Gå til innhold

barn eller ikke barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 21 år som har så fryktelig lyst på baby. Typen min har 2 fra før(som han har hos seg ca.annenhver uke)Han er mye eldre enn meg og jeg har lyst å barn med han nå mens han enda er såpass ung. Tok det opp med han her om dagen og han sa han skulle tenke på det, men jeg FØLER at han ikke vil..vet ikke hvordan jeg skal forklare det, også har han hadd en del trøbbel med barnemora til de andre ungene p.g.a de tar seg ikke av ungene sine osv(mora altså)så jeg tror han er litt redd for de barna han allerede har, men samtidig vet han at jeg kommer til å ta godt vare på ungen vår om vi får, og jeg tror ikke han vil skuffe meg. vi ahr vært sammen i 1 år nå og vi føler at det er vi som skal være sammen resten av livet....

burde jeg vente et par mnd med å høre hva han har tenkt om å få barn? Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utfra min egen situasjon kan jeg forstå at han er litt avvergende med å få flere barn. Jeg har gjennom de sisste 5årene vert aleine med mine to. Har veldig lyst på en til men samtidig vet jeg ikke. Tanken på at den kan sjære seg og jeg da sitter med tre barn, to forskjellige fedre er stor og skremmende. Føler jeg har funnet mannen i mitt liv, (vi har vert sammen i 4 år, han har ingen barn fra før) men vet likevel ikke om jeg ønsker sette flere barn til verden. :-)

Du er enda ung og har mange år på deg til å få barn enda. :-) Om du virkelig ønsker deg barn er det ikke så dumt bare å høre hvor han står i den saken.. Så vet du litt hva du har i venteog kan ta standpunkt utover det.., om han ikke ønsker barn nå kan det jo hende han vil ha om noen år.. :)

Gjest Gjest
Skrevet
burde jeg vente et par mnd med å høre hva han har tenkt om å få barn? Hva skal jeg gjøre?

Et par måneder forandrer vel ingenting. Like greit å spørre nå, så finner du ut hvor han står i saken. Han står vel neppe et annet sted i mai enn i mars vil jeg tro.

Skrevet

Du må nesten bare spørre ham, om hva han synes. Kan hende han er litt redd hvis han har hatt problemer ift. moren til barna han har. Jeg ville i alle fall spurt ham rett ut, og forlangt et ærlig svar. Er han ganske sikker på at han ikke vil ha flere barn, må du nesten vurdere hva som er viktigst, kjæresten eller ønsket ditt om barn.

Skrevet
Et par måneder forandrer vel ingenting. Like greit å spørre nå, så finner du ut hvor han står i saken. Han står vel neppe et annet sted i mai enn i mars vil jeg tro.

Joda, du har jo rett i at man ikke endrer mening fra mars til mai, men samtidig har du jo dette:

vi ahr vært sammen i 1 år nå og vi føler at det er vi som skal være sammen resten av livet....

Jeg hadde personlig fått litt hetta dersom en mann begynte å mase om barn etter ett år sammen. Særlig hvis jeg hadde to barn fra før og visste hva det innebar å være alene med dem/være samværsforelder/ha annenhver uke.

Unntaket hadde vært hvis jeg var 37 og med nedadgående fruktbarhetskurve- da er det "lov" å mase. ;)

Men hvis trådstarters mann er av samme ulla som meg, så har det definitivt noe for seg å vente et par måneder. Eller helst et år.

Men det må jo være lov å spørre om den andre parten ALDRI vil ha barn igjen. Det kan du jo forsåvidt spørre om med en gang, for det er greit å ha klarlagt. Og kanskje det sparker i gang en diskusjon om hvorvidt dere skal prøve og evt når. Hvis dere er totalt og rykende uenige om dette er det like greit å finne det ut først som sist.

Gjest Casey
Skrevet
Vi har vært sammen i 1 år nå og vi føler at det er vi som skal være sammen resten av livet....

Burde jeg vente et par mnd med å høre hva han har tenkt om å få barn? Hva skal jeg gjøre?

Jøss, ja ett år var jo lenge. Not. Du burde vente i minst et par år til ja.

Gjest Gjest
Skrevet

Man trenger jo ikke å vente fem år med å finne ut om partneren vil ha barn. Da har man ikke akkurat så mange sjanser til å finne en å få unger med...

Skrevet

Enig med gjesten over. Man kan fint spørre den andre om h*n vil ha barn etter to uker, spør du meg, alt etter åssen forholda er. At man spør om den andre vil ha barn tidlig i forholdet, betyr jo ikke at man faktisk begynner å lage unger med en gang! Når man går inn i et forhold som man ser for seg skal bli seriøst, er det da greit å spørre hva slags forventninger og planer den andre har for framtida?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...