Gjest Hegepege Skrevet 23. mars 2008 #21 Skrevet 23. mars 2008 Gratulerer !!! Syns noen starter en litt teit diskusjon her..om det å være forlovet.. Jeg og samboeren/forloveden min forlova oss i 99, vi hadde lyst til å forlove oss for å få et sterkere bånd mellom oss, men vi var ikke klare da for å gifte oss... men nå er vi det.. så om 5 mnd ca giter vi oss. vel vel GRATULERER i hvertfall Takk for det:) Ja,altså jeg synes det blir litt feil å begynne å diskutere hvordan det "pleier" å gjøres her når det faktisk er sånn at vi allerede har gjort det! Vi er begge studenter og har slettes ikke hatt råd til å begynne å planlegge et bryllup, så for oss var en forlovelse en begynnelse på et giftemål som nødvendigvis ikke trengte å falle i nærmeste fremtid. Hyggelig å høre at dere har gjort det samme, lykke til med bryllupet:) Hva slags budsjett har dere forresten? Om jeg kan spørre om dette!
Gjest Hegepege Skrevet 23. mars 2008 #22 Skrevet 23. mars 2008 Hei og gratulerer med forestående bryllup Vårt bryllup kommer på i underkant av 80 000, med ca 40 middagsgjester og 70 totalt til kaffen. Da skal vi ha 3-retters middag til mellom 300 og litt over 400 kr per pers (har ikke helt bestemt oss for meny/leverandør ennå), med fri alkohol, men leier sted hvor vi kan ha med drikke, dette er lurt hvis man vil spare litt. Et lurt tips er å ta en titt i bryllupsdagbøkene, der er mange gode og detaljerte budsjetter. Okai, synes dethørtes veldig mye ut.. hehe.. Tror egentlig ikke vi er helt forberedt på alle kostnadene.. Vi har tenkt oss rundt 40.000,- Men jeg har funnet et supert sted i Jessheim som selger brudekjoler, vi bor jo på sørlandet, men jeg kommer til å dra dit å kikke. Er nydelige kjoler til 6000 der, og det er jo ikke veldig dyrt. Men takk for tipset om budsjettene, mange gode her
Gjest Pupsilure Skrevet 23. mars 2008 #23 Skrevet 23. mars 2008 Det var ikke meningen å ødelegge tråden din altså Skjønte bare virkelig ikke hva du mente, for jeg har alltid tenkt at er man forlovet, har man bestemt at man skal gifte seg, og er blitt fridd til, selv om man ikke setter dato før noen år senere. Men samme det. Gratulerer med frieri!!
Lilywhite Skrevet 23. mars 2008 #24 Skrevet 23. mars 2008 Okai, synes dethørtes veldig mye ut.. hehe.. Tror egentlig ikke vi er helt forberedt på alle kostnadene.. Vi har tenkt oss rundt 40.000,- Men jeg har funnet et supert sted i Jessheim som selger brudekjoler, vi bor jo på sørlandet, men jeg kommer til å dra dit å kikke. Er nydelige kjoler til 6000 der, og det er jo ikke veldig dyrt. Men takk for tipset om budsjettene, mange gode her Det er selvfølgelig hva man gjør det til. Velger man enklere mat enn tre-retters og begrenser alkoholen til øl/vin til maten og cognac/baileys etterpå, får venner til å gjøre tjenester etc greier man jo å spare inn litt... jeg har også beregnet litt dyrere kjole enn deg... og dere skal ha litt mindre gjester enn oss... kjenner man noen som kan ta bilder eller sminke deg, eller kanskje servere så sparer man jo penger sånn også... Kan hende vårt bryllup blir litt billigere, men jeg tenker 80 000, så går vi ikke på en smell i allefall, heller positivt hvis det blir litt billigere... Lykke til med planlegging i allefall
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 23. mars 2008 #25 Skrevet 23. mars 2008 Hei Hegepege Kan jeg bare spørre om hvilket hotell i kristiansand du jobber ved? Vi skal ha bryllupsfesten vår på ernst
Gjest Hegepege Skrevet 24. mars 2008 #26 Skrevet 24. mars 2008 Hei Hegepege Kan jeg bare spørre om hvilket hotell i kristiansand du jobber ved? Vi skal ha bryllupsfesten vår på ernst Heihei, jeg jobber på Quality, så det er samme kjeden iallefall;) Kan jeg spørre hva dere regner med deg vil koste med mat osv.. Når skal du gifte deg??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå