Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har som regel fin hud uten urenheter, men etter et par dager med fundation så får jeg 6-7 kviser og huden min ser ikke lenger bra ut. Noen som vet hvordan jeg kan unngå dette? Gjelder som regel alle fundationer jeg har forsøkt.

Jeg bruker H&M sine makeup-servietter før jeg legger meg, men kanskje det er andre renseprodukter for sensitiv hud som hadde fungert bedre? Jeg har jo veldig lyst til å kunne fortsette å bruke fundation :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan klare deg med concealer og pudder? Det høres nesten ut som porene dine blir tettet igjen av foundation... Kanskje vil en bedre sminkefjerner ta vekk mer av produktet - kanskje er det mulig å finne en lettere foundation som du tåler.

Hva med å spandere på seg en hudpleietime og be om råd der?

Skrevet

Men hvis du har fin hud, hvorfor trenger du da foundation?

Jeg har alltid slitt med huden min og brukt masse sminke for å dekke over, men så snakka jeg med en hudpleier på Korsika, og fant ut at kroppen min ikke tåler noen mattyper og at det gjør til at jeg får stygg hud, hun sa også at all form for foundation, pudder o.l ikke gjør at hdne får puste optimalt.

Fulgte hennes råd med

* utrensende te to ganger daglig

* honningmaske 1 g i uka

* grønnleiremaske hver dag

* god, naturlig hudpleie (Bruker Dr. Hauschka)

* hjemmelaget skrubb (olivenolje + kamille-te + limesaft) 1 g. i uka

Og nå er huden min nesten perfekt. For tre uker siden hadde den full av store åpne sår og kvisearr, store porer og sprengte blodkarr. Den var sensitiv, kombinert, med kviseutbrudd og rødhet. Nå er den normalisert og glødende, jevn og frisk. Bruker ikke noe annet enn maskara og eyeliner:)

Skrevet

Selv om jeg har fin hud så syns jeg at fundation gjør huden min jevnere. Dessuten blir jeg fort litt rødflammete i huden, noe som også fundation hjelper mot. Jeg trodde ikke fundation var forbeholdt de med kviser :sjenert:

Takk for tips begge to. Jeg bruker allerede en fundation som jeg blander ut med body lotion, og fundationen er fra Isadora, heter noe med hydrating make-up mousse. Skulle tro den var lett nok til å ikke tette porene mine, men det er den tydeligvis ikke :(

Skrevet

Hvis du vil ha noe som ikke tetter porene, så vil jeg anbefale mineral make up. Ellers kan du nok finne rens både på apotek og hos hudpleier som er beregnet for sart/ømfintlig hud.

Skrevet
Hvis du vil ha noe som ikke tetter porene, så vil jeg anbefale mineral make up. Ellers kan du nok finne rens både på apotek og hos hudpleier som er beregnet for sart/ømfintlig hud.

Hvor selges mineral make up? :)

Skrevet

Prøv everydayminerals.com (der koster en stor boks 60 kr). Den finnes i 4 forskjellige utgaver: Original Glo, Semi-matte, matte og Intensive.

Gjest Stearinpikken
Skrevet

Hva med solpudder? Da kan du få en fin glød i ansiktet uten foundation :)

Skrevet
Prøv everydayminerals.com (der koster en stor boks 60 kr). Den finnes i 4 forskjellige utgaver: Original Glo, Semi-matte, matte og Intensive.

Hvordan fungerer fundation i pudderform egentlig? :)

Skrevet

Den fungerer ved at den "smelter inn i huden" og på den måten får samme finish som foundation. Man ser ikke pudret ut.

Man påfører med en kost (kabuki eller flattop). Har man løst pudder dunker man en liten mengde i lokket på beholderen, snurrer kosten rundt til alt er tatt opp i kosten, dunker forsiktig av mot lokket og så påfører man med sirkelbevegelsen. Selv bruker jeg fast foundation av merket Glo minerals. Jeg påfører med kost på omtrentlig samme måten.

Det er mange tråder om mineral make up her. Søk og du vil finne. :)

Gjest jenteløve87
Skrevet (endret)

Innlegget endret.

Reglene.

Arwen (mod)

Endret av Arwen
Skrevet

Jeg tror den viktigste feilen du gjør, er å bruke sånne billige renseservietter. Da legger du deg jo ikke med ren hud. Vask eventuelt ansiktet med vann etter at du har brukt disse renseserviettene, og smør deg eventuelt med fuktighetskrem.

Ellers er nok sikkert mineralsminke å anbefale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...