Emile Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Har nettopp lært meg å hekle og nå flyter det med garn rundt overalt. Trenger tips til grei oppbevaring av alt "utstyret", gjerne med litt romdeling sånn at pinner ligger der og garn der. Og sysaker...det har jeg også litt av..tips til oppbevaring der?
Gjest Ballerina Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Dette er jo det store "problemet" Jeg har kjøpt innesker og kurver som jeg legger tråden i! Da ser det mer organisert ut liksom Dessuten har jeg pinnene oppi en sånn dings som vi pleier sette kulepenner etc. oppi - rundpinner har jeg liggende i rekkefølge etter størrelse, men så lenge du hekler så er jo ikke det aktuelt. Jeg har også en egen krok med sofaen hvor jeg har strikketingene mine slik at det blir litt skjult For det trengs
Emile Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2008 Hehe, ingen vidunderbokser altså! Den perfekte løsningen hadde vært noe som moderen har; en hjemmesnekret greie, med flere rom, som i tillegg er et pent møbel. Laget på 50-tallet, tipper jeg. Hmm, kanskje jeg bare skal mase på henne?
Dru Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Jeg bruker Ikea-esker. I disse eskene putter jeg flere mindre esker med forskjellig innhold i. Det hender også at jeg bare har garnet i pose, spesielt når det er nyinnkjøpt til et stort prosjekt. Hadde jeg hatt plass så skulle jeg hatt en helt egen kommode til sånt. En sånn: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40053930
Jane F. Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Jeg bruker Ikea-esker. I disse eskene putter jeg flere mindre esker med forskjellig innhold i. Det hender også at jeg bare har garnet i pose, spesielt når det er nyinnkjøpt til et stort prosjekt. Hadde jeg hatt plass så skulle jeg hatt en helt egen kommode til sånt. En sånn: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40053930 hehe.. ja det hadde vært mest praktisk... har poser som ligger og flyter overalt.
Dru Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Vi bor på så liten plass at jeg ikke kan gjøre det annerledes akkurat nå. Men samboeren lovte dyrt og hellig at jeg skulle få lov til å ha en egen kommode når vi får større kåk en gang til neste år.
Gjest Ballerina Skrevet 19. mars 2008 #7 Skrevet 19. mars 2008 Vi bor på så liten plass at jeg ikke kan gjøre det annerledes akkurat nå. Men samboeren lovte dyrt og hellig at jeg skulle få lov til å ha en egen kommode når vi får større kåk en gang til neste år. Neste gang vi flytter skal jeg forhåptenligvis få et halvt rom til strikkerierne mine! (og det verste er at jeg fyller sikkert alt opp ) Men det gjelder å gjøre det så lite som mulig Jeg kommer nok til å få en slags hylle hvor jeg kan ha mange bokser i (eller trekurver da, eller pappaesker (finnes jo mange fine på IKEA))
Emile Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 19. mars 2008 Ja, nå fikk jeg jo en god grunn til å stikke til Ikea i kveld. Plassmangel ja...det er det her også. Får satse på noen bokser som passer inn i Billyhyllene.
LukaFrost Skrevet 19. mars 2008 #9 Skrevet 19. mars 2008 Jeg har sett en smart løsning. Du strikker en firkant og tover denne. Så strikker du et par remser med flettestrikking som du syr fast på den tovede firkanten. Så stikker du pinnene fast i flettene. Et annet alternativ er å putte strømpepinner i en Pringels-boks eller lignende
Grooo Skrevet 22. mars 2008 #10 Skrevet 22. mars 2008 Jeg har sydd ei kjempesmart pinneveske til rette pinner, og en annen type til rundpinner. Bilder i hobby-bloggen min, mener det er link til hvor man finner mønster der og... http://www.solveien.com/hobby/
Gjest Ballerina Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har sydd ei kjempesmart pinneveske til rette pinner, og en annen type til rundpinner. Bilder i hobby-bloggen min, mener det er link til hvor man finner mønster der og... http://www.solveien.com/hobby/ Åååå, likte den altså! :-D Selger du??
Aurela Skrevet 23. mars 2008 #12 Skrevet 23. mars 2008 Kom over denne strikkepinneboksen ved en tilfeldighet og tenkte den passet inn her. Ikke så fine som Groo sine da
Brunhilde Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 Jeg bruker rett og slett boksen fra en whiskyflaske. Fungerer helt fint.
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2008 #14 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har sydd ei kjempesmart pinneveske til rette pinner, og en annen type til rundpinner. Bilder i hobby-bloggen min, mener det er link til hvor man finner mønster der og... http://www.solveien.com/hobby/ ååå kjempefin! fant ikke oppskriften ...kan du hjelpe meg?
Kristaa Skrevet 23. mars 2008 #15 Skrevet 23. mars 2008 Sånn som Grooo har er det jeg har lett etter, bortsett fra at den varianten jeg har sett er mer som en stellebag på en måte - eh, en slags stellebag ihvertfall... At man kan rulle den sammen til en rull og så knyter den sammen... Mindre plass... Noen som har oppskrift på sånn?
Grooo Skrevet 24. mars 2008 #16 Skrevet 24. mars 2008 Takk for skryt! Mønsteret på min har jeg kjøpt fra Giram, så slike mapper kan jeg ikke selge for mønsteret er beskyttet. Mønsteret til rundpinnemappa fant jeg på selv. Frysepulver: Jeg har sett mønster på en tovet mappe slik den du beskriver i et mønsterhefte som heter "Tove" fra Sandnesgarn(?), og jeg vet det har stått i familien nylig. Så ta en titt på biblioteket feks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå