Cocktail Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Litt dumt spm, men men.. Jeg er ikke noe flink med farger, så jeg lurer på hvilke farger dere synes passer meg? Tenker både på blush, leppestift, øyeskygge osv. Lurer også på hvordan jeg burde legge f.eks. øyeskygge. Hva passer jeg, liksom? Jeg tenker da på siden jeg blant annet har tunge øyelokk, noe jeg ikke burde gjøre f.eks. Fint hvis noen kan svare på, om ikke alt, vertfall noe av det jeg lurte på =) BILDE
IloveNY Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Kan jeg bare spørre hvor i allverden de tunge øyelokkene dine er?? Kan ikke se de! Du har kjempevakre øyne som du burde fremheve så godt du kan! De ser blå-grønne ut på bildet (misunnelig!) Det som oftest anbefales til blå øyne er bruntoner og fersken farger. Kanskje til og med blandet med litt brun-lilla:) Det finnes masse tråder om dette på KG hvis du bare søker litt... Det ser ut som at du har en veldig fin og gjevn hudtone. Det kan selfølgelig være foundation som gjør dette, men uansett så synes jeg du bør holde huden såpass ren og gjevn som på dette bildet. Du kan jo ha en veldig naturlig blusher på eplene i kinnene om du føler for det. Hvilken farge det bør være på blusheren er litt verre... Sliter med å finne den perfekte blusher selv nemlig:P
Cocktail Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2008 Kan jeg bare spørre hvor i allverden de tunge øyelokkene dine er?? Kan ikke se de! Du har kjempevakre øyne som du burde fremheve så godt du kan! De ser blå-grønne ut på bildet (misunnelig!) Det som oftest anbefales til blå øyne er bruntoner og fersken farger. Kanskje til og med blandet med litt brun-lilla:) Det finnes masse tråder om dette på KG hvis du bare søker litt... Det ser ut som at du har en veldig fin og gjevn hudtone. Det kan selfølgelig være foundation som gjør dette, men uansett så synes jeg du bør holde huden såpass ren og gjevn som på dette bildet. Du kan jo ha en veldig naturlig blusher på eplene i kinnene om du føler for det. Hvilken farge det bør være på blusheren er litt verre... Sliter med å finne den perfekte blusher selv nemlig:P Joo, jeg har det! Skulle gjerne sett litt mer av øyelokket mitt. Ting skulle vært løftet, men det kommer selvfølgelig ikke til å skje. Hva øyeskygge angår pleier jeg som regel kun å bruke grå/svart og litt hvitt under øyebrynet for å løfte, men dette er vel neppe noe som fremhever øynene. Du nevner bruntoner, men siden jeg har svart hår og aldri kommer til å bruke noe som helst brunt (brunt og svart sammen er youk!), så er vel kanskje lilla et bedre alternativ for meg. Da tenker jeg igjen at det kanskje ikke passer hudtonene min, derfor jeg hver eneste gang ender opp med grå/svart, siden disse er safe hva hudtone angår. Som du sier er ikke blusher lett! Jeg har en nokså jevn hudtone (husker ikke om jeg hadde noe i ansiktet på det bildet, eller om det bare var en god dag), men uten noe i ansiktet har jeg rosa kinn (er liksom over hele siden), noe jeg virkelig ikke liker. Antar jeg får finne meg en blusher som er i ca samme rosa farge og legge litt på "eplene" =) Forresten til dere som også er røde i kinna: ID pudder <3 TAKK FOR SVAR!
Saeria Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Enig med IloveNY, du har noen nydelige øyne! Jeg vil også anbefale deg å prøve gull og kobber. Jeg har lest at enkelte jenter her er veldig fornøyd med Make up store sin gold og old gold.
kitekatt Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Ja, gull, kobber, lilla, brunlilla, ferskentoner er fint til dine øyne. Ville gått for rouge og gloss (ikke leppestift) i rosa/ ferskentoner hvis jeg var deg Og enig med de andre, nydelige øyne og kjempesøt jente ellers og
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 jeg begynte å lure om det var angelina jolie. du er nydelig
Cocktail Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2008 Ser det er flere som har nevnt gull/kobber/brunt osv, dessverre kommer jeg ikke til å kunne bruke det, da jeg får skikkelig noia av å bruke noe som helst brunlig (sminke, klær, accessories osv) når jeg har svart hår og går som regel med svart/grå/hvite klær. Noe fargerikt finnes det jo også i skapet da, hehe. Det er kun da jeg bruker annen farge sminke enn svart/grå og lignende. Er litt kjip på den måten. Kitekat: Hvorfor ikke leppestift? Jeg som er avhengig! Synes lipgloss er noe klisset herk som forsvinner nesten før jeg har fått tatt det på. Gjest: Angelina Jolie? Hehe, et stykke igjen der ja! Men takk =) Må nesten få legge til hvor utrolig søte dere er som sier så mye pent =)
Saeria Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 Du kan gjerne prøve grønne toner? Ellers er det noen tips her som blant annet sølv: http://www.inside.no/Beauty/Sminken-som-fa...l-a-strale.aspx
Gjest Audrey Horne Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 Veldig søt jente med rene, pene trekk . Jeg har omtrent like farger som deg og jeg synes lilla/grå/brune skygger er pent. Ta en titt på Chanel nr.45 Safari. Dette er en skimrende (ikke glitter) skygge som passer både til daglig og til fest. Dette er ikke en brun skygge, men en kald litt ubestemmelig farge som fremhever blå øyne veldig fint. Velg en rouge i ren rosa. Jeg har MAC Fleur Power, denne er kjempefin til oss som har snehvitfarger. Og selvfølgelig kan du bruke leppestift. Her er det utrolig mange farger så du får bare ta en runde. Jeg tror uansett du bør velge en kald farge.
kitekatt Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 (endret) Kitekat: Hvorfor ikke leppestift? Jeg som er avhengig! Synes lipgloss er noe klisset herk som forsvinner nesten før jeg har fått tatt det på. Klart du kan bruke leppestift, jeg synes bare gloss er penere Synes du har et veldig fint naturlig utseende så tenkte bare at gloss ville være penest til deg. men det er jo smak og behag Naturlig leppestift vil jo funke det også Hva med gråbrune skygger da? jeg får også noia av varmbrune skygger, men liker ofte de gråbrune som også går litt i lilla... Sjekk ut Shimmer Cubes fra Bodyshop. Den er IKKE så brun/ orange som på bildet, men kaldere i mer grålilla...og den lyseste er kjempefin gyldenaprikos...Så bildet lyver nok litt...den bakerst til venstre er litt orange så den bruker jeg ikke noe særlig, men absolutt de tre andre. Har en venninne som har samme farger som deg og hun brukte mye grålilla på øynene. Endret 18. mars 2008 av kitekatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå