewnøttsmør som inneholder lite sukker. Betyr det at vanlig peanøttsmør inneholder mye? Er interessert i peanøttsmør med så lite sukker og søtningsstoff som mulig. Noen som har tips til merker, og evt hvilke matvarekjeder som fører dem?
Plym Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Jeg har Mills peanøttsmør i kjøleskapet, og i den er det 7 g sukker pr. 100 g.
Gjest Elfrida Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Nå vet ikke jeg hvor du bor, men jeg har funnet økologisk peanøttsmør på Ultra på Bryn i Oslo. Regner med at flere Ultra-butikker har det.
Gjest Rosin Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Jeg har Mills peanøttsmør i kjøleskapet, og i den er det 7 g sukker pr. 100 g. Takk for hjelpen! Nå vet ikke jeg hvor du bor, men jeg har funnet økologisk peanøttsmør på Ultra på Bryn i Oslo. Regner med at flere Ultra-butikker har det. Takk for tips. Vi har en ultra ikke så langt unna, så kanskje jeg får legge turen hjem fra jobb innom
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Hvis du har en helsekost i nærheten så kan det være verdt å ta turen innom dit. Der har de ofte mange forskjellige typer peanøtt og andre nøttesmør, gjerne økologiske og uten sukker.
Gjest Rosin Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Hvis du har en helsekost i nærheten så kan det være verdt å ta turen innom dit. Der har de ofte mange forskjellige typer peanøtt og andre nøttesmør, gjerne økologiske og uten sukker. Godt tips. Helsekost har jeg ganske nært
Gjest Catwoman Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 Meny har også peanøttsmør laget av bare peanøtter. Av typen meridian foods. Også kan du bestille på www.kinsarvik.no
Gjest Rosin Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 Det var meny jeg kom meg til først (det er en stund siden nå). Der fikk jeg tak i kjempegodt økologisk peanøttsmør, med hele 99.3% peanøtter (resten var salt). For andre som liker godt peanøttsmør, kan jeg opplyse at det heter: Green Choice Peanut Butter og kostet 29.90 for 340 gr. Typen crunchy, dvs det er biter i det, ikke helt finmalt.
Gjest gg Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Hvis du har stavmikser med "knusebeger" eller blender er det veldig enkelt å lage eget peanøttsmør som blir fantastisk nydelig: Hell i så masse peanøtter du ønsker og spe eventuelt med bittelitt olje hvis du syns den blir tørr - nydelig!!!
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 Er det noen som har et glass Mills peanøttsmør stående som kan oppgi næringsinnholdet? Proteiner, totalt antall karbohydrater og fett.
Gjest Catwoman Skrevet 29. mars 2008 #11 Skrevet 29. mars 2008 http://www.matvareguiden.no/matvare8924.asp - se her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå