Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som sliter med å finne fundation som dekker kviser bra nokk. Er det forgjeves å lete, eller har noen prøvd en fundation som virkelig dekker kviser BRA? Hun er vel nokså normal ellers i huden bortsett fra kvisene i kinn panne og noen på hake.

Noen som vet om et produkt som fjerne kviser, så tips gjerne om det også. Hun har prøvd mye, til og med produkter som har vært reseptbelagt, men disse har hatt noen uheldige bivirkninger (og så koster det jo flesk).

TAKK!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytende foundation er ikke så bra for kvisete hud. Men mineral foundation kan hun prøve. I.D er det jeg har prøvd og de dekker kvisene bra , og motvirker kviser også . Mineral foundation er bra mot akne,tørr hud osv.

Skrevet

Jeg vil anbefale Glo minerals. Superdekkende er den ikke, men man kan bygge opp dekkevnen. Jeg bruker det pressede og er godt fornøyd.

Jeg har selv slitt i årevis med problemhud. For min del var ryggen aller verst. Ansiktet var dominert av komedoner, fet hud og enkelte kviser i panne, rundt nesen, haka og langs kjeven. Jeg også prøvde alt. Helt fra bunnen av behandlingsstigen og til toppen, hvor jeg er nå. Nå er jeg over halvveis i en Roaccutankur og jeg har aldri sett bedre ut. Jeg har turd meg ut uten sminke, jeg var i svømmebasseng i bikini i går, for første gang på minst 8 år om ikke lenger.

Jeg bekymrer meg ikke for huden på ryggen lengre. :-D

Det jeg vil anbefale henne er å be om tetracykliner, hvis hun ikke har prøvd det før. Noen typer tetracykliner er litt mildere enn andre. Jeg mener tetralysal er litt mildere enn oxytetral, rent bivirkningsmessig. Jeg ble fikk hvertfall ikke den kvalmen på tetralysal, som oxytetral kunne gi meg etter dagens første dosering. Oxytetral er billigere med rundt en 100kr for 96 tabletter, mens tetralysal koster rundt 400 for 100.

Roaccutan som jeg går på, skrives ut av hudlege. Jeg tar to kapsler daglig, noe som koster 520 kroner måneden. Men det er refusjonsordninger på dette.

Ellers kan jeg anbefale rens og kremer fra Dermalogica, MD og Exuviance. Hvis hun blir veldig blank i pannen har Dermalogica en fin krem, nemlig oil control lotion. Den er helt genial og holdt meg matt gjenom dagen.

Gjest lucky!74
Skrevet

Prøv Glo som flytende isteden for pudder. Jeg har pudderet som dekker ganske bra men tror flytende dekker bedre. Også får men jo ikke kviser av Glo siden det er mineralsminke som ikke tetter porene. De har også en krem som heter camouflage som sikkert dekker godt, er vel ikke ment å ha i hele ansiktet men på prikker ol.

Du kan kjøpe og lese om den her http://skin-etc.com/glominerals.html

Gjest lucky!74
Skrevet

Ang kviser så bør hun prøve rens med syre i. Syrer holder porene åpne slik at det ikke tetter seg med talg som jo fører til kviser. Jeg er veldig fornøyd med produktene fra DDF. Disse kan kjøpes på strawberrynet.com eller på skin-etc.com

Prøv en rens mot kviser og en fuktkrem med faktor(man må alltid bruke faktor når men bruker syrer fordi huden blir mer følsom). En peeling er også lurt. Jeg liker godt denne http://eu.strawberrynet.com/productDetail....65&goChar=D

Skrevet

Fint å høre at du har det bedre nå da, Saeria =) Ikke noe gøy å ikke kunne gjøre det en vil pga sjenerende ting. Selv har jeg noen stygge sår på låret og går derfor aldri i bikinitruse. Rett og slett ikke nok selvtillit. Slikt er kjipt. Men jaja, finnes verre ting i verden. Skal ikke sippe =)

Takk for flotte svar, alle sammen! Jeg skal bringe dere kloke kvinners ord videre =)

Skrevet

Ja. Det er herlig. Skjønner godt at venninna di føler seg ukomfortabel. Ansiktet lar seg ikke skjule. Håper noen av tipsene hjelper henne da. :)

Forresten. Be hene kjøpe jojobaolje på apoteket og ha denne under nattkremen. Jeg kan anbefale nattkremen til exuviance.

Gjest lucky!74
Skrevet
Ja. Det er herlig. Skjønner godt at venninna di føler seg ukomfortabel. Ansiktet lar seg ikke skjule. Håper noen av tipsene hjelper henne da. :)

Forresten. Be hene kjøpe jojobaolje på apoteket og ha denne under nattkremen. Jeg kan anbefale nattkremen til exuviance.

Uff mener du virkelig at man skal ta olje i ansiktet når men har kviser?

Helt klart ulik oppfattning av hva som er god hudpleie!

Skrevet (endret)

Jojobaolje er egentlig ikke en olje, men en flytende voks. ;) Og ja, jeg anbefaler denne. Jojobaoljen brukes for å få huden mer i balanse.

Selvfølgelig vet jeg at fet hud i all hovedsak skyldes en overproduksjon av fettstoffer og at den da trenger fukt.

Sakset fra Kinsarvik.nos sider: Anvendelse: Jojobaolje er egentlig en flytende voks, den harskner ikke og er ypperlig å bruke i blandinger som skal oppbevares over lang tid som f. eks. parfymer. Er meget god til ansiktsolje, både til rensing og pleie, den gjør huden silkemyk, passer for alle hudtyper, spesielt fet hud og akne. Den er fin til håret som kur ved tørt, livløst hår, som beskyttelse mot sol og saltvann om sommeren.

Søk på jojobaolje i forumet, så får du mye mer info om dette.

Endret av Saeria
Gjest Gjest
Skrevet

vil anbefale foundatonen fra Exuviance.

innerholder fruktsyre,har prøvdt mange nyanser men fant til slutt min farge nautral beige.super.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...